۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۰۰۴
مدیرکل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز خبر داد؛

تجلیل از هیئات و مداحان در همایش پیرغلامان و خادمین آستان حسینی

خبرگزاری رسا ـ آذرنیا با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان و خادمان حسینی در دهه اول ماه محرم، گفت: از 25 هیأت مذهبی و 14 مداح اهل بیت تجلیل می‌شود.
مراسم تجليل از پير غلامان حسيني در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین آذرنیا در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان و خادمان حسینی در دهه اول ماه محرم، اظهار داشت: سال قبل این برنامه باحضور پرشور عاشقان اهل بیت برگزار شد.


وی هدف از برگزاری این همایش‌ها ترویج فرهنگ عاشورایی در بین مردم و تکریم خادمان اهل بیت دانست و افزود: از 25 هیئت مذهبی که توسط گروه ارزیابی بر اساس شاخص‌ها انتخاب شده‌اند تجلیل خواهد شد و 14 مداح اهل بیت تجلیل می‌شود.


آذری نیا همایش پیرغلامان اهل بیت را برنامه‌ای مردمی خواند و ابراز داشت: در این همایش به دنبال فرهنگ سازی هستیم، علی‌رغم وضعیت نامناسب اقتصادی و کمبود منابع در بخش‌های دولتی و خصوصی، شهرداری در حد توان در برگزاری مراسمات و برنامه‌های فرهنگی مشارکت کرده است.


 وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از نام امام حسین(ع) و با انتقاد از تبلیغات سودجویانه برخی از دستگاه‌ها و نهادها در ایام محرم، گفت: بانک‌ها و موسسات از آنجایی که می‌دانند نصب بنر در ایام محرم عوارضی ندارد، با مقاصدی دیگر بنر محرم را طراحی و در سطح شهر نصب می‌کنند.


آذرنیا با بیان این‌که متاسفانه برخی از هیئت‌ها و دسته جات حسینی تا بامداد طبل موجبات اذیت مردم را فراهم می کنند، تصریح کرد: در این باره به اکثریت هیئت‌ها تذکرات لازم داده شده است، هیئات مذهبی باید با تمسک به سیره حضرت ابا عبدالله ملتزم به این برنامه باشند.


وی با اشاره به تجمع عظیم مردم تبریز در هفتم ماه محرم، این تجمع را مختص به بخش یا هیئت خاصی نداست و از کلیه هیئات برای حضور در این مراسم دعوت و ابراز داشت: این تجمع به منظور نشان دادن عظمت شیعیان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 500 هیئت شناسنامه دار در تبریز وجود دارد، ما نمی‌توانیم تمامی هیئت‌ها را تفتیش کنیم اما اگر هیئتی خطوط نظام را رعایت نکند مورد حمایت سازمان نخواهد بود، باتوجه به شهادت تعدادی از رزمندگان استان در جبهه مقاومت و درگذشت حاج رضا جلالی در فاجعه منا، بخش ویژه‌ای از مراسم پیرغلامان به این عزیزان اختصاص خواهد یافت./854/202/ب3

ارسال نظرات