۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۳۶۳
فرانس24:

پیوستن ایران به مذاکرات درباره سوریه نقطه عطفی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی فرانس24 دعوت آمریکا را از ایران برای شرکت در گفت‎وگوها درباره بحران سوریه که قرار است اواخر این هفته در وین برگزار شود، تغییری مهم در سیاست خارجی آمریکا و پیوستن احتمالی ایران را به این مذاکرات نقطه عطفی بزرگ خواند.
پرچم ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانس 24 روز چهارشنبه در گزارشی در این گفت: مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا از دعوت تهران به مذاکرت این هفته وین که در باره آینده سوریه است، خبر می دهند.

 

جان کربی سخنگوی این وزارتخانه گفت: پیش بینی شده تا از ایران خواسته شود در این دور از مذاکرات که درباره آینده سوریه است، حضور یابد.


این شبکه خبری در ادامه گزارش خود افزود: این نخستین باری است که تهران بعنوان متحد دمشق به چنین نشستی دعوت می شود و در صورت پیوستن تهران به نشست وین، یک نقطه عطف بزرگ و مهم سیاسی در مذاکرات سوریه به شمار خواهد رفت.


در چند روز اخیر در نشست وین گفت و گوهای دیپلماتیک با عربستان رقیب منطقه ای ایران جریان داشت و ایران در آن غایب بزرگ بود.


نشست اول آبان ماه در وین درباره بحران سوریه با حضور وزرای امور خارجه ترکیه، آمریکا، روسیه و عربستان بدون نتیجه پایان یافت.


فرانس 24 در آن تاریخ در تفسیری گفت: حضور عربستان از بسیاری جهات مانع رسیدن به یک راه حل سیاسی درباره سوریه است.


فرانس 24 افزود: عربستان خواهان دولتی در سوریه است که بشار اسد در راس آن نباشد، امری که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه آن را بر نمی تابد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات