۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۸۶۸۰
آیت‌الله موحدی کرمانی:

رسمیت برجام مستلزم اعمال شروط 9 گانه رهبری است/ دولت در صورت نقض عهد آمریکا اجرای برجام را متوقف کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به 9 شرط رهبر معظم انقلاب در مورد برجام، گفت:‌ برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که شروط رهبری در آن اعمال شده باشد.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یکی از مصادیق تقوا را تبعیت از ولی امر دانست و اظهار داشت: ولی فقیه همه مسائل را رصد و در زمان‌های لازم هشدارهای به موقع را بیان می‌کند و تقوا این است که مطیع رهبر باشیم.


اعدام شیخ نمر ضربه سنگینی به حکومت آل سعود وارد می‌کند
وی با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود، گفت: آل سعود با این حکم اشتباه بزرگی کرد و با این اقدام به نابودی نزدیک می‌شود؛ حکام آل سعود قدری عقل خود را بکار گیرند و بیندیشند که اعدام این مرد بزرگ برای آن‌ها سنگین تمام می‌شود و ضربه محکمی به پیکره حکومتشان وارد خواهد کرد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان سبک و به دور از عقل وزیر امور خارجه عربستان سعودی، تأکید کرد: وقتی امور به دست جوانان ناپخته و بی تدبیر بیفتد محصولش همین می شود.


آیت‌الله موحدی کرمانی اوضاع نابسمان و اسف بار سعودی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ شاهزاده سعودی به خاطر کمبود بودجه دست به فروش مواد مخدر می زند و این نهایت ضعف و رسوایی این رژیم را نشان می‌دهد.


نشست وین جلوی کشتار تروریست‌های تکفیری را بگیرد
وی با اشاره به نشست وین درباره سوریه، گفت:‌ نخستین اقدام این نشست باید این باشد که جلوی تروریست‌ها را بگیرند تا بیش از خون مردم بیگناه ریخته نشود اما متأسفانه برخی از کشورها حامی مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها هستند.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که مردم درباره بشار اسد تصمیم می‌گیرند، ابراز کرد: مردم سوریه به بشار اسد رأی داده‌اند و تا به حال او را خواسته‌ و حمایتش کرده‌اند.


آیت‌الله موحدی کرمانی کمک به مظلومان عالم را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: امروز مردم مظلوم سوریه در وضع نامناسبی قرار دارند و وظیفه همه مسلمانان است که کمک‌های مالی خود را از آن‌ها دریغ ندارند.


فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود
وی با تأکید بر این‌که فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: این زخم التیام پذیر نیست و التمایش به این است که حکومت ننگین سعودی ساقط شود یا مدیریت حج از آن‌ها گرفته شود.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که هنوز وضعیت عده‌ای از حجاج در فاجعه منا مشخص نشده است، افزود: از قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.


پیمان شکنی آمریکا حدی ندارد
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه مسأله برجام را مورد توجه قرار داد و با اشاره به این که هنور مرکب برجام خشک نشده آمریکا سخن از گزینه نظامی می‌زند، تصریح کرد: مکر و پیمان شکنی آمریکا حدی ندارد، آن ها باید خجالت بکشند و ما را از گزینه نظامی نترسانند و بدانند در صورت اشتباه آن‌ها پشیمانی بزرگی نصیبشان خواهد شد.


وی ادامه داد: در صورت اعمال گزینه نظامی از سوی آمریکا، بدانند که انقلاب اسلامی در سراسر جهان و حتی از درون آمریکا آنقدر حامی دارد که خواب را از چشمان آمریکا دور می‌کنند.


امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا بداند پایگاه‌های نظامیش در دنیا به دست همین علاقه مندان به انقلاب اسلامی به خطر خواهد افتاد و جمهوری اسلامی امید دارد به کمک دوستان منطقه‌ای خود اسرائیل غاصب را با خاک یکسان کند.


آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که پشیمانی نظام سلطه و ستم در تاریح سابقه دارد، گفت:‌ یزید پس از قتل امام حسین(ع) و به اصطلاح اجرای گزینه نظامی پشیمان شد و آمریکا نیز بداند که در صورت اجرای گزینه نظامی پشیمان شده و آن وقت طعم مرگ بر آمریکا را خواهد چشید.


رسمیت برجام مستلزم اعمال شروط 9 گانه رهبری است
وی با اشاره به 9 شرط رهبر انقلاب در مورد برجام، تأکید کرد:‌ برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که شروط رهبری در آن اعمال شده باشد.


امام جمعه موقت تهران پیمان شکنی آمریکا را مسأله‌ای قطعی و ثابت شده خواند و گفت:‌ مسؤولان باید مراقب باشند که آمریکا به تعهداتش عمل کند و اگر عمل نکرد رسما بگویند ما هم به تعهدات خود عمل نمی‌کنیم.


آیت‌الله موحدی کرمانی بر ضرورت باورپذیری دشمنی آمریکا با نظام اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: یقین داشته باشیم که آمریکا دشمن است، چون ایران، اسلامی است و آمریکا دشمن اسلام است و نمی‌تواند اسلام را تحمل کند.


وی با بیان این‌که اسلام ضد نظام سلطه، استکبار و ضد دست اندازی به ملت‌های مظلوم است،‌ گفت:‌ آمریکا حامی دیکتاتورهای قرون وسطایی است و کشورهای مظلوم را تحت سلطه خود قرار می‌دهد.


آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که آمریکا در طول مذاکرات مکرر نقض عهد کرده و از اسرائیل غاصب حمایت می‌کند، ابراز کرد: این شیوه آمریکا نشان می‌دهد که قصد حل و فصل موضوع را ندارد و در صدد پیشبرد اهداف خصمانه خود است.


دولت در صورت نقض عهد آمریکا اجرای برجام را متوقف کند
امام جمعه موقت تهران برجام را دارای ابهام و نقاط ضعف‌های ساختاری ذکر کرد و افزود: اگر مسؤولان مراقب نباشند خسارت‌های فراوانی به کشور و آینده ما وارد می شود.


وی ادامه داد: شروط 9 گانه رهبری، طرح مصوب مجلس شورای اسلامی و ملاحظات 10 گانه شورای عالی امنیت ملی درباره برجام حاوی نکات مؤثری هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.


آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این که هدف ما از مذاکرات لغو تحریم‌ها است، بیان کرد: لغو تحریم‌ها در برجام به بعد از اقدامات ما موکول شده است و چه تضمینی وجود دارد که آن ها بعد از اقدامات ما تحریم‌ها را لغو کنند و به عهد خود پایبند باشند.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا بخواهد به بهانه‌های واهی همچون نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست تحریم‌ها را برگرداند بداند که در این صورت از نظر ما نقض برجام شده و دولت باید از تعهداتش دست بردارد.


وی با تأکید بر این‌که ابهامات برجام با تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست، گفت: مرجع متن مذاکرات هسته‌ای است و مسؤولان باید مراقب موضوع نقض برجام از طرف دشمن باشند.


آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این که بعد از برداشته شدن تحریم ها باید از واردات بی رویه پرهیز کرد، اظهار داشت: باید مراقب واردات بی رویه به ویژه ورود اجناس آمریکایی به کشور باشیم و تنها به تولید داخلی توجه کنیم./927/پ201/ج

ارسال نظرات