۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۹۳۰۱۸

نماینده آیت الله سیستانی بر حفظ آثار فرهنگی تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت حفظ آثار فرهنگی و انتقال آن به نسل‎های آینده تاکید کرد.
 احمد الصافي، نماينده آيت الله سيد علي سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس عباسی امروز در دومین همایش فرهنگ کتاب‎های خطی که در کربلا برگزار شد، حفظ فرهنگ در دوران علمای گذشته را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: علمای اسلام در هر مرحله از تاریخ به شیوه‎های گوناگون درپی انتشار فرهنگ اسلامی و حفظ آن بودند.


وی افزود: ما به بیداری امت اسلامی و تلاش خاص آنان برای حفظ آثار فرهنگی نیازمند هستیم. متاسفانه بسیاری از کتاب‎های خطی در میان درگیری‎های سیاسی نابود شده است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که مسؤولان و صاحب نظران در این رابطه باید نقش تاثیرگذاری در حفظ آثار فرهنگی و انتقال آن به نسل آینده ایفا کنند.


وی اولین مرحله در حفظ آثار تاریخی را جستجوی دقیق این آثار در میان تاریخ پر فراز و نشیب گذشته دانست و گفت: حفظ آثار خطی به معنای احترام به نویسنده این آثار است.


حجت الاسلام صافی احترام به نویسندگان آثارهای تاریخی را یک مسؤولیت بسیاری سنگین خواند و تصریح کرد: ما باید به علما احترام بگذاریم و از تلاش و جهادهای علمی آنان تشکر و قدردانی کنیم. برخی از نویسندگان این کتاب‎های خطی در بدترین شرایط زندگی می‎کردند و شب‎ها زیر نور ماه نیز به کتابت مشغول بودند./994/ب902/د

ارسال نظرات