۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۳۷۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شناخت مضامین حقه قرآن راهگشای مشکلات امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شناخت مضامین حقه قرآن حکیم راهگشای مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر امت اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در پیامی به افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان غربی آورده است: قرآن مجید منشور اعتقادی امت اسلامی است که در سایه توجه و تفهم می توان ریشه های اعتقادی را قوی تر و بنیادی تر از همیشه باز ساخت، آشنایی و تشویق به یادگیری قرآن کریم، این پیام وحی و کتاب انسان ساز مورد تأکید حضرت احدیت و بزرگان دین بوده و هست و در سایه همین آموختن قرآن می توان خود و جامعه را ساخت آنگونه که باریتعالی خواسته است.

 

وی اضافه کرده است: امروز که شاهد شهادت مظلومانه ای عده ای از مسلمین در سرزمین وحی هستیم ناشی از دوری با مفاهیم انسان ساز کلام الهی است، شناخت مضامین حقه قرآن حکیم راهگشای مشکلاتی است که امروزه گریبانگیر امت اسلامی است.

 

امام جمعه ارومیه برگزاری مسابقات قرآن کریم را از جمله فعالیت های ارزشمندی خوانده است که گرایش مردم به ویژه جوانان به همت آشنایی با این ودیعه الهی را تضمین می کند.

 

وی تصریح کرده است: البته باید عنایت داشت قرائت و حفظ کلام وحی الهی بهانه ای است برای توجه و تدبر در پیام ها نجات بخش آن در جهت سعادت جامعه بشری و زندگی به سبک آموزه های متعالی آن.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرده است سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم فرصت مغتنمی است که با تجدید آموخته های قرآنی و تدبر در مفاهیم آن راهکارهای متعالی اسلام محمدی((صلی ا.. علی و آل و سلم)) را برای حل مشکلات و معظلات جهان اسلام و به ویژه جامعه اسلانی ایران ارائه نمائیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان پیام از خانواده بزرگ قرآنی استان به خصوص اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت برگزاری چنین مسابقاتی تشکر کرده و  ابراز امیدواری کرده اند: دست اندرکاران فعالیت های قرآنی در سایه توجهات حضرت دوست و عنایات بقیه ا... الاعظم «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» در نشر ارزش های قرآنی بیش از پیش موفق و موید باشند./936/203/ب1 

ارسال نظرات