۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۸۰۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تخصیص اعتبار 21 میلیارد ریالی برای بازسازی اماکن متبرکه در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال برای بازسازی اماکن متبرکه این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب تملک دارایی سرمایه ای در اختیار اوقاف گذاشته می شود تا در جهت تعمیر و تکمیل بقاع متبرکه و مساجد این استان هزینه شود.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: این سازمان یکی از رسالت های اصلی خود را در برطرف کردن مسائل و نیازهای روزمره جامعه می داند و به همین دلیل قصد دارد تا با تنوع بخشیدن بیش از بیش به نیات وقف این امر خداپسندانه را بیش از گذشته گسترش داده و این چشمه جاویدان را براساس نیاز روز جامعه منطبق کند.


وی با اشاره به این که جامعه امروز ما با مسائل گوناگون اجتماعی دست به گریبان است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت هایی را نیز همچون کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند، درمان و پیشگیری از اعتیاد، کمک به ازدواج جوانان و فعالیت های قرآنی را جهت وقف در دستور کار خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام عزیزی با تشریح جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که رضایت باری تعالی را در پی داشته و از طرف دیگر سبب رفع مشکلات و نیازهای جامعه در بخش های مختلف می شود.

 

وی با تأکید بر این که باید فرهنگ وقف در جامعه بیش از گذشته فراگیر و گسترش یابد، خاطرنشان کرد: در این میان حوزه های علمیه و روحانیت نقش کلیدی ایفا می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ارتباط تنگاتنگ حوزه های علمیه و اوقاف را در گسترش فرهنگ وقف بسیار مؤثر دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت وقف با نیت حوزه های علمیه در استان چهارمحال و بختیاری چندان مناسب نیست که لازم است روحانیان مبلغ وقف، به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که روحانیت به حتم می تواند در تحقق برنامه های دینی و فرهنگی اوقاف اثرگذار باشد، بیان داشت: همکاری و تعامل مجموعه اوقاف با حوزه و روحانیت باید هر روز تقویت شود تا شاهد احیای موقوفات و اجرای برنامه های فاخر دینی و فرهنگی باشیم.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این ‌که  وقف یکی از افتخارات مهم دین اسلام است، اظهار داشت: وقف یکی از ابزارهای قدرتمند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین یکی از مهم ‌ترین جنبه‌های اساسی در تکامل و توسعه ارزش‌های الهی و معنوی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه از تخصیص اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال برای بازسازی اماکن متبرکه این استان در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب تملک دارایی سرمایه ای در اختیار اوقاف گذاشته می شود تا در جهت تعمیر و تکمیل بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های این استان هزینه شود./9457/302/ب3

 

ارسال نظرات