۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۴۸۲۱
متولی حوزه علمیه نبی اکرم تهران:

هدف جامعه شیعه تکیه به حدیث ثقلین است

خبرگزاری رسا ـ متولی حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با بیان اینکه جامعه باید بر قرآن و اهل بیت تکیه کند، گفت: راه رسیدن به کمال که تقرب به خداوند است با این دو مهم ممکن است.
آيت الله نجفي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ضیاالدین نجفی تهرانی، متولی حوزه علمیه نبی اکرم(ص)، شامگاه دوشنبه بیستم مهرماه در سلسله جلسات اخلاق که در مسجد نبی اکرم(ص) تهران برگزارشد با بیان اینکه باید به دعا توجه بیش‌تری بکنیم تاکید کرد: دعا کلید موفقیت تمام انسان‌ها است و همه باید بدانند که این مهم سبب گشایش گرفتاری‌ها می‌شود.

 

وی افزود: عرفان شیعه در اطاعت از خداوند، پیامبراکرم (ص) و اهل بیت(ع) است.

 

آیت الله نجفی هدف جامعه شیعه را در تکیه به حدیث ثقلین خواند و تأکید کرد: سریع‌ترین و نزدیک‌‌ترین راه رسیدن به خداوند در پیروی از رهنمودهای قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

 

متولی حوزه نبی اکرم(ص) دعا را وسیله دست‌گیری اهل بیت(ع) خواند وافزود: باید در استفاده از کتاب‌های دعا اهتمام بورزیم این‎‌ها میراث گران‌بهایی هستند که مسیر نجات انسان را از گمراهی فراهم می‌کند.

 

وی افزود: هرکدام از دعاهای اهل بیت(ع) دارای خصوصیات ویژه‌ای هستند که از زبان آنان به دست ما رسیده است.

 

آیت الله نجفی با بیان اینکه انسان باید دائما به یاد خدا باشد اظهار داشت: خواندن مستمر دعا، رابطه انسان با خدا را همیشگی می‌کند.

 

این متولی مدرسه علمیه در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را نیاز اصلی جامعه خواند وافزود: امربه معروف جامعه را از حرکت به سمت پلیدی‌ها نجات می‌دهد و انسان را به حرکت به سمت سعادت وا می‌دارد.

 

وی بهترین امر به معروف را امر به نماز خواند وابراز داشت: نمازاست که موجب تقرب انسان به خداوند می‌شود و پیگیری مستمر این مهم انسان را از پلیدی‌های دیگر می‌رهاند.

 

آیت الله نجفی با اشاره به اینکه پله پرتاب انسان به سوی خداوند عبودیت است تاکید کرد: عبودیت انسان را از منجلاب گناه بیرون می‌کشد و تمام انبیا با عبودیت به مقام پیامبری نایل شدند.

 

متولی مدرسه علمیه با اشاره به حدیث امام علی (ع)«الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه» بیان داشت: ارزش ومقام انسان بالاتر از هر چیزی است و نباید به راحتی اسیر گناه شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه باید قوه‌‌های بالقوه را بالفعل کنیم ابراز داشت: قوه فکر واندیشه که در وجودمان به صورت بالقوه نهادینه شده است باید با تلاش به صورت بالفعل درآید./9668/202/ب2

ارسال نظرات