۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۷۷۷۵
در قالب طرح بصیرت عاشورایی صورت گرفت؛

اعزام 50 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اعزام 50 مبلغ دینی به بقاع و امامزادگان این استان در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: پاسخ گویی به سؤالات شرعی و شبهه زدایی دینی از مهم ترین رسالت این مبلغان خواهد بود.
بصيرت عاشورايي

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 24 بقعه متبرکه این استان همزمان با ماه محرم و صفر خبر داد و افزود: این طرح به منظور تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در میان مردم، تبیین صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به رواج خرافات و انحراف در فرهنگ عاشورا برگزار می شود.

 

وی همچنین از برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و ابراز داشت: به حمدالله نقش این خیمه ها در جذب عزاداران حسینی به سمت بقاع متبرکه همچنین افزایش معرفت آن ها نسبت به قیام امام حسین(ع) در دهه نخست محرم کاملا ملموس و مشهود بود.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین از اعزام 50 مبلغ دینی به بقاع و امامزادگان این استان در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و ابراز داشت: برگزاری نماز جماعت، برگزاری نشست های دینی و همچنین مراسم های عزاداری و سوگواری ویزه این ایام و پاسخ گویی به سؤالات شرعی و شبهه زدایی دینی از مهم ترین رسالت این مبلغان خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه از وقف یک قطعه زمین کشاورزی با نیت عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با ایام سوگواره عاشورایی خبر داد و گفت: این وقف 6 هزار متر مربع زمین کشاورزی در شهر بروجن است که سهراب کریمی با نیت عزاداری سالار شهیدان وقف کرده و ارزش آن حدود 300 میلیون ریال برآورد شده است.

 


این مقام مسؤول همچنین از وقف یک قطعه زمین دیگر در شهرستان کیار در دهه نخست محرم امسال خبر داد و افزود: این قطعه زمین 63 متر مربعی با کاربری مسکونی با نیت خیرات و مبرات از سوی قربانعلی جمشیدی جعفرآبادی با ارزشی بالغ بر 63 میلیون ریال وقف شده است.

 

حجت الاسلام جعفری همچنین از برپایی غرفه «ایستگاه همه واقف باشیم» با هدف ترویج فرهنگ وقف و مشاوره برای ایجاد وقف های جدید در امامزادگان شاخص این استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف ما در بحث وقف این است که نیت واقفان را به سمت نیازهای امروز جامعه سوق دهیم و این امر حیاتی به خوبی در غرفه های برپا شده برای عموم مردم تشریح می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام ‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، اظهار داشت: امام حسین(ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می ‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

این مقام مسؤول با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین(ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند و این درسی است که ما نیز باید آن را الگوی خود قرار دهیم./9457/302/ب1

ارسال نظرات