۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۴۲۰۳
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

امر به معروف و نهی از منکر رسالت اصلی امام حسین در واقعه کربلا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر رسالت اصلی امام حسین (ع) در واقعه کربلا بود و امروز ما نیز وظیفه احیای این رسالت را بر عهده داریم.
مدير حوزه هاي علميه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، امام جمعه گرمسار در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که در محل سپاه ناحیه گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) جان خود و همراهانش را در راه احیای این فریضه الهی فدا کرد و بزرگان و علما و مسؤولان ما امروز در جامعه باید این هدف را پررنگ تر بیان کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها در تذکرات افراد عادی نسبت به بعضی گناهان جزئی خلاصه نمی‏شود، افزود: قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش برای اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تشکیل حکومتی بر اساس حق و قرآن نیز از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: اگر پدر و مادر فرزندان را به خوبی تربیت کنند، مردم در جامعه به یکدیگر آزار عملی و لسانی نرسانند و بدبینی در جامعه ریشه کن شود؛ غربت و تنهایی جای خود را به معاشرت و هم نوع دوستی بدهد بسیاری از ناهنجاری ها کم رنگ می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد ریشه بیشتر مشکلات جوامع انسانی را در جهل و نادانی دانست و گفت: همه‌ما مسلمانان وظیفه داریم یکدیگر را در برابر جهل و نادانی آگاه سازیم تا مشکلات ریشه کن شود و جامعه ای منظم و یکپارچه را الگوی جوامع دیگر قرار دهیم.

 

امام جمعه گرمسار با اشاره به اینکه دهه آغازین ماه محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است؛ تأکید کرد: از تمامی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم بازدید می‌شود و راه اندازی اسب و شتر در محرم امسال باید محدود گردد، ضمن اینکه شهرستان گرمسار ظرفیت تشکیل هیئت عزاداری جدید را ندارد و از مسؤولین مرتبط تقاضا دارم مجوز تشکیل هیئت‌های عزاداری صادر نگردد بلکه بر جذب جوانان و نیروهای علاقمند و مستعد در هیئت‌ها و مجموعه‌های موجود تلاش شود./977/202/ب2

ارسال نظرات