۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۳۳۳
استاد حوزه علمیه:

شعار لبیک یا حسین انسان را به اصول دین دعوت می‌کند/ امام حسین شهید دفاع از آرمان­های اسلامی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به شعار لبیک یا حسین و پیام­های نهفته در آن گفت: شعار لبیک یا حسین انسان را به پایه­گذاری عقاید دینی براساس یکتایی خداوند، نبوت، امامت و معاد دعوت می­کند.
حجت الاسلام کاظم حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام کاظم حیدری، استاد حوزه علمیه با حضور در برنامه لیبک یا حسین از شبکه الاهواز با اشاره به واقعه کربلا اظهار داشت: توجه به سخنان امام حسین(ع)  نکته­های بسیاری برای آشنایی مسلمانان با شعار لبیک یا حسین ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به این که کربلا میراثی گران بها است، افزود: اهتمام به آموزه­های اعتقادی و فکری از نکات نهفته در سخنان امام حسین(ع) است.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که لبیک یا حسین همان لبیک یا امام زمان(عج) است، ادامه داد: پیروان اهل بیت باید همچون امام حسین(ع) در برابر آموزه­های دینی احساس مسؤولیت کرده و آن را تکلیف الهی بدانند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که شعار لبیک یا حسین در قلب­ها نفوذ کرده و دوستداران اهل بیت رو به فزونی نهاده تصریح کرد: توجه و اهتمام به آموزه­ها و تکالیف دینی مردم را به حضور در مجالس عزاداری سوق می­دهد.

 

وی با بیان این که امام حسین شهید عقیده اسلامی است، گفت: شعار لبیک یا حسین انسان را به پایه­گذاری عقاید براساس یکتایی خداوند، نبوت پیغمبر(ص)، امامت و معاد دعوت می­کند.

 

استاد حوزه به حدیث «المومن کالجبل الراسخ لاتحرکه العواصف» بیان داشت: انسان عقاید خود را باید از روی آگاهی پایه‌گذاری کند و استقبال جوانان نشان از پایه­گذاری آموزه­های دینی در مجالس حسینی براساس شعار لبیک یا حسین است.

 

وی با اشاره به این که خطیبان حسینی در سخنرانی خود به آموزه­های دینی توجه ویژه­ای دارند، افزود: مردم در این مجالس به دنبال آشنایی و آگاهی بیشتر درباره آموزه­های دینی هستند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که اهتمام مردم به آموزه­های دینی آنها را به مذهب و دین مقیدتر می­سازد، ادامه داد: با تقویت آموزه­های دینی می­توانیم به شبهه­افکنی دشمنان دین پاسخگو باشیم.

 

وی با بیان این که امام حسین جان خود را برای دفاع از هویت و آرمان­های اسلامی فدا کردند، خاطرنشان کرد:  تعصب کورکورانه و غیر منطقی با اهداف قیام و اخلاقیات آن حضرت مغایر است.

 

استاد حوزه با اشاره به استقبال روزافزون مردم به منابر حسینی و فرهنگ سازی صورت گرفته در مجالس حسینی یادآور شد: توجه و ادای آموزه­های دینی در زمان ویژه خود از جمله میراث عاشورا است.

 

وی در پایان با اشاره به این که اهتمام به آموزه­های دینی نقشی مؤثر در جامعه دارد، تصریح کرد: اهتمام به آموزه­های دینی جامعه را به سوی پیشرفت سوق می­دهد.9466/203/ب2

ارسال نظرات