۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۶۷۸
آیت الله شبستری در نماز جمعه تبریز:

ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا خواهد ایستاد/ اعدام شیخ نمر آل سعود را در باتلاق فرو خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به تهدیدات خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، گفت: در شرایط امروز آمریکا از گزینه نظامی و ترور دانشمندان هسته ای سخن می گوید، این از زیاده خواهی و خوی استکباری امریکاست.
آيت الله شبستري در نماز جمعه تبريز آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به تهدیدات خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، گفت: در شرایط امروز آمریکا از گزینه نظامی و ترور دانشمندان هسته ای سخن می گوید، این از زیاده خواهی و خوی استکباری امریکاست.

 

وی با اشاره به سابقه بد عهدی آمریکا و خوی زیاد خواهی این دولت، تصریح کرد: اگر امریکا به تعهداتش در خصوص برجام عمل نکند و دست از زیاده خواهی بر ندارد، ملت غیور ایران پر شور تر از سال 58 در برابر زیاده خواهی آمریکا خواهد ایستاد.

 

 وی آمریکا را سلطه گر، تروریست و حامی سرسخت رژیم صهیونیستی دانست و ابراز داشت: دشمنی آمریکا بعد از مذاکرات ذره‌ای نسبت به ایران کم نشده است، آمریکا از رهگذر مذاکرات به دنبال نفوذ در کشور است، آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به سالروز 13 آبان و تسخیر لانه دانشجویی توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل، گفت: 13 آبان امسال از هر سال کوبنده تر برگزار خواهد شد و نه تنها دانش آموزان بلکه تمام اقشار مردم فریاد ضد استکباری مرگ بر آمریکا را سر خواهند داد.

 

وی با بیان این که روز 13 آبان روز استکبار ستیزی و روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی و هم زمان با سه حادثه تبعید امام راحل در پی سخنرانی علیه کاپیتولاسیون، شهادت دانش آموزان در سال56 و تسخیر لانه جاسوسی است، افزود: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) بزرگتر از انقلاب اول بود.

 

خطیب جمعه تبریز با اشاره به پذیرش ننگین قانون کاپیتولاسیون، تصریح کرد: پذیرش این قانون ذلیلانه در حقیقت تیر خلاصی به استقلال کشور بود که باید از تکرار آن جلوگیری شود، امام راحل با سخنرانی خود در برابر این قانون ننگین ایستاد و استقلال و عزت را برای ملت و کشور رقم زد.

 

وی با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود، گفت: اجرای این حکم موج جدیدی از اعتراضات داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت، با این حکم عربستان با اعتراضات داخلی مردمی روبرو شده است که این کشور را به باتلاقی فرو برده که خروج از آن سخت است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خطاب به ملت های مسلمان جهان گفت: انتظار داریم ملل مسلمان اعتراض خود را نسبت به جنایات آل سعود و اعدام شیخ نمر اعلام کنند و در برابر این اقدام غیر انسانی آل سعود بایستند، این اقدام موجب تنفر و انزجار داخلی و خارجی علیه آل سعود خواهد شد.


آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج، گفت: شهید فهمیده به خاطر ابتکار و عملی که انجام داد، موجب شد تا حضرت امام خمینی(ره) از ایشان به عنوان رهبر نوجوان یاد کنند، این شهید نوجوان با آن عملی که انجام داد تاثیر زیادی در آزاد سازی خرمشهر داشت.

 

وی افزود: بسیج مجموعه ای است که شهامت، ایثار و فداکاری در آن متجلی شده است و امام تشخیص دادند که جهت امنیت و اداره کشور یک نهاد مردمی نیاز است تا علاوه از فراگیری فنون نظامی مجهز به علم و دین شده تا وجود آن ها موجب امید دوستان و ناامیدی دشمنان شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: یک بسیجی باید مدافع ارزش ها و اصول اسلامی و انقلابی باشد و هیچ وقت نباید در نماز و عبادات خود سستی کرده و عقب بماند، ولایتمداری و حمایت از مسیر ولایت باید از ویژگی های بارز یک بسیجی باشد.


وی ابراز داست: دشمن به خاطر ناتوانی در عرصه جنگ سخت، با جنگ نرم و تهاجمات گسترده و مبتذل غرب به دنبال تخریب اعتقادات جوانان و تضعیف روحیه آنان است و نقش بسیج در مقابله با آن بی بدیل است، بسیج امروز باید در برابر این تهاجم بزرگ فرهنگی دشمن، خود را مسؤول بداند و فعالانه عمل کند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به سالروز شهادت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار از فعالان عرصه انقلاب و از مدافعان حریم ولایت و پیرو راستین حضرت امام خمینی(ره) بود، و در حقیقت رهبر آذربایجان در انقلاب اسلامی ایران بود./854/پ201/ج

 

ارسال نظرات