۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۲۷۶
فضل الله:

کشورهای عربی با انتفاضه سوم از خواب غفلت بیدار می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت شعله ور شدن آتش اختلافات بین شیعه و سنی را توطئه استعمارگرایان منطقه دانست و تأکید کرد که انتفاضه سوم می تواند کشورهای عربی را از خواب غفلت بیدار کند.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال جدید قمری، به اوضاع بحرانی فلسطین پرداخت و اعلام کرد: مردم فلسطین تنها از مسجد الاقصی حمایت نمی کنند بلکه به دفاع از کرامت انسانی و کیان امت اسلام می پردازند.

 

وی افزود: انتفاضه سوم فلسطینیان می تواند کشورهای عربی را از خواب غفلت بیدار کند تا از جنگ‌های بیهوده داخلی دست بردارند و با دشمن حقیقی اسلام و مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی به پیکار بپردازند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: سال هجری که گذشت از دشوار‌ترین سال‌هایی بود که امت اسلام آن را تجربه کرد؛ چرا که مسلمانان منطقه با فتنه افروزی‌ها، تهدیدها و چالش‌های متعددی روبرو بودند.

 

فضل الله، خطر بزرگ را تصمیم گیری غرب برای کشورهای عربی و اسلامی دانست و گفت: ابرقدرت‌ها و کشورهای استعماری تلاش می کنند منافع خود را در منطقه حفظ کنند و از این رو با هر ابزاری که شده قصد دارند نفوذ خود را در منطقه حفظ و در همین راستا از گروه‌های تکفیری نیز حمایت می کنند.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: کشورهای استعماری بدون اینکه تعلق خاطری به مذهب شیعه و یا سنی داشته باشند گاهی از شیعه علیه اهل سنت حمایت می کنند و گاهی برعکس، تا بتوانند آتش اختلاف را همواره شعله ور نگه دارند.

 

وی در پایان، تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، تجلی وحدت اسلامی در کشورهای اسلامی است و مسلمانان باید با دست در دست هم نهادن سدی مستحکم در برابر زیاده خواهی‌های استعمارگران منطقه‌ای ایجاد کنند و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، دشمن حقیقی اسلام را از قبله اول مسلمانان بیرون برانند./1321/ب902/د

ارسال نظرات