۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۷۸۴۵
حجت الاسلام حاج علی اکبری تبیین کرد؛

گودال قتلگاه تفسیر عملی خطبه منا

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه امام حسین(ع) در سند منا می‌فرمایند که مسلمانان شایسته هستند که رهبریشان بر عهده فردی امین و امانت دار باشد، افزود: امام(ع) در ادامه به حجاج می‌گویند دلیل اینکه در حال حاضر جامعه شما به دست افرادی ظالم و نالایق اداره می‌شود این است که شما از مرگ می هراسید.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری ظهر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه تجلی واقعی مناسک و اعمال حج را می‌توان در واقعه عاشورا جست‌و‌جو کرد، افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا حاجی واقعی را به مردم معرفی کردند و با شهادت خود به آن‌ها نشان دادند که حاجی واقعی به آنچه در حج معرفت کسب می‌کند باید به صورت عملی هم پایبند باشد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در کربلا زیارت عرفه خود را در حج به صورت عملی برای مردم تبیین کردند و وحدانیت خدا را به عالی ترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند.

 

کارشناس رسانه ملی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دعاهای بسیار مشهور امام حسین(ع) در حج، خطبه منا است، گفت: سند منا منشور حق خواهی و حق طلبی زائر بیت الله الحرام را تبیین می‌کند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه امام حسین(ع) در سند منا می‌فرمایند که مسلمانان شایسته هستند که رهبریشان بر عهده فردی امین و امانت دار باشد، افزود: امام(ع) در ادامه به حجاج می‌گویند دلیل اینکه در حال حاضر جامعه شما به دست افرادی ظالم و نالایق اداره می‌شود این است که شما از مرگ می هراسید و حاضر نیستند هزینه وحدانیت و اعتقاد خود را به توحید الهی بپردازید.

 

وی تصریح کرد: امام در ادامه به حجاج می‌گویند که اگر صبور بودید و در میان خود از اختلاف پرهیز می‌کردید طاغوت بر شما مسلط نمی‌شد؛ ولی در حال حاضر دشمن با شبهات گوناگون شما را اسیر کرده و بر جامعه شما مستولی شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام حسین(ع) به بزرگان و خواص در مراسم حج اشاره می‌کنند که باید با جان و خون خود بهای اجرای احکام الهی را در جامعه پرداخت کنند تا دست شیطان را از مال، جان و ناموس خود کوتاه کنند.

 

حجت الاسلام حاجی علی اکبری با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا به صورت عملی تفسیر این سخنان خود را در گودال قتلگاه به خواص و عوام نشان دادند، یادآور شد: عاشورا تجلی عملی مناسک حج در وجود یک حاجی است که امام حسین(ع) با خون این تجلی عملی حج را در تاریخ تمدن بشری ماندگار کردند./968/پ202/س

ارسال نظرات