۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۹۷۴۵۲
کارشناس دینی:

آرمان انقلاب اسلامی ایران برگرفته از شعار هیهات منا الذله است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که قیام امام حسین(ع) نقش بسزایی در بیداری مسلمانان و آزادی خواهان جهان دارد، گفت: امام حسین(ع) نفس، اسوه و الگوی کامل بصیرت بود.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه شب در مجلس عزای مسجد فاطمیه روستای علی آباد اردهال کاشان، با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید من از میان شما می روم، اما قرآن و اهل بیت(ع) را به یادگار می گذارم، گفت: امام خمینی(ره) می فرماید افتخار ما پیروی از ائمه اطهار(ع) است.

 

وی افزود: برخی از ما در زمان گرفتاری و برای امور دنیوی از اهل بیت(ع) یاد می کنیم، اما حضور در مجالس روضه و خالصانه از آن بزرگواران یاد کردن از اجر والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که امام باقر(ع) می فرماید همه ما کشتی نجات هستیم، اما کشتی امام حسین(ع) انسان را زودتر به مقصد می رساند، ابراز کرد: از بین امامان معصوم 9 امام از نسل اباعبدالله(ع) هستند.

 

این کارشناس دینی با بیان این که بزرگانی بودند که وصیت کردند تا جسدشان همراه با مقداری از تربت امام حسین(ع) دفن شود، گفت: آیت الله مرعشی نجفی می فرماید پیراهن عزای امام حسین(ع) را همراه با بدنم به خاک بسپارید تا از نورانیت سیدالشهدا(ع) بهره مند شوم.

 

وی با تأکید بر این که سیره و سلوک امام حسین(ع) باید در زندگی الگو قرار گیرد، گفت: در دین داری باید از بزرگان و مراجع پیروی کرد، چرا که آنها درد دین دارند.

 

به گفته وی، برخی از عرفان های کاذب به وجود آمده است که به دروغ وعده برتری دادن به انسان با شیوه های غیر دینی می دهند که خود مصداق بارز تحریف دین است.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر این که عاشورا از وقایعی است که استکبار را تا قیامت رسوا کرده است، گفت: استکبار زمان را باید شناخت که تحقق آن در گرو بصیرت و پیروی از رهبری است.

 

وی بصیرت و آگاهی را از ویژگی های تحلیل واقعه عاشورا دانست و افزود: امام حسین(ع) با بصیرت کامل نسبت به فرجام واقعه کربلا و شناخت کامل از اوضاع اجتماعی این نهضت، واقعه کربلا را رهبری کرد.

 

این کارشناس دینی یاد آور شد: امام حسین(ع) نفس، اسوه و الگوی کامل بصیرت بود، از این رو در سخت ترین شرایط نهضت کربلا، سست نشد.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) نقش بسزایی در بیداری مسلمانان و آزادی خواهان جهان دارد، گفت: آرمان انقلاب اسلامی ایران برگرفته از شعار هیهات منا الذله اباعبدالله(ع) است./1307/202/ب1

ارسال نظرات