۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۶۹۱
حافظ کل قرآن خواستار شد؛

طرح حفظ قرآنی اوقاف تعطیل نشود

خبرگزاری رسا ـ زهراسادات اسلامی خواستار تداوم طرح حفظ از سوی اوقاف شد و از اجرای این طرح در سراسر کشور قدردانی کرد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، زهراسادات اسلامی، حافظ کل قرآن از حمایت‌های سازمان اوقاف در زمینه اجرای طرح حفظ قرآن که از سال 90 در کشور شکل گرفت قدردانی کرد و گفت: من از ابتدای سال 90 کلاس حفظ دارم و حمایت اداره اوقاف قم سبب شده تا حافظان ما در مقطع ابتدایی و راهنمایی به جزء 6 و حافظان بزرگسال به 15 برسند.

 

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما تعطیل شدن این کلاس‌ها در میانه حفظ بچه‌ها است که از اوقاف می‌خواهیم طوری برنامه‌ریزی داشته باشند که بتوانیم حافظان به حافظ کل تبدیل کنیم و خواستار تداوم برگزاری کلاس‌ها تا پایان کار هستیم.

 

اسلامی افزود: تلاش من در کلاس این است که علاوه براینکه شاگردان حفظ قرآن را فرا می‌گیرند بتوانند معانی آن را هم یاد بگیرند و با آموزه‌های کاربردی قرآن برای رشد روابط اجتماعی نیز بهره ببرند.

 

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات حافظان قرآن این است که تمرکز زیاد روی حفظ آنان را از پرداختن به صوت و لحن و تجوید باز می‌دارد که یا باید از ابتدا در طرح‌های قرآنی این مقولات نیز اجباری شود یا می‌توان تسهیلاتی برای حافظان قایل شد تا بتوانند در دوره‌های مذکور همزمان با حفظ شرکت کنند.

 

این حافظ کل قرآن محدودیت وقت را یکی از موانع در راه ارتقای آشنایی حافظان با مفاهیم و مقولاتی مانند تجوید برشمرد و گف: یکی از عواملی که سبب شده تا حافظان قرآن در این عرصه دچار ضعف باشند همین است.

 

وی بیان کرد: ما مصرانه خواستار آن هستیم که طرح حفظ قرآنی که به همت اوقاف در حال برگزاری است تعطیل نشود.

 

اسلامی با اشاره به مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در ناحیه دو که در امامزاده جعفر شهید برگزار شد اظهار کرد: تمامی مراحل این مسابقات اعم از فضا، صوت و زمان و ... خوب بود و باید از مجریان تشکر کرد البته برای رشته حفظ قرعه وجود نداشت و این مسئله می تواند منجر به ناعادلانه بودن داوری شود.

 

یادآور می‌شود سی و هشتیمن دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی ناحیه دو از 11 مهر در امامزاده جعفر شهید آغاز شده است و رقابت خواهران تا امروز ادامه دارد و دو روز آخر هفته نیز برادران با هم رقابت خواهند کرد.

 

این رقابت ها که در ناحیه یک خاتمه یافت در رشته‌های حفظ کل، 20، 10، 5، قرائت ترتیل و تحقیق، معارف، دعاخوانی، اذان ادامه دارد. مراسم اختتامیه ناحیه یک سه شنبه شب 14 مهر در دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار شد./1325/د101/ف

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف استان قم

 

ارسال نظرات