۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۸۲۷
رییس جمهور در نشست خبری مطرح کرد؛

تصویب 45 طرح در قالب 991 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مازندران

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در پایان سفر یک روزه هیأت دولت به مازندران در جمع خبرنگاران با بیان این که 45 طرح در قالب 991 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مازندران در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این طرح های در نظر گرفته شده تا پایان سال آینده اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید
نشست خبري رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امشب در پایان سفر یک روزه خود به مازندران در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان با تقدیر از میزبانی شایسته مردم استان از هیأت دولت، گفت: در این سفر یک روزه بیشتر وزرای دولت در شهرستان ها حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان مشکلات  و مطالبات مردم قرار گرفتند.

 

وی با بیان این که در این سفر تصمیمات خوبی برای طرح های ملی و استانی گرفته شده است، افزود: به حتم این طرح ها زمینه ای را برای پیشرفت و توسعه استان فراهم کند.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمینه گازرسانی تصمیمات بسیاری خوبی در دولت اتخاذ شده است، ادامه داد: دولت مصمم است پایان کار این دولت بیش از 97 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی موضوع افت فشار گاز در استان اشاره کرد و گفت: امسال روزانه 120 میلیون متر مکعب گاز از فاز های پارس جنوبی به شبکه گاز رسانی اضافه شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جاده های فیروزکوه، هزار و چالوس تا پایان سال 96 اصلاح، مرمت و تکمیل خواهند شد، افزود: به حتم توسعه راه در استان می تواند بستری برای پیشرفت استان باشد.

 

رییس جمهور همچنین به برنامه دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه در گذشته منطقه آزاد مبتنی بر واردات بود، خاطرنشان کرد: باید یک گزارشی به ما برسد که ایجاد منطقه آزاد می تواند در توسعه صادرات اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه در گذشته منطقه آزاد به اشتغال غیر مولد و همچنین درآمدهای ناسالم تبدیل می شد، ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد در هر منطقه ای باید زمینه را برای رونق تولید و همچنین صادرات فراهم کند.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل واردات برنج به منظور حمایت کشاورزان و برنج کاران اشاره کرد و گفت: تلاش دولت این است که در جایی که ضرورتی برای واردات جود ندارد، جلوی واردات را بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که امسال وضعیت بازار خوب است و امیدواریم که این شرایط ادامه داشته باشد تا برای واردات برنج تصمیمی گرفته نشود، ادامه داد: متأسفانه واردات قاچاق در کشور وجود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که 45 طرح در قالب 991 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مازندران در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این طرح های در نظر گرفته شده تا پایان سال آینده اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید./950/پ202/ج

ارسال نظرات