۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۹۳۹۷۸
مبلغ و کارشناس دینی:

بی‌تفاوتی نسبت به جامعه انسان را از یاری ولی‌ خدا باز ‌می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ مبلغ و کارشناس حوزه علمیه عقب ماندن از ولی خدا، بروز آفت تردید، علاقه به دنیا، جمع بین دنیا و آخرت و احساس عدم نیاز به ولی خدا را از علت‌های عدم حضور در جبهه ولی خدا دانست و اظهار داشت: کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند عبارت بودند از دشمنان، بی تفاوت‌ها، آنان که مشغول عبادت بودند و کسانی که آمدند ولی دیر آمدند بودند.
مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مؤمن، مبلغ و کارشناس دینی، صبح امروز در همایش آموزشی تبلیغی مبلغان محرم الحرام که توسط مؤسسه امیر بیان در مجتمع امین قم برگزار شد، با بیان این که در تبلیغ باید به خروجی و نتیجه بحث نگاه کنیم، گفت: منبر جای شبهه زدایی از ذهن مخاطب است نه این که با مطرح کردن برخی مسائل اختلافی در ذهن مردم شبهه ایجاد کنیم.


وی با اشاره به سند چشم انداز حسینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) بر اساس این سند حرکت کردند که هرکس با ما است باید همه دارایی خود را در راه خدا بدهد و خدا را باور داشته باشد و از تمام تعلقات دنیا کوچ کند و تا آخر با ما باشد.

جت الاسلام مؤمن افزود: اگر کسی بر اساس این سند چشم انداز حرکت کند تسلیم محض ولایت خواهد بود و هیچ تردیدی از اطاعت از ولایت نخواهد داشت و وفادار به ولایت خواهد بود و فوق توان خود بار از دوش اسلام برخواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: هدف امام حسین(ع) حکومت کردن و یا شهادت نبود بلکه هدف ایشان بندگی خدا و ادای تکلیف بود و هدف دیگرش هم روشن کردن نور هدایت در تاریخ بود.

مبلغ حوزه علمیه در ادامه به عوامل تنها ماندن ولی خدا اشاره کرد و گفت: ایجاد شبهه و فتنه در جامعه، درست کردن قانون‌های مبهم، جعل شخصیت در مقابل ولی خدا، تحریف معنای دین، تحریف معنای مسلمان بودن و موارد دیگر از عوامل تنها ماندن اولیاء خدا هستند.

وی در ادامه عقب ماندن از ولی خدا، بروز آفت تردید، علاقه به دنیا، جمع بین دنیا و آخرت و احساس عدم نیاز به ولی خدا را از علت‌های عدم حضور در جبهه ولی خدا دانست و اظهار داشت: کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند عبارت بودند از دشمنان، بی تفاوت‌ها، آنان که مشغول عبادت بودند و کسانی که آمدند ولی دیر آمدند بودند./843/پ202/ف
ارسال نظرات