۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۴۶۳۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان کرمان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: همزمان با ماه محرم در راستای استفاده از ظرفیت‌های معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان کرمان برگزار می‌شود.
بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی از دوم تا 13 محرم در کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: آئین سوگواره بصیرت عاشورایی با استفاده از ظرفیت موقوفات مرتبط با عزاداری و بقاع متبرکه است.

 

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه ملجأ و پناهگاه مردم در ایام سوگواری هستند، افزود: طبق برنامه‌های همه ساله برای دهه محرم 150 نفر از روحانیون از محل سازمان اعزام مبلغ از قم اعزام می‌شوند تا در راستای هر چه بهتر برگزار شدن، سوگواره بصیرت عاشورایی کمک کنند.

 

برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در 30 بقعه متبرکه استان کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان با عنوان «لبیک یا حسین» در دوم محرم خبرداد و گفت: این تجمع در 30 بقعه متبرکه در ساعت سه بعدازظهر برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه از روز پنجم محرم معمولاً برنامه‌های عزاداری به عنوان همراهی با کاروان اباعبدالله است، تصریح‌ کرد: مردم نیز برای استفاده از فضا و ارزش‌های معنوی این ایام برنامه خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله جاهایی است که مردم در این ایام مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی همزمان با دوم محرم در 20 بقعه متبرکه استان کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: تجمع شیرخوارگان حسینی دوم محرم در ساعت 9 صبح در 20 بقعه متبرکه استان انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده تصریح کرد: همایش نوجوانان حسینی همزمان با هشت‌محرم با عنوان "احلی من العسل" آغاز و در 15 بقعه متبرکه ساعت ده صبح انجام می‌شود.

 

وی گفت: بیشترین خطرات در حوزه نوجوانان و جوانان متوجه جامعه است بنابراین با توجه به نیاز به بصیرت‌افزایی این همایش انجام می‌شود.

 

برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی با عنوان «لبیک یا زینب» در 12 محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی با عنوان "لبیک یا زینب" در 12 محرم خبرداد و گفت:  این تجمع بزرگ با توجه به آغاز اسارت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) این مراسم در 20 بقعه متبرکه در  ساعت سه بعدازظهر برپا می‌شود.

 

‌حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده با اشاره به برپایی 20 خیمه معرفت با حضور روحانیون، بیان کرد: هر خیمه حدود یک تا پنج روحانی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات و در هر شهرستان در یک بقعه خیمه‌ معرفت برپا می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز  تاسوعا در ایام هفته روز جمعه است لذا در برخی از بقاع متبرکه نماز جمعه برگزار می‌شود و در بقیه شهرها در مصلاها و محل اقامه نماز جمعه برپا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: شب سوم شهادت ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) مراسم سالگرد شهادت حضرت سجاد(علیه‌السلام) در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

تشکیل ستاد برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی با عنوان «قرارگاه سیدالشهدا» در ادارات اوقاف

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده خاطرنشان‌ کرد: ستاد برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی با عنوان "قرارگاه سیدالشهدا" در ادارات اوقاف تشکیل شده و ادارات تابع موظفند اجرای این برنامه‌ها را به نحو احسن پیگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: آن‌چه امروز از مجموع موقوفات سطح استان مشاهده می‌شود گویای این مطلب است که ظرفیت بهره‌برداری از این ایام بسیار بالاست لیکن بهره‌برداری کمتر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: باید به روضه خوانی‌ها رویکرد فرهنگی داد و تنها به سوگواری اکتفا نشود.

 

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده اظهار کرد: این عشق و شور و هیجان و اهدای مال مردم به اباعبدالله کشور را بیمه می‌کند که این نکته را گوشزد می‌کند مردم به چه چیزهایی بیشتر نیاز دارند تا به آن پرداخته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: وقف‌ها باید به سمت اجرا و عمل به فرهنگ اهل بیت (سلام‌الله‌علیها) هدایت شود. /9703/102/ب2

ارسال نظرات