۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۹۸۷۸۸
روحانی آمر به معروف:

نباید از امر به معروف و نهی از منکر ترسید/ هتاکی عصر عاشورا هیچ ارتباطی به گروه‌های معاند ندارد

خبرگزاری رسا ـ روحانی مضروب در جریان هتاکی به لباس روحانیت در عصر عاشورا، گفت: اعمال زشت هتاکانی که لباس سیاه به تن سگ کرده بودند یک بی خردی فردی بوده و این افراد وابسته به جریانات تکفیری و فتنه 88 نبودند.
حجت الاسلام حيدري تجمع حمايت از امر به معروف و نهي از منکر تجمع حمايت از امر به معروف و نهي از منکر تجمع حمايت از امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود حیدری آقا کارشناس مذهبی، شامگاه جمعه 8 آبان در میان تجمع کنندگان مدافعان امر به معروف و نهی از منکر در صحن امامزاده عبدالله(ع) منطقه 9 تهران، گفت: همه هویت ما امام حسین(ع) است، شیعه در واقع منهای سیدالشهدا(ع) یعنی کفر، در مقابل این هویت دینی ما باید حساس باشیم و غیرت مندانه در مقابل کفر و الحاد و هر آنچه ضد تفکر حسینی است ایستادگی کنیم.

 

وی افزود: حق و باطل تمامی ندارد و جبهه‌ای که در مقابل حق وجود دارد همیشه تلاش دارد حق را زیر سوال ببرد، اما باید توجه داشت علی‌رغم ادامه داشتن جنگ بین حق و باطل، همیشه «حق» پیروز است.

 

حجت الاسلام حیدری، اظهار داشت، امروز که از واقعه عاشورا سالها گذشته است و جریان جنگ و عمر سعد در مقابل ما نیست، موضع گیری به حق در برابر هر جریانی که در برابر راه امام حسین(ع) است عین لبیک گفتن به سید الشهدا(ع) است.

 

حامیان امر به معروف و نهی از منکر سربازان امام حسین هستند

روحانی آمر به معروف در خصوص غیرت‌مندی اهالی محله امامزداه عبدالله(ع)، بیان داشت: آن‌چه که مردم را در یک هوای بارانی و روز تعطیل برای حمایت از لباس روحانیت به این تجمع آورده است درون خود پیامی را دارد که اگر پرده‌ها کنار برود و بطن حقیقت نمایان شود، مانند این است که این جمعیت همانند سپاهی هستند که برای حمایت از سیدالشهدا(ع) به میدان آمده‌اند.

 

اقدام هتاکان یک بی خردی فردی بوده است

حجت الاسلام حیدری، تاکید کرد: امروز جریانی تلاش دارد تا اتفاق عصر عاشورا را به نفع خود مصادره کند و با ایجاد موج، جریان‌سازی غلط راه بیاندازند، واقعیت امر این است که پس از اتفاق هتک حرمت به لباس روحانیت و عزای امام حسین(ع) خبرهایی منتشر شد که افراد هتاک از سوی گروه‌های تکفیری و داعش بوده‌اند که این موضوع کذب محض است.

 

وی ادامه داد: در خصوص منتسب کردن جوانان بی‌خردی که آن اعمال زشت را انجام دادند به جریان فتنه 88 نیز باید بگویم، به هیچ عنوان این افراد ارتباطی با ماجرای سال 88 و عاشورای آن سال نیز ندارند.

 

پرهیز از اقدام عملی در مواجهه با منکر

کارشناس مذهبی با پرداختن به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: باید منکر را ریشه‌کن کرد و هرگز نباید وظیفه خود را فراموش کنیم، اما هرگز نباید فراموش کنیم که وظیفه آحاد ملت تذکر لسانی است و به هیچ عنوان نباید اقدام عملی انجام داد، زیرا اقدامات عملی بر عهده دستگاه‌های انتظامی است و اگر مردم دست به اقدامات عملی بزنند قطعا در جامعه هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

 

وی در خصوص اقدامات قوه قضاییه درباره اتفاقات عصر عاشورا در محله سی متری جی، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که هتاکان باید به اشد مجازات برسند، در این راه دادستان کل کشور، حجت الاسلام رییسی نیز در جریان کار قرار دارند و به‌سرعت نیز اقدامات مخصوص به این اتفاقات را مورد بررسی قرار دادند، ضمن این‌که باید از تمام دستگاه‌های امنیتی تشکر کرد، زیرا در تهران بزرگ به‌جز اتفاق عصر عاشورا در منطقه سی‌متری جی هیچ رخداد مشابهی گزارش نشده است.

 

حریم خانواده‌‎های شیعی باید حفظ شود

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ما از مسؤولان رسیدگی کننده به پرونده خواستاریم تا با قاطعیت و جدیت این اتفاق موهن را مورد بررسی قرار دهند، اما در مسیر رسیدگی به اتهامات افراد موهن باید بسیار مراقب باشیم تا گناه آن افراد به پای خانواده آن‌ها نوشته نشود و از خانواده آن‌ها حقی به هیچ عنوان تضییع نشود.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان مطلیی در خصوص مقابله با فاسقان در جامعه، تاکید کرد: باید در راه اجرای احکام اسلامی به گونه‌ای عمل کنیم که فاسقان هرگز احساس امنیت نکنند، به این طریق که بدی‌ها و گناهان آنان را در همه جا بگوییم و آن‌ها را رسوا کنیم.

 

وی امام حسین(ع) را اقیانوس رأفت خواند و بیان داشت: صحبت‌هایی از سوی بزرگان منطقه می‌شود تا این افراد با نگاه رافت روحانیت و اسلام بخشیده شوند، باید در نظر داشت که این اتفاق دو بخش دارد، یک بخش آن جنبه عمومی جرم است و بخش دیگر آن ظلمی است که به شخص بنده و دو نفر دیگر شده است، در بخش فردی این ماجرا بنده تا لحظه اجرای حکم می‌توانم تجدید نظر کنم اما جنبه عمومی جرم موضوعی است که قوه قضاییه در خصوص آن تصمیم می‌گیرد، اما باید عزیزانی که واسطه می‌شوند باید در نظر داشته باشند که اگر در روز قیامت از آن‌ها پرسیده شود چگونه ظلمی که به ساحت امام حسین(ع) شد را بخشیدید، آیا این افراد جوابی برای آن سوال دارند.

 

این کارشناس مذهبی بیان داشت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از 36 سال تصویب شده است و امروز کاملا از کسانی که به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند حمایت می‌کند.

 

وی در پایان، گفت: نباید از امر به معروف و نهی از منکر ترسید، زیرا اگر این‌گونه بود امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هم می‌توانستند توجیه کنند و به وظیفه خود عمل نکنند، ضمن این‌که همه ما مکلف به وظیفه هستیم و نباید منتظر نتیجه بمانیم./856/202/ب3

ارسال نظرات