۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۹۵۸۷۲
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور:

تکریم ارباب رجوع و نگاه خدمت رسانی به مردم در دستگاه‎ های اداری رعایت نمی ‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه آن گونه که باید در دستگاه‎ های اداری کشور حق مردم، تکریم ارباب رجوع، نگاه خدمت رسانی و گره گشایی از مردم به خوبی رعایت نمی ‌شود و ما شاهد تضییع حقوق مردم در پیچ و خم ‎های اداری هستیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار معاون حقوقی رییس جمهور با قدردانی از تلاش ‌ها و فعالیت ‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مسائل حقوقی را مسائلی بسیار مهم و حیاتی برای آحاد جامعه خواند و اظهار داشت: مسائل حقوقی از گستردگی فراوان برخور دار هستند و جامعه نیز با این مسائل حقوقی بسیار مواجه است.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: دین مبین اسلام به مسائل حقوقی در همه عرصه و ابعاد توجه ویژه دارد که یکی از معتبرترین و شاخصترین مباحث حقوقی دین اسلام، رساله امام سجاد(ع) است که به صورت فشرده نکات اساسی را بیان کرده و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان این که مسائل حقوقی در کشور ما باید یک متولی مشخص داشته باشد، خاطرنشان کرد: نبود یک نهادی که به طور مشخص و به معنای واقعی کلمه پیگیر امور حقوقی و احقاق حق مردم و دیگر حقوقی که در نظام اسلامی وجود دارد باشد و به صورت جدی وارد عمل بشود را به عینه احساس می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: اگر یک نهادی به عنوان یک نهاد حقوقی مستقل پیگیر و کمک کار مسائل حقوقی باشد و همچنین از نظر اجرا قوه قضائیه و کانون وکلا در این جهت فعال شوند و دستگاه‌ های دیگر هر کدام در این جهت نیز نقش و وظیفه خودشان را به خوبی ایفا کنند، به یقین شاهد برطرف شدن این خلأ در جامعه خواهیم بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه آن گونه که باید در دستگاه های اداری کشور حق مردم و تکریم ارباب رجوع و نگاه خدمت رسانی و گره گشایی از مردم به خوبی رعایت نمی ‌شود و ما شاهد تضییع حقوق مردم در پیچ و خم های اداری هستیم که باید این وضعیت مرتفع شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با انتقاد از این که تکریم ارباب رجوع روند ثابتی در دولت ها ندارد، گفت: تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مردم، باید به سمتی برود که نهادینه شود و با تغییر دولت ها این حقوق تغییری نکند./9457/202/ب1

ارسال نظرات