۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۴۰۹
آیت الله خاتمی:

آمریکا بعد از برجام نیز توطئه های خود را کنار نخواهد گذاشت/ دشمن برای نفوذ فرهنگی برنامه ریزی گسترده ای کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرهنگ استکبار ستیزی در قرآن گفت: ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد و مطمئن باشید آمریکا بعد از اجرای برجام نیز توطئه‌‌هایش را شروع خواهد کرد؛ زیرا خوی آنها استکباری است، چنان که رهبر معظم انقلاب از خطبه‌های عید فطر تاکنون، نفوذ گسترده اقتصادی، امنیتی و فرهنگی دشمنان را هشدار می‌دهند.
آيت الله سيداحمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان طرح بصیرت عاشورایی که در سالن اجتماعات امام‌زاده سید علی برگزار شد، در آستانه ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم و صفر، فرصت طلایی برای نشر دین است و شما مبلغان، علمداران و سرداران این عرصه هستید.

 

وی به وظایف و رسالت‌های روحانیت اشاره و تأکید کرد: حوزه علمیه و همه روحانیان در مقطع حساس کنونی سه مأموریت و وظیفه اصلی بر عهده دارند که وظیفه نخست آنها تحکیم عقاید است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی به عرصه فرهنگی کشور نگاهی بیندازد، متوجه می‌شود که دشمنان بنیان و مبانی اعتقادی  را هدف قرار داده است و می‌خواهد خداباوری و معاد باوری را از بین ببرد.

 

وی دفاع از اصول دین و مذهب را ضروری خواند و گفت: دفاع از اصول دین، توحید، نبوت، معاد و دفاع از اصول مذهب همچون ولایت، توسل، تبرک، شفاعت و زیارت که مورد هجمه دشمنان واقع شده‌اند.

 

تقریب مذاهب با دفاع از اصول منافاتی ندارد

آیت الله خاتمی یادآور شد: تقریب مذاهب با دفاع از اصول اعتقادی منافاتی ندارد و به معنای دست برداشتن از حدیث غدیر نیست؛ بلکه واقعه غدیر شناسنامه شیعه است و باید به سبک علامه امینی به صورت مستدل و عالمانه از اصول مذهب دفاع کنیم.

 

وی بیان سبک زندگی را دومین وظیفه و رسالت روحانیان خواند و گفت: خطیب و مبلغ باید نیاز هر منطقه را بسنجد و سبک مورد نیاز زندگی دینی را بیان کند؛ و اکنون در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی به سبک زندگی اسلامی نیاز است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از وضع فرهنگی به‌ویژه حجاب و پوشش در برخی از شهرها همچون تهران تصریح کرد: امروز باید با شیو‌ه‌های مختلف، پیام دین ابلاغ شود و منبر، رسانه افتخارآمیزی است که نقش فراوانی داشته و دارد.

 

وی سومین وظیفه مبلغان و روحانیان را دفاع از انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: برخی می‌گویند که از انقلاب اسلامی عبور کرده و به حکومت اسلامی رسیده‌ایم؛ در صورتی که رهبری فرمودند «انقلاب اسلامی همچنان باقی و دشمنان در پی ضربه زدن به آن هستند».

 

دفاع از مواضع رهبری رسالت روحانیان است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، دفاع از مواضع رهبری را رسالت روحانیان دانست و افزود: دفاع از کیان انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه، خط امام و مواضع رهبری از رسالت‌های روحانیان است و اگر امام(ره) در قید حیات بودند، همان موضع امام خامنه‌ای را می‌گرفتند.

 

وی به سخنان دو ماهه اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از خطبه‌های عید فطر تاکنون به نفوذ گسترده دشمنان هشدار می‌دهند، نفوذ اقتصادی، امنیتی و خطرناک تر از همه نفوذ فرهنگی که دشمن برنامه‌ریزی وسیعی دارد.

 

آیت الله خاتمی به فرهنگ ایمان به وعده‌های الهی اشاره و تأکید کرد: روحانیان و مبلغان چند فرهنگ قرآنی را باید به جامعه ابلاغ کنند که نخست فرهنگ ایمان به وعده‌های الهی است و تاکنون این فرهنگ در کشور حاکم بوده است که انقلاب را تداوم بخشیده است.

 

وی با اشاره به تحقق وعده‌های الهی در نظام اسلامی گفت: هیچکدام از مسؤولان از توطئه آمریکا و حمله به طبس آگاه نبودند و کسی پایان جنگ و ذلیل شدن صدام را تصور نمی‌کرد؛ اما وعده نصرت و عزت الهی تحقق یافت و همگان آن را مشاهده کردند.

 

نفرت از آمریکا پایان پذیر نیست

امام جمعه موقت تهران به فرهنگ نفرت از آمریکا اشاره و تصریح کرد: فرهنگ دیگری که باید تداوم داشته باشد، فرهنگ نفرت از استکبار و در رأس همه آمریکای جنایتکار است و ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد؛ زیرا خوی آنها استکباری است، همان گونه در همه جنایت‌ها علیه مردم سوریه، یمن، عراق، فلسطین، بحرین و دیگر کشورها دست آمریکا نمایان است.

 

وی با اشاره به برجام و برنامه‌ریزی آمریکا برای نفوذ در کشور تصریح کرد: مطمئن باشید آمریکا بعد از اجرای برجام، توطئه‌‌ها را شروع خواهد کرد؛ بنابراین هیچ‌گاه جنایات شصت ساله آمریکا علیه مردم ایران فراموش نخواهد شد؛ چنان که این دولت جنایتکار علیه 25 کشور جنایت آفرینی داشته است.

 

آیت خاتمی به فرهنگ سخن مستند گفتن و مستند شنیدن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کسی نمی‌تواند جلو فضای مجازی را بگیرد، از این‌رو طبق آیات قرآن که دستور به فحص و جستجو از حقیقت داده است، نباید تحت تأثیر شایعات قرار بگیریم.

 

انتقاد از شایعه سازی در فضای مجازی برای مسؤولان و شخصیت های دینی

وی با اشاره به شایعات و مطالب منتشر شده در برخی از رسانه‌ها تصریح کرد: برخی از مطالب مستند نیستند یا به صورت روانشناسانه‌ای آمیخته با دروغ است؛ چنان که برای مسؤولان و شخصیت‌های دینی نیز شایعه‌سازی می‌کنند؛ از این‌رو باید خود و دیگران را به مستند گویی و مستند شنیدن عادت دهیم.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به فرهنگ عزت، ذلت ناپذیری و مقاومت اشاره کرد و گفت: برخی می‌خواهند مردم را خسته از مقاومت نشان دهند؛ در صورتی که در فرهنگ قرآن، پشت کردن به دشمن موجب ذلت است و باید در این زمینه سیره بزرگان بیان شود.

 

وی ولایت مداری را اصلی ترین فرهنگ عاشورایی خواند و تأکید کرد: فرهنگ ولایتمداری، ولایت فقیه را جانشین عام امام زمان(عج) می‌داند؛ همان گونه که حضرت در روایت «أمّا الحوادث الواقعه، فارجعوا فیها إلی رواه أحادیثنا» به حفظ این فرهنگ دستور داده‌اند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به فرهنگ ولایتمداری در کشور افزود: کربلا کانون این فرهنگ بود؛ از این‌رو در قانون اساسی نیز با این نگاه به ولی فقیه نگریسته شده است؛ اما برخی در فتنه 88 قصد داشتند این فرهنگ را بشکنند که خود شکسته شدند./908/پ201/ج

ارسال نظرات