۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۸۱۸۶
سخنران حرم رضوی:

شور حسینی باید به شعور ختم شود

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: محبت زبانی مهم و مقدمه ای برای معرفت است، بنابراین در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) از شور حسینی باید پل به شعور حسینی زد.
حجت الاسلام مرتضي حميدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی حمیدی، کاشناس امور دینی امروز پنجم آبان ماه در ویژه برنامه های تبلیغی ـ مذهبی محرم الحرام حرم رضوی در رواق امام خیمنی (ره) با بیان این که محبت به امام حسین(ع) ریشه در عالم ازل دارد اظهار کرد: به فرموده امام صادق(ع) «خدای متعال در دل شما ساختار علق و علاقه به سیدالشهدا قرار داد» اما برای رشد این علاقه هرکس به اندازه ظریفت و قابلیش باید تلاش کند.

 

وی تصریح کرد: گاهی اوقات نفس ما را از فطرت کربلایی و حسینی جدا می کند و با سرگرم شدن به عوامل دنیایی رابطه مان کمرنگ می شود.

 

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در طول عمر از امام حسین(ع) بگویید و ولایت را زنده نگه دارید چنان که حضرت محمد(ص) در طول عمر خویش منادی غدیر بود و در مکان و زمان های مختلف امام علی(ع) را به عنوان جانشین و ولی امت پس از خود معرفی می کرد.

 

وی افزود: طبق روایتی از امام صادق(ع) «در محافل و مجالسی که احادیث و فضائل ما بیان شود در آن مجالس امر ما اهل بیت احیا و ولایت زنده می شود قلبش زنده می شود، در واقع در قیامت که دل ها می میرد قلبش زنده می شود و دلش نمی میرد».

 

کارشناس امور دینی ابراز کرد: در این مجالس و محافل اسامی و کلمات ائمه عصمت و طهارت(ع) رد و بدل می شود، جاری شدن ذکر به زبان لیاقت می خواهد بنابراین هر کسی توفیق حضور در محافل اهل بیت را ندارد.

 

وی تصریح کرد: روضه ابا عبدالله الحسین(ع) سفره عِطِر است در روضه ای که ذکر و اسم ایشان می آید، ملائکه الله از آسمان می آید خود را به این عِطِر معطر می کنند به آسمان می روند، روضه اباعبدالله (ع) خانه عطر است که ملائکه برای بوسیدن در و دیوار آن از هم سبقت می گیرند.

 

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: ما در محافل و مجالس ائمه حضور پیدا می کنیم تا زندگی پاک، چشم پاک، لقمه حلال، عفت و غیرت رزق ما شود؛ اینجا مقدمه ای برای شعور است، در خیمه امام حسین زانو زدیم تا به طهارت روح برسیم.

 

سخنران حرم رضوی افزود: از شور حسینی پل بزنید و به شعور حسین برسید و باید مواظب بود شور اباعبدالله، ذکر و روضه، عَلَم و عزاخانه مغفول واقع نشود.

 

وی با اشاره به این که نبی مکرم(ص) خطاب به امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: علی جان تو حقیقت توحید هستی، اظهار کرد: وجه شباهت این دو این است، کسی که یک مرتبه توحید بخواند مانند کسی است که یک سوم ختم قرآن کرده باشد، کسی که دو مرتبه آن را خواند مانند کسی که دو سوم ختم قرآن و کسی که سه مرتبه توحید بخواند مانند کسی که یک ختم قرآن به جا آورده است و علی جان، هر کس تو را با زبانش دوست داشته باشد مثل کسی است به یک سوم ایمان رسیده باشد، کسی که در کنار محبت زبانی تو را قلبی دوست داشته باشد، دو سوم ایمان را دارد و کسی که این محبت در اعمال و زندگیش بروز کند مثل این است که به حقیقت ایمان رسیده است.

 

حجت الاسلام حمیدی تأکید کرد: بنا به این فرمایش پیامبر(ص) محبت زبانی مهم و مقدمه ای برای معرفت است که نمی توان این مقدمه را حذف کرد./1308/202/ب1

ارسال نظرات