۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۷۰۰۴
امام جمعه نکا:

تربیت خواهران طلبه سند افتخار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: ده‌ها هزار نیروی زبده محقق، نویسنده، گوینده و استاد بعد از انقلاب در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند که سند افتخار جمهوری اسلامی هستند و ما می‌خواهیم در راستای رشد و تعالی جامعه جهانی و یکسان بودن زن و مرد در پیشگاه خداوند به بشریت و انسان‌ها خدمت کنیم.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني، امام جمعه نكاء

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا، با بیان اینکه تربیت خواهران طلبه در کشور کارنامه درخشانی و سند افتخاری برای جمهوری اسلامی است، گفت: نیمی از جمعیت کشور را خواهران تشکیل می‌دهند و از این رو خواهران حق کسب معارف الهی را دارند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: از حیث سیاست‌های مدیریتی، تربیتی و فرهنگی نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و در صورتی که از سوی افرادی از جنس خودشان تربیت شوند و در راستای تبلیغ و تربیت خودشان به کار گرفته شوند، تأثیرگذاری بیشتری دارند، از حیث تجربه نیز بانوان به معارف اسلامی علاقه‌مند هستند و توفیقات خوبی به دست آورده‌اند.

 

امام جمعه نکا ابراز داشت: ده‌ها هزار نیروی زبده محقق، نویسنده، گوینده و استاد بعد از انقلاب در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند که سند افتخار جمهوری اسلامی هستند و ما می‌خواهیم در راستای رشد و تعالی جامعه جهانی و یکسان بودن زن و مرد در پیشگاه خداوند به بشریت و انسان‌ها خدمت کنیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: باید نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد آموزش و پروش و نهادهای دینی همکاری داشته باشند و در برنامه‌های اجرایی خود اولویت را به حوزه‌های علمیه و خواهران طلبه اختصاص دهند.

 

 وی  عنوان داشت: روند تحصیلی خواهران طلبه نباید به اندازه روند تحصیلی برادران طلبه طولانی باشد، بلکه باید به گونه‌ای باشد که این افراد بتوانند در کنار تحصیل به فعالیت‌های دیگری همچون خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند نیز بپردازند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که ضروری است مرکزی برای برنامه‌ریزی در جهت تبلیغ خواهران راه‌اندازی شود، گفت: تربیت خواهران طلبه در سطح کشور کارنامه درخشانی برای جمهوری اسلامی است./998/د102/س

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

ارسال نظرات