۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۳۱۸۰
معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران تأکید کرد؛

روحیه رفاه طلبی دربین جوانان، بزرگ‌ترین نقطه امیدواری دشمن/ مراقب دشمن پس از امضای برجام باشیم

خبرگزاری رسا ـ سردار جوانی گفت: آنچه که امروز باید مهم باشد، به استناد فرمایش رهبر معظم انقلاب، نفوذ دشمن در دوره پساتحریم و پس از توافق است از این رو باید مراقب نفوذ دشمن پس از این واقعه باشیم.
سردار جواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، جلسه تحلیل مسائل سیاسی روز باحضور جوانی، معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در ساختمان ناحیه بسیج دانشجویی مشهد برگزار شد. در این مراسم که جمعی از فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی نیز حضور داشتند، برخی از مسائل سیاسی روز همچون ابعاد فاجعه منا و وضعیت پرونده برجام مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

باید مراقب نفوذ دشمن پس از امضای برجام باشیم
یدالله جوانی گفت: با هر توصیفی، برجام پذیرفته شده است. اما آنچه که امروز باید مهم باشد، به استناد فرمایش رهبر معظم انقلاب، نفوذ دشمن در دوره پساتحریم و پس از توافق است. آقا در سخنرانی هایشان می گویند ما از این مرحله عبور کرده ایم و باید مراقب نفوذ دشمن پس از این واقعه باشیم.

 


وی ادامه داد: راهبرد اساسی آمریکا نفوذ در ایران است و آنها می خواهند مذاکره و توافق با ایران راه رسیدن به این هدف را هموار کند. اینکه آقا بسیار بر نفوذ فرهنگی و سیاسی تأکید دارند و دائما عباراتی مثل «اجازه نفوذ نمی دهیم» یا «اجازه حضور نمی دهیم» را مطرح می کنند، دلالت بر همین نیت آمریکایی ها دارد. در واقع، امریکایی ها برجام هسته ای با ما را به قصد قربت امضا کرده اند.

 

آمریکایی ها فهمیده اند که با اعمال زور علیه جمهوری اسلامی کاری از پیش نمی برند
معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اذعان مقامات غربی بر بی حاصل بودن اعمال فشار و تحریم بر جمهوری اسلامی اظهار داشت: قریب به چهل سال از سابقه دشمنی های آمریکا علیه این ملت می گذرد. در این مدت هم فشار و تحریم و تهدید بیشتر شد، ملت ما با سرعت بیشتری به سمت موفقیت پیش رفته است. بنابراین این اعتراف ثبت شده مقامات غربی است که فشار بر جمهوری اسلامی مؤثر نیست. در این مرحله، آنها تصمیم دارند با توافق و مذاکره با ایران و تعریف منافع مشترک، عادی سازی روابط صورت گیرد و دو کشور به هم نزدیک شوند تا از طریق این ارتباطات و با یک نفوذ سیاسی و فرهنگی خاموش، زمینه حضور مجدد خود در این کشور را فراهم کنند.

 

روحیه رفاه طلبی دربین جوانان، بزرگ ترین نقطه امیدواری دشمن است
جوانی تصریح کرد: امروز متأسفانه در میان بعضی از مسؤولان و برخی از جوانان ما، یک نوع رفاه طلبی به وجود آمده است و دشمن هم قویا به این موضوع امید بسته است. اساسا توجیه اصلی عده ای که به دنبال رابطه با آمریکا هستند این است که ما برای حفظ رفاه و آسایش اقتصادی خود لازم است با کدخدا کنار بیاییم. این روحیه تجمّل گرایی و رفاه طلبی ای است که رهبر معظم انقلاب مدّت ها بر مبارزه با آن تأکید داشتند و متأسفانه امروز رواج همین مسأله درمیان بعضی ها، تبدیل به بزرگترین نقطه امیدواری محکم ترین دستاویز دشمن شده است.

 

وی با جمع بندی گفته های خود در این موضوع، اظهار داشت: وظیفه ای که امروز بر دوش ماست، آن است که نگذاریم برجام تعمیم داده شود و مذاکره هسته ای الگویی برای مذاکره در همه زمینه ها باشد. تنها راه مقابله با این نفوذ نرم، تبیین ابعاد این توطئه برای جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور است؛ چرا که یکی از زمینه های نفوذ فرهنگی دشمن، دانشگاه ها و مراکز گفتمانی ماست که این مسأله، باید عمده ترین دغدغه بسیجیان دانشجوی ما باشد.

