۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۷۷۷
استاد روابط بین الملل مصر:

ایران دشمن جدید منطقه به جای اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ استاد روابط بین الملل مصر با اشاره به اتفاقات اخیر حادثه منا تاکید کرد که آمریکا توانست ایران را به جای اسرائیل به جای دشمن به کشورهای عربی معرفی کند.
پرچم ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید لاوندی استاد روابط بین الملل مصر، فراخواندن سفرای کشورهای عربی در ایران از سوی حکومت‌های عربی را نشانگر تشکیل جبهه دیپلماسی مشترک در برابر ایران و توقف حمله به عربستان بعد از حادثه منا دانست.

 

لاوندی گفت: پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی، به لحظه‌ای که آمریکا به دنبال ایجاد جنگ طایفه‌ای میان شیعه و سنی بود، نزدیک شدیم. آمریکا توانست کشورهای عربی را متقاعد کند که از این پس، ایران را به عنوان دشمن جدید به جای اسرائیل در منطقه به شمار آورند.

 

وی افزود: غرب، 12 سال با ایران به مذاکره نشست در حالی که عرب‌ها با عنوان قومیت گرایی به دشمنی با ایران برخواستند و در نهایت این غرب بود که توانست نظر ایران را به خود جلب کرده و میان آنان و کشورهای عربی منطقه دشمنی ایجاد کند که این خود نشان از نزدیک بودن جنگ طایفه‌ای در منطقه دارد.

 

استاد روابط بین الملل پیرامون فراخواندن سفیر بحرین و یمن از ایران خاطر نشان کرد که برخی از کشورهای منطقه و در مقدمه آنها امارات، به دلیل اختلافات و دشمنی‌های دیرینه‌ای که با ایران بر سر جزایر سه گانه دارد، چنین عملی را سرلوحه خویش قرار خواهد داد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع گفت‌و‌گو میان ایران و کشورهای منطقه تصریح کرد: تنها راه حل دوری از بحران سیاسی و جنگ طایفه‌ای، مذاکره میان کشورهای عربی خصوصا عربستان با ایران و رسیدن به راه حل سیاسی مناسب است تا از این طریق، کشورهای اسلامی منطقه در دام آمریکا و کشورهای غربی نیفتند./981/ب902/د

ارسال نظرات