۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۰۹۸
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تشریح کرد؛

راهبرد آمریکا برای مهار و نفوذ در ایران و نحوه مقابله ایران با این راهبردها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، جنگ های مستقیم و نیابتی، تحریم و تعامل را از مهم ترین راهبردهای آمریکا برای مهار ایران بیان کرد و گفت: با بصیرت مردم و درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب همه این تهدیدها به فرصت برای ایران تبدیل شده است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه سه شنبه، 21 مهرماه، در ادامه برنامه های کنگره سرداران و 2436 شهید این استان، در همایش طلایه داران بصیرت عاشورایی که با حضور هادیان و نخبگان سیاسی سپاه و بسیج چهارمحال و بختیاری در تالار مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد، به تبیین زمینه توطئه های های آمریکا و مسأله نفوذ به ایران پرداخت و راهبردهای آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در اواخر قرن بیستم، تحلیل گران آمریکایی به این تحلیل رسیدند که شرایط آمریکا برای ادامه هژمونی و سلطه در حال افول است و تنها ربع قرن فرصت دارد که این سلطه خودش را تثبیت کند؛ وگرنه آن اتفاقی که برای شوروی افتاد، زمینه سقوط امپراطوری آمریکا را نیز فراهم می کند.

 

وی تلاش آمریکایی ها برای مهار ایران را از طریق تلاش برای تغییر نگرش، تغییر رفتار و ساختار در ایران دانست که اگر موفق شوند، اهداف مد نظرشان تسریع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، منظور آمریکا از این تلاش را توسعه رژیم صهیونیستی، تسلط بر جریان انرژی، جلوگیری از ریزش ها در منطقه و در نهایت مهار ایران دانست و جنگ های مستقیم و نیابتی را نخستین راهبرد آمریکا برای رسیدن به این هدف عنوان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: راهبرد نخست نتیجه معکوس داد و نه تنها ایران تسلیم نشد؛ بلکه توانست منطقه نفوذ خود را گسترش دهد و از مرزهای شلمچه، حاجی عمران و مهران به سمت سواحل مدیترانه و ساحل باب المندب مرزهایش را عقب ببرد.

 

وی، دومین راهبرد آمریکا برای مهار ایران را تحریم خواند و گفت: در زمان صدر اسلام، پیامبر نیز تحریم اقتصادی را مدیریت کرد و مسلمانان تحریم ها را تحمل و از آن ها عبور کردند؛ وگرنه نامی از اسلام باقی نمی ماند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، از مدیریت تحریم ها و نتیجه معکوس این راهبرد نیز خبر داد و عدم همراهی اروپا با آمریکا در ادامه تحریم را یادآور شد و رسیدن به 19هزار سانتریفیوژ در سایه تحریم را موفقیت ایران خواند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، سومین راهبرد آمریکایی ها را راهبرد تعامل دانست و گفت: در این راهبرد، هدف اقناع، تشویق و تنبیه است؛ بنابراین در این مرحله معنای تعامل این است که بخشی از خواسته های ایران را بپذیرند، البته این معنای تسلیم شدن نیست، معنای عقب نشینی تاکتیکی حساب شده است.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در این راهبرد به عقب رفته اند و بخشی از خواسته ها را برای برداشتن گام های بعدی پذیرفته اند و ما نباید اینجا اشتباه کنیم؛‌ بلکه باید هنر مدیریت و هنر رهبری تجلی پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه هدف از تعامل دشمن را حرکت به سمت فراهسته ای، یعنی عبور از مسأله هسته ای به قسمت های غیرهسته ای،‌ حل مشکلات اقتصادی اروپا و آمریکا، قطع محوریت ایران در منطقه غرب آسیا، جدا کردن ایران از حزب الله و همچنین عراق عنوان کرد.

 

این مقام مسؤول، نفوذ در ایران را مسأله اصلی آمریکا دانست و افزود: تفاوت فرمایشات آقا و تدبیر ایشان با آمریکایی ها و بعضی از دولتمردان این است که باید هسته ای را از غیرهسته ای جدا کنیم؛ آنچه ما به دست آورده ایم همان خواسته های اولیه ای است که داشته ایم و باید از هسته ای عبور کنیم اما در برابر خواسته های دشمن سد ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در ادامه به ابعاد بحث نفوذ اشاره کرد و واردات بی رویه را عامل ورشکستگی تولید داخلی دانست و گفت: نفوذ اقتصادی، یعنی فتح بازار 80 میلیونی ایران؛ دولتمردان نباید بگذارند سرمایه های کشور ما به تاراج برود.

 

وی، نفوذ سیاسی را دومین عرصه دانست و افزود: نفوذ آمریکا در عرصه تصمیم گیران و اگر نتوانستند در عرصه تصمیم سازان، هدف بعدی است و این مسأله بسیار مهم است؛ اما خطر نفوذ فرهنگی از این هم بالاتر است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه، نفوذ فرهنگی را سومین عرصه برشمرد و ادامه داد: در نفوذ فرهنگی به دنبال این هستند که دولت را وادار به قبول این نکته کنند که حل مشکلات بدون رابطه با آمریکا امکان پذیر نیست.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: رسیدن کارگزاران به این نقطه که حل مشکلات در تعامل با آمریکاست، یعنی تبدیل شیطان به کدخدا و خطر بالاتر این است که دولتمردان احساس کنند در پناه آن ها می توانند در آینده به پیروزی های دیگری دست پیدا کنند.

 

وی، حل نگرانی های جدی در بحث نفوذ را در دو بخش دولت و مردم مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد: بخشی از نفوذ فرهنگی به مردم برمی گردد، بیشتر انقلاب های توحیدی بدون درگیری ساقط شده اند و به ثمر نرسیده اند، در تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم، شبیخون وجود دارد و ممکن است جامعه شبیخون بخورد؛ اما متوجه نشود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه به نقش رسانه ها در بزک دشمن نیز اشاره کرد و گفت: ‌اگر مردم بصیرت داشته باشند، تحت تأثیر دشمن قرار نمی گیرند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر پیشگیری از فراموشی شعارهای اصلی انقلاب از سوی مردم، اظهار داشت: دشمن به دنبال اثرگذاری روی کارگزاران و مدیران، کم رنگ کردن انزجار مردم از آمریکا، بزک کردن شیطان به عنوان کدخداست و اگر اینگونه شود، ممکن است حادثه عاشورا تکرار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تکلیف روحانیت را در این برهه از زمان سنگین دانست و گفت: تکلیف مسؤولان ارتباط با بدنه جامعه نیز سنگین است و باید مراقب باشید و به سخنان رهبر انقلاب توجه کنید و جامعه را آگاه سازید.

 

وی در پایان، به انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: هرچه جلوتر می رویم فشار دشمن بیشتر می شود و برای ظهور باید تلاش کنیم تا زمینه ظهور فراهم شود./9457/201/ب3

ارسال نظرات