۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۶۷۷۹
آیت‌الله دستغیب:

رهنمودهای رهبر انقلاب عمود خیمه نظام و شیرازه وحدت و انسجام جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمود خیمه نظام و شیرازه وحدت و انسجام جامعه است، به ویژه که ایشان امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و مردم قرار داده اند، گفت: جنگ نرم مثل فضای خالی است که اگر غافل باشیم یکدفعه فرو می‌ریزد و این مختص به رسانه ها نیست ولی رسانه نقش بسزایی در آن دارد.
آيت‌الله سيد علي اصغر دستغيب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) شاهچراغ امشب در پنجمین نشست شورای بسیج رسانه فارس، گفت: همان‌گونه که خداوند صحنه کرامت و عظمت روح  انسانی را جاودانه قرار داد ما هم می‌خواهیم که در این عصر بسیار حساس الگویی در جهت ثبات استقامت حق برای ما قرار دهد.
 
وی افزود: قاسم ابن الحسن(ع) نوجوان و شهید جاودانه اسلام یک سرمشق برای ما است و شهادت وی سخت‌تر از همه بوده است، ولی  شهادت در راه خدا از عسل هم شیرین‌تر است و این پایان امر در زندگی آنگونه است که خدا می‌پسندد و بدانید که همان‌گونه که زندگی می‌کنید می‌میرید و حیات و موت با هم رابطه دارد.
 
آیت الله دستغیب با بیان اینکه در عصر کنونی از جهتی می‌توان گفت عصر رسانه گستردگی زیادی دارد و این اقلاب هم نیاز مبرم به رسانه فاخر دارد، اظهار کرد: رسانه فاخر همین تشکیلات بسیج رسانه ای است که شما آن را دنبال می‌کنید و ما می‌خواهیم که استان فارس و حرم سوم اهل بیت(ع) الگوی نخست در ایران باشد.
 
وی ادامه داد: اساسا در زمان ما عمده‌ترین نیاز جامعه شیوه جدیدی در خبرگزاری و رسانه داریم و دو اصل صداقت و امانت در رسانه ها از ویژگی های عمده رسانه فاخر است به ویژه در این زمان بیشتر به آن نیاز داریم و اگر در تاریکی مطلق باشیم و دو چراغ پر نور روشن شود برای کسی که چشم دارد و از روشنایی محروم است چه احساسی رخ می‌دهد؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر امروز به سبک رسانه فاخر عمل کنیم همین اثر را در جهان خواهیم داشت همچنان که رسانه های ایران تاکنون داشته است و در جهت وحدت و منافع مردم است و وحدت مردم اثر عمده‌ای در منافع آنها دارد و رسانه باید این کار را انجام دهد و اصناف مختلف جامعه را به هم پیوند دهد.
 
وی در ادامه یادآور شد: از دیدگاه شرع و اسلام هم خیلی مهم است که بین دو نفر اصلاح شود و شما اهل رسانه باید از همه عوامل تفرقه و جدایی در جامعه دوری کنید و به مردم هم هشدار جدی بدهید.
 
آیت‌الله دستغیب در ادامه اظهار کرد: مثلا بحثی مانند برجام پیش می آید و عده‌ای مخاف هستند و عده‌ای موافق هستند، بحث اصلی ما در شیوه مباحثه است و خداوند قرآن می‌فرماید: و جادلهم هی احسن، کلام و جدال را بنحو احسن انجام دهید و طوری باشد که کرامت و اخلاق حفظ شود.
 
وی با بیان اینکه بعضی از افراد جدال را بنحو احسن رعایت نکردند، افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمود خیمه نظام و شیرازه وحدت و انسجام جامعه است به ویژه که ایشان امسال را که سال همدلی و همزبانی دولت و مردم قرار داده اند.
 
تولیت آستان مقدس سومین حرم اهل بیت(ع) شاهچراغ در پایان گفت: بحث جنگ نرم که رهبری در دیدار اصحاب رسانه در مورد آن مفصل بیان فرمودند اینکه جنگ سخت هیاهو دارد و پیش روی انسان قابل تجسم است، ولی جنگ نرم مثل فضای خالی است که اگر غافل باشیم یکدفعه فرو می‌ریزد و این مختص به رسانه‌ها  نیست ولی رسانه نقش بسزایی در آن دارد./839/202/ب2
ارسال نظرات