۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۶۱۵
رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان:

دشمن برای سست کردن بنیان خانواده در شبکه های اجتماعی برنامه دارد/ مقام مادری با هیچ سمتی قابل معاوضه نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به نقش مادر حر(ره) در کسب محبت اهل بیت(ع)، گفت: مراقب باشید دشمن در صدد از هم پاشاندن بنیان خانواده ها در شبکه های اجتماعی است.
حجت الاسلام نيلي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان، صبح امروز مطابق با دوم محرم الحرام، در مراسم شیرخوارگان حسینی و به یادبود حضرت علی اصغر(ع) که در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، در جمع پرشور مادران و نوزادان حسینی، گفت: وجه مشترک شهدایی که در این مکان مقدس مدفون هستند، این است که همگی مادرانی حسینی و مهدوی داشتند.

 

وی با اشاره به صحبت های اباعبدالله الحسین(ع) با حر بن یزید ریاحی(ره) درباره نام و مادر حر، ادامه داد: کسانی که کار تربیتی می کنند توجه داشته باشند که این صحبت ها بسیار ارزشمند است، تربیت مادر حر سبب شد تا محبت اهل بیت(ع) در دل او باشد، نقش مادر در تربیت و اصالت دادن به محبت ائمه طاهرین(ع) در فرزندان نقشی بی بدیل است.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: امام حسین(ع) فرمودند" هر کسی که محبت ما را در دل داشت و خنکی آن را در دلش احساس کرد، فراوان در حق مادرش دعا کند" ، تمام شهدای اسلام مادرانی اصیل داشتند که با عشق به حضرت سید الشهدا(ع) آن ها را بزرگ کردند و با پیشانی بند "یا حسین" و "یا ابوالفضل" ، آن ها را به جبهه های نبرد حق علیه باطل روانه کردند.

 

حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به ماموریت دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان خانواده ها در شبکه های اجتماعی، هشدار داد: مراقب باشید، امروز که شما فرزندان خود را با پیشانی بند" یا علی اصغر(ع) " به این مکان مقدس آورده اید تا آن ها را بیمه امام حسین(ع) کنید، دشمنان در صدد از هم پاشاندن ساختار و اصالت خانواده ها هستند.

 

بزرگ ترین وظیفه مادران تربیت نسل متعهد و متخصص برای خدمت به نظام اسلامی است

وی تصریح کرد: در نظام تربیتی قرآن نقش مادر منحصر به فرد است، حضرت عیسی(ع) پدر نداشت و خداوند او را عیسی ابن مریم نامید و به مادرش وحی نازل می کرد، سمت و مقام مادری با هیچ سمت دیگر قابل معاوضه نیست، مراقب باشید مقام تربیت فرزندان صالح را با هیچ چیز در این دنیا معامله و معاوضه نکنید.

 

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان، خطاب به مادران حسینی، ابراز داشت: امروز بزرگترین مسؤولیتی که اسلام بر عهده شما گذاشته تربیت نسل سالم و صالح و فرزندان متعهد و متخصص برای خدمت به نظام و جامعه اسلامی و سربازی امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام نیلی پور در پایان بیان داشت: شما مادران حسینی و مهدوی فرزندان خود را معراجی و مهدوی کنید تا کلید بهشت در زیر پای شما قرار گیرد و با ایفای نقش بسیار با ارزش خود ان شاء الله در آینده فرزندانتان از یاران و سربازان حضرت ولی عصر(عج) و مروج و تثبیت کننده فرهنگ مهدویت و اسلام اصیل در جهان باشند./869/202/ب1

ارسال نظرات