۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۰۵۳

تلاش گسترده آمریکا برای مهار انتفاضه قدس

خبرگزاری رسا ـ آمریکا رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را به دست کشیدن از اظهارات تحریک آمیز به منظور آرام سازی اوضاع و مهار انتفاضه قدس فراخوانده است.
رييس جمهور آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا روز گذشته در کنفرانسی خبری ضمن محکوم کردن تنش و درگیری های جاری در فلسطین، از محمود عباس و بنیامین نتانیاهو خواست دست از اظهارات تحریک آمیز خود بردارند.

 

اوباما تصریح کرد که نمی توان منتظر ماند تا طرفین فلسطینی و صهیونیستی خود تمامی مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند، بلکه همه باید برای آرام سازی اوضاع دست به کار شوند.

 

وی تاکید کرد که کشورش حاضر است برای حل مشکلات و منازعه بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی همکاری کند.

 

در همین راستا، یک دیپلمات آمریکایی اظهار داشت که جان کری وزیر خارجه این کشور روز پنجشنبه گذشته در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت موجود در اراضی اشغالی، گفته است که آمریکا آماده همکاری با طرفین فلسطینی و صهیونیستی برای بازگشت هرچه سریعتر آرامش به اراضی اشغالی است.

 

کری بار دیگر تصریح کرد که دو طرف باید از اظهارات و اتهام زنی ها به یکدیگر که ممکن است اوضاع را پیچیده تر کند، دست بکشند.

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که کری روز گذشته با نتانیاهو در مورد بهترین راه برای بازگشت آرامش و مهار انتفاضه قدس گفت‎وگو کرده است و ضمن محکوم کردن عملیات های فلسطینیان، قتل و کشتار آنان را حقی مشروع برای این رژیم می داند.

 

از سوی دیگر، ران دیرمر سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیروز جمعه تاکید کرد که کری هفته آینده با جان کری در آلمان دیدار و آخرین تحولات فلسطین را با وی بررسی خواهد کرد.

 

برخی منابع در گفت‎وگو با شبکه الجزیره اظهار داشتند که تماس های گسترده ای برای برگزاری نشستی میان عباس و نتانیاهو در امان ـ پایتخت اردن ـ با مشارکت کری و پادشاه اردن انجام شده است.

 

گفتنی است که تشدید تجاوزات و جنایت های شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی و تلاش های گسترده این رژیم برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی در نهایت جرقه آغاز انتفاضه سوم را زد و امروز هفدهمین روز انتفاضه است که تا به این لحظه در جریان درگیری های گسترده میان صهیونیست ها و فلسطینیان در مناطق مختلف قدس، کرانه باختری، فلسطین اشغالی و نوار غزه 42 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 2 هزار نفر دیگر هم مجروح شده اند. در این درگیری ها همچنین ده ها صهیونیست به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند./994/ب102/د

ارسال نظرات