۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۴۷۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

مهم‌ترین ویژگی یاران اباعبدالله حق‌پذیری بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به ضرورت مسؤولیت‌پذیر بودن انسان در دین و امر به معروف و نهی از منکر به ویژگی یاران امام حسین(ع) اشاره کرد و مهم‌ترین ویژگی آنان را حق‌پذیر بودن دانست.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و مبلغ حوزوی چهارشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با اشاره به این که انسان باید در دین مسؤولیت‌پذیر باشد، گفت: اگر فردی در دین خود مسؤولیت‌پذیر نباشد، یا راحت‌طلب یا عافیت‌طلب می‌شود و دست از امر به معروف و نهی از منکر برمی‌دارد.

 

وی افزود: یک زن می‌تواند با حجاب درست مسؤولیت خودش را در دین انجام دهد و با پوشش مناسب به تبلیغ دین اسلام بپردازد و به گونه‌ای نیت کند که هر کاری که انجام می‌دهد در راستای رضایت امام زمان(عج) باشد.

 

 

کارشناس و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) تا قبل از عاشورا به اصحاب و یارانشان می‌فرمودند هر کس که می‌خواهد برود، برود اما در روز عاشورا و به آنان که باقی مانده بودند فرمود برای من یاری بهتر از یارانم پیدا نمی‌شود، به عنوان مثال عمر انصاری هنگامی که در خون خود غلطیده بود به امام حسین(ع) گفت آیا من به عهدم وفا کردم.

 

 

وی با تأکید بر این نکته که ما انسان خنثی در دین نداریم، اظهار کرد: انسان یا برای دین تلاش می‌کند یا به دنبال تضعیف دین است، کسی که برای پیشرفت دین تلاش می‌کند این مسؤولیت‌پذیری در دین است، یا کسی که حجابش را در برابر بی‌حجابی‌های دیگران رعایت می‌کند این خود نوعی دین‌داری می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: یاران امام حسین(ع) در صحرای کربلا حق‌پذیر بودند، ظهیر بن غین فردی بود که نمی‌خواست با امام رو به رو شود، مسیر حرکتش را تغییر می‌داد تا به امام رسید اما وقتی امام حسین(ع) را ملاقات کرد.

 

 

وی با اشاره به سرگذشت حر بن یزید ریاحی و جریان توبه او خاطرنشان کرد: حر نسبت به اهل‌بیت(ع) ادب داشت و همین ادب او سبب شد که دوباره به مسیر حق بازگردد، او احترام مادر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را نگاه داشت و همین سبب نجات او شد، گاهی وقت‌ها برخی اعمال انسان را از فرش به عرش می‌آورد./914/202/ب1

ارسال نظرات