۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۶۱۰۳
در قالب طرح «کوثر کربلا» صورت گرفت؛

اعزام 50 طلبه خواهر مدرسه علمیه الزهرا بجنورد به مساجد خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد گفت: همزمان با ماه محرم 50 طلبه و استاد این مدرسه علمیه در قالب طرح تبلیغی کوثر کربلا به مساجد، دانشگاه ها و هیئات مذهبی بانوان استان خراسان شمالی اعزام شدند.
زهره وضيع- مدير مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی امروز در نشست با مدیران رسانه های مذهبی استان که با هدف افزایش تعامل و همکاری مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد با رسانه های دینی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: باید ارتباط بین مدارس علمیه و رسانه های صوتی و تصویری، نوشتاری و مجازی افزایش یابد چرا که این مهم از یک طرف نیاز امروز جامعه اسلامی بوده و از طرف دیگر منجر به تقویت حوزه های علمیه در ابعاد مختلف می شود.

 

وی با بیان اینکه در این راستا از رسانه های حوزوی و مذهبی انتظار بیشتری می رود، افزود: تاکنون تعامل و ارتباط رسانه ها با نهاد حوزه های علمیه و روحانیت در استان خراسان شمالی تا حدی قابل قبول بوده اما با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد که امید است از این پس این نقیصه مرتفع شود.

 

وضیع در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اساتید و طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) بجنورد پرداخت و گفت: با توجه به اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد قدیمی ترین مدرسه علمیه خواهران در استان خراسان شمالی محسوب می شود، طلاب و اساتید این مدرسه حضور فعال تری در برنامه ها و مناسبت های مذهبی و فرهنگی دارند.

 

وی اضافه کرد: اکنون نیز به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، مراسم عزاداری و نوحه خوانی خواهران و بانوان عاشورایی مرکز استان خراسان شمالی به مدت 13 شب در محل مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد در حال برگزاری است.

 

وضیع ادامه داد: در این مراسم ها که تا شب سوم شهادت امام حسین(ع) دایر است، افزون بر طلاب و اساتید حوزه های علمیه، بانوان بجنوردی نیز شرکت دارند و در این مجالس مباحث مربوط به فلسفه قیام عاشورا، سبک زندگی حسینی و اسلامی، محبت اهل بیت(ع) و موضوع ولایت از سوی حجت الاسلام رحمانی، استاد حوزه علمیه مطرح می‌شود.

 

وی همچنین از اجرای طرح تبلیغی فرهنگی «کوثر کربلا» از سوی طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد همزمان با ماه محرم خبر داد و افزود: این طرح با اعزام 50 روحانی مبلغه از این مدرسه علمیه به مساجد، دانشگاه ها و هیئات مذهبی بانوان در سطح استان خراسان شمالی در حال اجرا است.

 

به گفته  وضیع، پیش بینی می شود طرح تبلیغی کوثر کربلا تا پایان دهه نخست ماه محرم در سطح استان افزون بر شش هزار مخاطب داشته باشد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد بیش از 100 طلبه در سطوح یک و دو حوزه های علمیه و در دو نظام آموزشی بلندمدت و سفیران هدایت زیر نظر 25 استاد و کادر آموزشی مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند.

 

وضیع خاطرنشان کرد: افزون بر این با توجه به قدمت مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد، در حال حاضر بیش از 50 دانش آموخته این مدرسه علمیه پس از فراغت از تحصیل جذب ادارات و دستگاه های مختلف استان خراسان شمالی شده و در این نهادها مشغول فعالیت هستند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه زیر نظر 200 استاد خواهر و برادر تحصیل می کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات