۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۶۵۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام بیشترین ضربه را از منافقان خورده است/ در زمان صلح باید بیشتر مراقب نفوذ دشمن بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بخشی بیشترین ضربات وارده به اسلام در طول تاریخ را از ناحیه منافقان دانست و گفت: برای شناسایی منافق به بصیرت نیاز داریم.
حجت الاسلام محمد علي بخشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی بخشی، کارشناس مذهبی حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در مراسم وعظ به مناسبت ماه محرم که در دانشگاه مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: وضعیت افراد در ابتدا و انتهای زندگی یکسان نیست و بسیاری از افراد در طول عمر خود تغییرات فراوانی در اعتقادات و نحوه رفتار خود دارند.

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام بیشترین ضربه را از منافقان خورده است، در قرآن کریم هم آیات متعددی درباره منافقان وجود دارد، نفاق مراتب مختلفی دارد و به راحتی قابل تشخیص نیست، برای شناخت نفاق، عنصر بصیرت لازم است که بصیرت هم دارای مراتب مختلفی است که برای شناخت مراتب نفاق مورد نیاز است.

 

استاد دانشگاه افزود: همیشه افرادی وجود دارند که تا زمانی که از آن ها تعریف و تمجید می شود و اوضاع و احوال بر وفق مراد است کاری با کسی ندارند و حتی گاهی از ولی فقیه زمان هم نسبت به اسلام و انقلاب دلسوزترند و سینه چاک می کنند، اما وقتی پای منافع آن ها به وسط کشیده می شود و در بحران ها و امتحانات، مخفی می شوند و حتی گاهی تمامی اسلام را منکر می شوند.

 

حجت الاسلام علی بخشی بیان داشت: نگرانی حضرت علی(ع) هم بیشتر از ناحیه منافقان است، وقتی به سوابق افرادی نظیر شمر، عمر سعد، طلحه و زبیر نگاه می کنیم موارد فروان جانفشانی و کمک به اسلام را خواهیم دید، این ها مسلمان هستند و در بین مردم هم دارای موقعیت ممتاز بودند و مردم آن ها را عالم دین می دانستند.

 

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) روزی تمام عالمان دینی مدینه را دعوت کرد  و از آن ها پذیرایی کرد و احترام فراوان گذاشت و فرمود" می دانید چرا وقتی جنگ می شود مردم به جنگ می روند و جان خود را سپر شما می کنند و جلوتر از شما راه نمی روند و برایتان احترام قائلند، چون شما را آگاه به حقایق دین می دانند که می توانید آن ها را هم دیندار بار بیاورید، اگر شما نباشید مردم گمراه می شوند، پس چرا الان حقیقت دین را آشکار نمی کنید و معاویه را معرفی نمی کنید".

 

کارشناس مذهبی حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در صحرای کربلا امام حسین(ع) به عمر سعد فرمودند" چرا با من می جنگی"، عمر گفت" می ترسم اگر فرمان یزید را اجرا نکنم مرا بکشد"، امام فرمود" من جانت را ضمانت می کنم"، عمر زن و فرزند را بهانه کرد و بعد هم مصادره اموالش از سوی یزید را بهانه کرد، امام(ع) آن ها را هم ضمانت کرد که خسارتش را بپردازد، اما بازهم عمر سعد با این  که مقام امام(ع) را می دانست نپذیرفت و این گونه نفاقش آشکار شد.

 

حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: نفاق عمر سعد سبب شد تا در هنگام دستور حمله به لشکریانش بگوید" ای لشکر خدا به سوی بهشت بشتابید"، در شرایط امروز هم باید بسیار مراقب باشیم که وقتی دشمنان و منافقان با ما طرح دوستی ریخته اند دلشان برای ما نسوخته و در پی کسب منافع خود هستند و هر جا که بتوانند ضربات خود را خواهند زد.

 

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند" در زمانی که با دشمن در صلح هستید و کنار آمدید بیشتر مراقب باشید، دشمن هر لحظه که بتواند ضربه خود را خواهد زد"، این هایی که امروز از در صلح با جمهوری اسلامی در آمده اند همان هایی هستند که می گفتند اگر بتوانند ریشه ملت ایران را خواهند خشکاند، در برجام دشمنان به دنبال کسب بازار و نفوذ در کشور هستند و باید دولتمردان بیشتر از گذشته مراقب باشند. /869/202/ب1

ارسال نظرات