۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۳۹۴
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران خبر داد؛

وقف جدید زمین برای ساخت مدرسه علمیه در آمل/ 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: وقف سنت حسنه ای است که به عنوان باقیات و صالحات برای انسان باقی می‌ماند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در آیین نخل گردانی و عزاداری تاسوعای حسینی که در امام زاده یحیی(ع) منطقه گنگرج کلای چلاو آمل برگزار شد اظهارداشت: امام زادگان حق بزرگی بر گردن ما دارند که تربیت دینی و عشق به قرآن و اهل بیت معصومین(ع) در ایران اسلامی مدیون این بزرگواران است که پرچمداران اخلاق و معنویت هستند.


وی با بیان این که اگر امام زادگان را آباد کرده و حفظ کنیم دیگر پایگاه های شیطان که دشمنان دنبال آن هستند بی مشتری می شود، افزود: امام زادگان واسطه میان ما و حضرت حق هستند که بسیاری از مشکلات ما به واسطه این بزرگواران حل می شود.


حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: ما در مقابل استکبار و دشمنان سست بودیم که امام راحل و علمای بزرگوار انقلاب را با بصیرت مردم به این جایگاه ارزنده و والا رساندند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که امروز خداوند متعال به ما توفیق داده است تا بتوانیم در برابر فتنه های داخلی و خارجی قرار گیریم، تصریح کرد: مبارزه با استکبار به عنوان یزیدیان زمان همان مکتبی را می طلبد که امام حسین(ع) به ما یاد داد که ضرورت دارد دشمنان امروز را بشناسیم.


وی با اشاره به این که جبهه حق و باطل همیشه وجود دارد و باید با معرفت و بصیرت و پیروی از مکتب امام و رهبری راه خود را ادامه دهیم، گفت: بزرگ ترین درس عاشورا در بصیرت، هوشیاری و بیداری در برابر دشمنان و استکبار نو و مدرن امروز است که در آغاز آن آمریکا قرار دارد.


حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که خصومت آمریکا بر علیه اسلام و انقلاب تمام شدنی نیست، افزود: آمریکا با دین و اهل بیت معصومین(ع) مشکل دارد و تا زمانی که پرچم قرآن و اهل بیت(ع) را در دست داریم دشمنی آن ها ادامه دارد و ساده لوحانه است بگوییم آمریکا از خوی استکباری خود برگشت کرد.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران خاطرنشان کرد: ممنوع بودن مذاکره با آمریکا مصداقی از بصیرت عاشورایی است که رهبری معظم انقلاب بیان کردند و ضرورت دارد دفاع جانانه از اسلام، اهل بیت(ع)، انقلاب و ولایت فقیه داشته باشیم.


وی افزود: رهبری معظم انقلاب در قضیه حادثه منا به خوبی ورود پیدا کرده و با دو کلمه برخورد خشن و سخت آل سعود را در جای خود قرار داد که بلافاصله لحن آنان تغییر و عذرخواهی کردند.


حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در امام زاده یحیی(ع) این منطقه حرکت بزرگی صورت گرفته و زحمات بسیاری کشیده شده است، گفت: حجت الاسلام قدرت الله آزاد 1400 متر زمین برای ساخت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در جوار این امام زاده وقف کردند که حرکتی ارزشمند در راستای احیای دین مبین اسلام است و برکات و ثمرات گرانقدری دارد.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همه عزیزان در راه اندازی این مرکز همکاری و کمک های لازم را داشته باشند تا در سریع ترین زمان ممکن آن را به بهره برداری برسانیم و هر چه پایگاه های دینی را بیشتر کنیم ثمرات ارزشمندی دارد.


وی با اشاره به این که 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: وقف سنت حسنه ای است که به عنوان باقیات و صالحات برای انسان باقی می ماند./1314/202/ب2

ارسال نظرات