 


پس از این سخنان، جمعی از فرماندهان بسیج حاضر در جلسه، به بیان نقطه نظارت خود دراین موضوع پرداختند.

 


فاجعه منا فرصتی برای بلندکردن علنی پرچم مقابله با آل سعوذ بود
جوانی در ادامه سخنان خود، فاجعه منا را یک فرصت طلایی برای اعلام هشدار صریح به جبهه معارض نظام اسلامی خواند و گفت رهبر معظم انقلاب در قضیه منا، مستقیما سعودی ها را مخاطب قرار دادند و به آنها هشدار دادند که اگر جمهوری اسلامی بخواهد، پاسخی به گستاخی های آنها بدهد، حال آنها خوب نخواهد بود.

 


وی خاطرنشان کرد: اما این هشدار کوبنده رهبر معظم انقلاب، تنها در قبال فاجعه منا و بی لیاقتی آل سعود نبود. منا فرصت خوبی بود برای آن که کشورهای اسلامی با یک ذهنیت آماده، مخالفت جمهوری اسلامی با آل سعود را ببینند و با خشمی که از این بی کفایتی در میان جهان اسلام وجود داشت، زمینه همراهی با نظام اسلامی ما و اعلام خطر صریح به مقامات عربستان قراهم شود.

 


معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران، جبهه معارضین خارجی انقلاب اسلامی را دارای سه ضلع دانست و تصریح کرد: جبهه بین المللی مقابل ما، سه ضلع دارد. در یک طرف آن، مسیحیت تحریف شده به رهبری ایالات متحده است، در طرف دیگر یهودیت تحریف شده به رهبری رژیم صهیونیستی قرار دارد و ضلع سوم آن هم اسلام تحریف شده یا همان اسلام آمریکایی ـ به فرموده حضرت امام (ره) ـ است که رهبری آن را عربستان سعودی برعهده دارد. در تاریخ انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، بارها به دوضلع اول این اتحاد شوم اعلام هشدار داده بودند. «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و «تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهند شد» مثالهایی از این پاسخ های متقابل ایران به جبهه آمریکایی و صهیونیستی دشمنان است.

 


وی افزود: اما تابحال فرصت اعلام خطر صریح به ضلع سوم مخالفین یعنی سعودی ها داده نشده بود. تا اینکه حمله نظامی به مردم مظلوم یمن، مخالفت هایی را در میان جهان اسلام بر علیه آل سعود در پی داشت. در این میان، فاجعه منا و خشم امت اسلام از این بی کفایتی سعودی ها فرصت مناسبی برای هشدار مستقیم به مقامات عربستان را فراهم آورد. این تهدید ویران کننده رهبر معظم انقلاب، طوری اذهان را مدیریت کرد که امروز همه بر بی کفایتی و عدم توانایی آل سعود در مدیریت حج اجماع دارند.



جوانی با اشاره به گفته های سرلشکر سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در قبال وضعیت فعلی یمن، گفت: در جلسه ای سردار سلیمانی می گفتند وضعیت یمن طوری شده که اگر سعودی ها بتوانند صنعا را هم تصرّف کنند، اندکی بعد مجبور خواهند بود با تلفات زیاد از این شهر خارج شوند. وی بیان کرد؛ آرزوی ما این بود که روزی انصارالله یمن به اندازه حزب الله لبنان رشد سیاسی، فکری و نظامی داشته باشد که خوشبختانه امروز این مسأله اتفاق افتاده است. به قول سرلشکر سلیمانی برنامه داشتیم که 20 سال روی انصارالله کار کنیم تا به وضعیت امروز خود برسد، اما به برکت جنگ فعلی، این برنامه رشد 20 ساله، به صورت جهشی طی شده است.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: سعودی ها امروز در باتلاق یمن گیر افتاده اند و البته خودشان هم به این موضوع واقفند؛ اما نیمه کاره رها کردن حمله نظامی شان، یک خفت برای آل سعود محسوب می شود از این رو آنها مجبورند به این اشتباه خود پایبند باشند و عواقب آن را هم بپذیرند. به قول مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه دولت کلینتون، ایالات متحده در منطقه خاورمیانه گرفتار مشکلاتی شده است که کلید حل آنها در دستان جمهوری اسلامی است./863/201/ب1

ارسال نظرات