۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۴۵۶

ساخت دیوار حائل 65 کیلومتری در مرز اسرائیل و غزه

خبرگزاری رسا ـ ارتش صهیونیستی طرح ساخت دیوار حائل مجهز به سیستم های تکنولوژیک به طول 65 کیلومتر در امتداد نوار غزه را تصویب کرد.
ديوار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیو دولتی اسرائیل اعلام کرد که ارتش این رژیم پروژه ساخت دیوار حائل به طول 65 کیلومتر برای جلوگیری از نفوذ فلسطینیان به شهرک‌های یهودی نشین در مرز غزه را پذیرفته است.

 

بر اساس این خبر، دیوار حائل برای جلوگیری از نفوذ فلسطینی‌ها مجهز به سیستم های تکنولوژیک است.

 

ساخت این دیوار غیرقانونی که همزمان با آغاز انتفاضه دوم شروع شده بود، ارتباط میان کرانه باختری و قدس شرقی را قطع می‌کند.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیشتر دستور سرعت بخشیدن به ساخت بخش ناتمام این دیوار را به صورتی‌که بخش جنوبی شهر الخلیل واقع در کرانه باختری را در بخش بیرونی بماند، داده بود. 

 

در پی به آتش کشیده شدن منزل خانواده دوابشه در نابلوس از طرف شهرک‌نشینان یهودی در ماه اوت مادر، پدر و نوزاد 18 ماهه این خانواده کشته شده، فقط کودک 4 ساله نجات یافته بود. به دنبال این حادثه تنش‌ها میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل در نوار باختری، قدس و غزه آغاز شده، با نقض حریم مسجد الاقصی از سوی اسرائیل شدت گرفت.

 

از آغاز این ماه تاکنون تعداد فلسطینی‌های که در حملات اسرائیل کشته شدند به 30 نفر افزایش یافته، در درگیری‌ها  6 اسرائیلی نیز کشته شدند.

 

عیسی قراقع، رییس شورای امور اسرا و آزادگان  فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود نیروهای صهیونیستی 800 فلسطینی را بازداشت کرده‌اند که 80 نفر آن‌ها از غزه بوده و 15 نفر  نیز زخمی هستند./982/ب101/د

ارسال نظرات