۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۹۸۳۸۷
آیت الله مهمان نواز:

آمریکا مرکز شرارت و بدخواه ملت ایران است/ نرمش در مقابل دشمنان نتیجه ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا محور و مرکز شرارت در دنیا بوده و هیچ گاه دلسوز کشور و ملت ایران نیست به همین دلیل نرمش و کوتاه آمدن در برابر آن نیز فایده ای ندارد.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با مشاورعالي کانون هاي مساجد کشور  آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در دیدار اعضای تیم نظارتی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با تأکید بر پیاده شدن دقیق احکام و دستورات اسلامی در جامعه، اظهار کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید کرده اند نمی توان کوچک ترین اصل از اصول اسلامی را نادیده گرفت و از اجرای آن شانه خالی کرد.

 

وی با بیان اینکه این مهم می بایست در سیاست خارجی و روابط ما با سایر دولت ها نیز به درستی اجرا شود، افزود: در آیات قرآن و آموزه های اسلامی تأکید فراوانی بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان شده به همین دلیل ما هم اکنون می بایست در مقابل دشمنان محکم و استوار ایستادگی کرده و کوتاه نیاییم.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: می توان در برابر دشمنان به بیان حقایق و روشن گری پرداخت اما نرمش در قبال آنها نتیجه ای نداشته و کوتاه آمدن های متوالی سبب جری تر شدن آنها خواهد شد.

 

وی با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اکنون نیز آمریکا محور و مرکز شرارت در دنیا بوده و هیچ گاه دلسوز کشور و ملت ایران نیست به همین دلیل نرمش و کوتاه آمدن در برابر آن فایده ای ندارد.

 

آیت الله مهمان نواز افزود: در حال حاضر ملت و نظام اسلامی همچنین منطقه در شرایط خاصی به سر برده و آتش های زیر خاکستر زیادی وجود دارند که در پی ایجاد شرارت هستند به همین دلیل باید هوشیارانه عمل کرد و با رصد تمام موارد از آزمون های پیش رو سربلند بیرون آمد.

 

به گفته وی امروز کفر و نفاق و باطل در برابر جبهه حق صف آرایی کرده و اگر ملت و نظام جمهوری اسلامی به عنوان صف مقدم جبهه حق می خواهند توطئه های استکباری را خنثی کنند تنها راه آن تبعیت از رهبری دینی و پیروی از ولایت فقیه است.

 

 

لزوم احیای کارکردهای چندگانه مساجد

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مساجد در جامعه دینی، اظهار کرد: موضوع مسجد در دین مبین اسلام بسیار مهم بوده و در واقع مساجد محور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی محسوب می شوند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم در آیات متعددی به نقش مساجد و مسائل پیرامونی پرداخته است، افزود: بر این اساس می بایست برنامه هایی که در مساجد اجرا می شوند مربوط به خداوند و دستگاه ربوبیت بوده و نتیجه آن نیز نزدیک تر شدن مردم به باری تعالی باشد.

 

وی ادامه داد: مسجد خانه خداوند بوده و همه فعالیت های اجرایی در آن می بایست در مسیر خدا باشد نه آنکه نتیجه برخی از برنامه ها و فعالیت های مساجد، مسائل دنیوی و مادی باشد.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه مساجد از زمان ظهور اسلام تاکنون نقش محوری داشته و تکیه گاه مسلمانان بوده اند، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام مساجد مرکز تبلیغات اسلامی و محلی دارای کارکردهای چندگانه مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره بودند اما این نقش امروز کاهش یافته است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر احیای مساجد و نقش آفرینی این اماکن مقدس در زمینه های مختلف، افزود: باید در تمامی برنامه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مساجد نقش محوری داشته باشند.

 

آراستگی ظاهری مساجد، تنها ملاک حرمت گذاری به این اماکن مقدس نیست

وی با تأکید بر حرمت گذاری بیشتر به مساجد، تصریح کرد: در این زمینه تنها رسیدگی به ظاهر و ساختمان مساجد ملاک نیست زیرا اگر چه آراستگی ظاهری مساجد مهم است اما از نظر اسلام ساختارها می بایست از درون اصلاح شده و اثرگذاری داشته باشند.

 

امام جمعه سابق بجنورد با اشاره به اینکه در قرآن کریم تمامی درس های لازم برای زندگی مادی و معنوی انسان ها ذکر شده است، افزود: باید ارتباط مردم و مسجدی ها با قرآن و آموزه های آن افزایش یابد.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: در روایات اسلامی آمده زمانی می رسد که مساجد بسیار زیبا و باشکوه هستند اما دل ها از یاد خداوند غافل شده اند و برای جلوگیری از ابتلا به این درد عظیم، نباید لحظه ای از قرآن و سخن خداوند غفلت کرد.

 

وی اظهار کرد: در رابطه با فعالیت در مساجد نیز باید توجه داشت که اسلام نخست از درون آغاز شده و نور اسلام ابتدا باعث روشنی دل ها می شود و آنگاه به ظواهر زندگی می رسد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر انس بیشتر اصحاب مساجد با قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن زندگی انسان را از نظر مادی و معنوی زیر و رو کرده و جهان کفر و نفاق را به توحید و یگانه پرستی تبدیل می کند به همین دلیل می بایست توجه به آن در جامعه افزایش یابد.

 

فعالیت در کانون های مساجد خطیر و باارزش است

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسؤولیت و فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد خطیر و باارزش است، افزود: اصول انقلاب اسلامی از قرآن گرفته شده و در این برهه از زمان نیز می بایست با اجرای برنامه های مفید و آموزنده در مساجد مانع از ایجاد فاصله بین مردم و قرآن شد که در این زمینه نقش کانون های مساجد و فعالان این مراکز ویژه است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر اینکه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست راهنما و روشن گر باشند، اضافه کرد: این کانون ها می توانند درس های اسلام را به مردم ابلاغ کرده و رویکرد اسلامی و قرآنی در عرصه های مختلف زندگی را برای مردم تشریح کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حالی که قرائت های نادرست از آیات قرآن از سوی گروه هایی نظیر داعش و وهابیون تکفیری افزایش یافته است، متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه از جمله فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد وظیفه دارند آیین های زندگی که در قرآن ذکر شده را به صورت صحیح برای مردم بازگو کنند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اکثریت اعضای داعش آیین های زندگی خود را از اسلام و قرآن نیاموخته اند و یا به دلیل فهم اندک، از آیات قرآن برداشت های اشتباه کرده اند.

 

فعالیت 20 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

علی‌محمد عظیمی، مشاور دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این نشست، با اشاره به وجود 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور، اظهار کرد: کانون های مساجد نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند.

 

وی با بیان اینکه فعالان این مراکز تلاش می کنند آسیب های اجتماعی را کاهش داده و مردم را به سمت فعالیت های قرآنی و معنویات سوق دهند، افزود: کانون های فرهنگی و مساجد تاکنون در این زمینه مؤفقیت های چشمگیری داشته اند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: در حال حاضر 345 کانون عمومی و تخصصی در مساجد خراسان شمالی فعال هستند.

 

گفتنی است، تیم نظارتی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سرپرستی معاون فرهنگی و هنری این ستاد با هدف ارزیابی و بررسی فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به این استان سفر کرده است./9314/201/ب1

ارسال نظرات