۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۴۴۷
امام جمعه موقت مشهد:

فرهنگ شهادت، تحریف پذیر نیست/ مبارزه با داعش سبب وحدت ملت های منطقه شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه گفت: وجود تفکر سلفی گری علیرغم تمام خساراتی که به ملت عراق وارد کرد، مایه ظهور یک وحدت فراگیر میان احزاب سیاسی و گروه های مذهبی در این کشور شد.
حجت الاسلام والمسلمين فرزانه

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در حاشیه مراسم سخنرانی خود در شب تاسوعای حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: گروه های تکفیری به قصد ضربه زدن به گفتمان شهادت طلبی و مجاهده در اسلام شکل گرفته اند اما مفهوم جهاد و شهادت طلبی به قدری عمیق و بنیادی است که نه تنها داعش بلکه هیچ جریان انحرافی دیگری نیز نمی تواند آن را دچار تحریف و اغتشاش معنایی کند.

 

بصیرت یعنی خداشناسی، خودشناسی و دشمن شناسی

حجت الاسلام فرزانه اظهار داشت: روحیه استکبارستیزی و شهادت طلبی تنها در صورتی مفید است که با بصیرت سیاسی همراه شود. بصیرت در اینجا به معنای شناخت خدا و هدف دین، شناخت جبهه خودی و شناخت جبهه دشمن است؛ در واقع، ملتی بصیر است که با ایمان به خدا و توکل بر او، ظرفیت های خود را شناسایی کند و در عین حال، مراقب نفوذ دشمن هم باشد و راه های نفوذ او را بشناسد.

 

وی افزود: باور به وعده نصرت الهی، تقویت وحدت و همدلی میان گروه های اسلامی و شناخت کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنان اصلی و گروه های تکفیری و وهابیت به عنوان دشمنان فرعی، مصداق عملی بصیرت ورزی امروزی در میان امت اسلامی است.

 

مبارزه با گروه های تکفیری سبب تشکیل جبهه متحد اسلامی شده است

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: زمانی که نطفه شوم سلفی گری و جریانات تکفیری مسلحانه از سوی استکبارجهانی در منطقه بسته شد، هیچکس فکر آن را هم نمی کرد که به واسطه خطر این گروه های انحرافی، ملت های منطقه تا این اندازه به گفتمان مقاومت علاقه مند شوند.

 

وی گفت: از زمانی که داعش و سایر گروه های تکفیری در منطقه نفوذ کرده اند، روز به روز بر وحدت ملت های منطقه و اقبال عمومی به گفتمان مقاومت افزوده می شود. تروریست ها به قصد ناامن کردن سوریه وارد عمل شدند و حاصل کار، بازطراحی و بهینه سازی ارتش سوریه از نظر تسلیحات و آموزش ها بود که به نفع جبهه مقاومت تمام شد.

 

وضعیت ارتش سوریه قابل اعتماد و همگرایی مردم عراق دلگرم کننده است

حجت الاسلام فرزانه با تحلیل اوضاع سیاسی حاکم بر سوریه و عراق، ارتش سوریه را «قابل اعتماد» و همگرایی نیروهای مردمی در عراق را «دلگرم کننده» خواند و خاطرنشان کرد: از زمانی که خطر گروه های تکفیری در سوریه به صورت جدی احساس شد، بازطراحی و بهینه سازی بدنه ارتش این کشور با تسلیحات و آموزش های جدید آغاز شد و در حال حاضر، بحمدالله ارتش سوریه تبدیل به یکی از ارتش های قدرتمند و قابل اعتماد منطقه تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: وجود تفکر سلفی گری علیرغم تمام خساراتی که به ملت عراق وارد کرد، مایه ظهور یک وحدت فراگیر میان احزاب سیاسی و گروه های مذهبی در این کشور شد. امروز در عراق سنی و شیعه، مسلمان و مسیحی یا کرد و عرب همگی در کنارهم در برابر تروریست های تکفیری ایستاده اند و این وحدت به همراه همگرایی میان نیروهای داوطلب مبارزه با داعش بسیار دلگرم کننده است.

 

خاطره ای از سردار قاسم سلیمانی در عاشورای سال گذشته

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به خاطره ای از سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: سال گذشته به دعوت سردار سلیمانی عازم کرمان شدیم تا در روز عاشورا در مراسم هیأت ثارالله کرمان شرکت کنیم. پس از برنامه، دو جوان عراقی خود را به سردار رسانده، دست ایشان را بوسیدند. گویا مادر این دو جوان فرزندانش را مأمور کرده بود تا به ایران بیایند، دست سردار سلیمانی را ببوسند و برگردند.

 

وی ادامه داد: به نقل از سردار سلیمانی، روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در میان ملت های منطقه نه تنها دچار افول و ضعف نشده بلکه به شدت رو به گسترش است. ایشان می گفتند از زمانی که آیت الله سیستانی (دام ظله) فتوای جهاد با تروریست ها را صادر کرده اند، وحدت و همدلی فراگیری میان گروه های مختلف اسلامی در عراق به وجود آمده است.

 

قبایل یمنی حول محور گفتمان مقاومت کنار هم جمع شده اند

امام جمعه موقت مشهد فرهنگ جهاد و شهادت طلبی را مایه تقویت وحدت و ارتقای سطح آمادگی کشورهای منطقه در برابر دشمن دانست و گفت: یمن به خاطر بافت عشیره ای خود هیچ گاه اتحاد فراگیر ملی را تجربه نکرده بود اما به لطف حماقت آل سعود و تجاوز به این کشور، قبایل یمنی حول محور گفتمان مقاومت کنار هم جمع شدند؛ طوری که امروز شاهد مقاومت قهرمانانه مردم مظلوم یمن و ضربات مهلک نیروهای انصارالله بر پیکره آل سعود هستیم.

 

حجت الاسلام فرزانه در پایان تأکید کرد: پدیدآورندگان و حامیان داعش دستاوردی جز نفرت عمومی در بین ملت های منطقه نداشته اند. به زودی تروریست های صادراتی غرب به کشورهایشان باز می گردند و بلای جان آنها خواهند شد. البته در منطقه ای که به زودی از تکفیری ها پاکسازی خواهد شد، ارتش آموزش دیده ای برای سوریه و ملت متحدی برای عراق باقی می ماند؛ به این ترتیب، رژیم صهیونیستی نیز عمر زیادی نخواهد داشت./863/301/ب1

ارسال نظرات