۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۰۸۶

مجالس کشورهای اسلامی خواستار فشار بین المللی بر رژیم صهیونیستی شدند

خبرگزاری رسا ـ مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از پارلمانهای کشورهای جهان خواستند تا با فشار بر رژیم صهیونیستی موجب توقف تجاوزات این رژیم شوند.
کشورهاي اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست اتحادیه پارلمانهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در خصوص چگونگی مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان که در حاشیه یکصد وسی سومین نشست اتحادیه پارلمانهای بین المللی برگزار شد خواستار حمایتهای سیاسی ورسانه ای بیشتر از ملت مقاوم فلسطین شد و پایداری واستقامت آنها را در مقابل جنایات صهیونیست ها ستود.


این بیانیه با تاکید بر ضرورت تحرکات مردمی گسترده در کشورهای عضو برای حمایت مادی ومعنوی از بیت المقدس از حکومت های عربی وامت اسلامی خواست تا به تعهدات خود در قبال بیت المقدس عمل کنند و فلسطینیان را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی تنها نگذارند.


این بیانیه از جامعه بین المللی خواست تا حمایت لازم از مردم فلسطین را به عمل آورد وبه تجاوزات رژیم صهیونیستی ونقض کنوانسیون ها و قطعنامه های بین المللی است که اماکن اسلامی ومسیحی را بخشی جدایی ناپذیر از بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت فلسطین می داند پایان دهند.


این بیانیه از همه پارلمانهای عضو خواست با افزایش تماس‎های خود را با پارلمان های کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیایی یک جریان پارلمانی بین المللی متحد برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی ایجاد کنند. و با تحریم کامل این رژیم در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی تل آویو را ملزم به پایبندی به کنوانسیون های بین المللی نموده و به اشغال دولت فلسطین پایان دهند.


در هفته های اخیر بیش از ٤٠ فلسطینی به دست شهرک نشینان یا نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند./994/102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات