۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۷۸۹

تجمع اعتراضی نسبت به هتاکی عصر عاشورا در تهران

خبرگزاری رسا ـ اهالی غیرتمند محله امامزاده عبدالله و منطقه سی متری جی با اعلام انزجار از هتاکی به ساحت روحانیت و لباس عزاداری امام حسین، خواستار اشد مجازات برای عاملان توهین به عزای حسینی و لباس روحانیت شدند.
 

 تجمع مدافعان امر به معروف و نهي از منکر 
 

 تجمع مدافعان امر به معروف و نهي از منکر 
 

 تجمع مدافعان امر به معروف و نهي از منکر 
 

 تجمع مدافعان امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع مدافعان امر به معروف و نهی از منکر شامگاه جمعه 8 آبان در محله امامزاده عبدالله(ع) منطقه 9 تهران و با حضور اهالی محل، روحانیان و کسبه برگزار شد.

 

حامیان امر به معروف و نهی از منکر سربازان امام حسین هستند

حجت الاسلام محمود حیدرایی ها، روحانی مضروب در حادثه عصر عاشورا در منطقه سی متری جی در خصوص غیرت‌مندی اهالی محله امامزداه عبدالله(ع)، گفت: آن‌چه که مردم را در یک هوای بارانی و روز تعطیل برای حمایت از لباس روحانیت به این تجمع آورده است درون خود پیامی را دارد که اگر پرده‌ها کنار برود و بطن حقیقت نمایان شود، مانند این است که این جمعیت همانند سپاهی هستند که برای حمایت از سیدالشهدا(ع) به میدان آمده‌اند.

 

وی افزود: نباید مردم از امر به معروف و نهی از منکر بترسند و با تمام وجود باید در برابر هتاکان و مخالفان نهضت حسینی ایستادگی کنند، زیرا این‌کار یک وظیفه الهی است.

 

شعار‌های مردمی در حمایت از آمران به معروف

در این مراسم اهالی محل با سر دادن شعارهایی همچون؛ روحانی شجاعم حمایتت می‌کنیم، امر به معروف ره حسین است کشته این راه خود حسین است، لبیک یا حسین، هیهات من الذله، لباس روحانیت فخر مدافعان است، از اقدام شجاعانه روحانی آمر به معروف حمایت کردند.

 

لازم به‌ذکر است که این مراسم در زیر بارش شدید باران و در غروب یک روز تعطیل برگزار شد، اما حضور پرشمار اهالی محله امامزاده عبدالله(ع) در این مراسم ثابت کرد که همچنان در بافت قدیمی شهر تهران غیرت و خداجویی حرف اول را می‌زند.

 

گفتنی است که در پایان این مراسم بیانیه‌ای به‌شرح ذیل قرائت شد و طوماری نیز برای درخواست از مقامات جهت برخورد با هتاکان توسط اهالی محل به امضا رسید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اَشـهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَآتَیْتَ الزَّکوةَ وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَیْتَ عَنْ الْمُنْکَرِ

سلام و صلوات به روح مطهر سید سالار شهیدان بزگترین پرچمدار دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر و سلام و صلوات بر اولاد و اصحاب با وفایش و بنیانگذار فقید، اما بزرگوار و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم و سلام و صلوات بر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تمامی زمان‌ها بر این فریضه الهی تاکید داشته‌اند و خود از امران به معروف و ناهیان از منکرند.

محرم یادآور ایثار و فداکاری و از خود گذشتن و احیای ارزش‌های اسلامی از آن جمله سنت فراموش شده و مغفول مانده امر به معروف و نهی از منکر است. محرم بهار حسینی و هنگامه روح دوباره بخشیدن به امر به معروف و نهی از منکر است.

اما چه شده است که در روز عاشورا که همه عالم حتی ماهیان دریاها و مرغان آسمان‌ها و حوریان و فردوس نشینان در حال حزن و اندوهند و سر  بر زانوی غم دارند و باید گفت؛

با از این چه شورش است که در خلق عالم است/باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

و بر همین منوال زنان، مردان و پیران و جوانان دوشادوش یکدیگر در غم و سوگ سیدالشهدا(ع) بر سر و سینه می‌زند و فریاد مظلوم واحسینا سر می‌داند، عده‌ای بی‌خرد هتک و بی احترامی را از حد گذرانده و با پوشاندن جامه عزای حسینی(لباس مشکی) بر تن یک سگ و چرخاندن آن در محل و ملا عام باعث هتک مقدسات و توهین علنی به ساحت قدسی سیدالشهدا(ع) و ایذاء و آزار مومنین و ناراحتی اهالی شدند و غیرت دینی و هویت شیعی را جریحه دار کردند.

هنگامی که با تذکر و نهی از منکر یکی از عزادارن روحانی که لباس پیغمبر(ص) بر تن داشته بود مواجه شدند با گستاخی به وی و جوان همراه او حمله‌ور شده و با ضرب و جرح و هتک و فحاشی و ناسزا به لباس پیغمبر(ص) و این شخص روحانی و همراهانش در مقابل همسرش در روز عاشورا بی احترامی کردند.

امشب ما اهالی محله جی و محلات مجاور با امام خویش تجدید پیمان می‌کنیم و به فریاد استغاثه "هل من ناصر" ارباب بی کفنمان پاسخ گفته و لبیک گویان به ندای حق طلبی حسین بن علی(ع) فریاد "هیهات من الذله" سر می‌دهیم و با صدای رسا می‌گوییم «بنفسی انت یا اباعبدالله» اگر تماما بدنمان قطعه قطعه شود و مانند حضرت علی اکبر(ع) اربأ اربأ شود نمی‌گذاریم این واجب به فراموشی سپرده شود«وای و وای» این الطالب بدم المقتول بکربلا همه باهم در محکومیت این هتک و توهین به امام حسین(ع) و به مقدسات و شعائر دینی و نیز توهین و هتک و ضرب سرباز امام زمان(عج) شعار می‌دهیم «یا الثارت الحسین».

 

امشب ما اهالی محله با امام خویش تجدید پیمان می‌کنیم و لبیک گویان به ندای حق طلبی حسین بن علی(ع) فریاد خود را سر می‌دهیم و به صدای رسا می‌گوییم اگر تماما بدنمان قطعه قطعه شود و مانند فرزند ایشان اربأ اربأ شود نمی‌گذاریم این واجب به فراموشی سپرده شود.

اهداف والا و مقدس امام راحل(ره) در تاسیس حکومت اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی به‌ویژه در مورد امر به معروف و نهی از منکر و تاکید مراجع عظام خواست اهالی محل بوده و از مسؤولان و دادستان محترم می‌خواهیم در این راه تمام سعی و توان خود را به‌کار گیرند و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تمام و کمال اجرا کرده و هتاکین و حامیان از ایشان و کسانی‌که مانع از اجرای نهی از منکر شدند را به اشد مجازات محکوم کند و با اجرای علنی آن باعث تسلی خاطر اهالی محل و مومنین شوند.

از علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی که باعث تقویت و آموزش و ترویج  فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند سپاس‌گذاریم.

در پایان ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از اهالی محله می‌خواهیم این فریضه واجب را با تمام وجود انجام دهند و از سرزنش‌های دیگران نهراسیده و به وظایف خود عمل نمایند.

والسلام علی عباده الله الصالحین

ذکر این نکته الزامی است که؛ در عصر عاشورای امسال در حوالی محله 30 متری جی شخصی ملبس به لباس روحانیت که برای سخنرانی مراسم خیمه سوزان در حال رسیدن به محل مراسم بود با یک سگ که  مشکی پوش شده بود مواجه می شود. با دیدن این صحنه و بر حسب انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام به تذکر لسانی به صاحب سگ می‌کند که متاسفانه شخص مورد نظر با توهین به ایشان، با همراهی اعضای خانواده خود اقدام به ضرب و جرح روحانی می‌کند و او را مجروح می نمایند. در ضمن زمان وقوع این حادثه همسر روحانی همراه ایشان بوده که این برخورد موجب تالم شدید ایشان نیز می شود که پس از این حادثه تعدادی از این افراد هتاک توسط پلیس بازداشت می‌شوند و تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد./856/202/ب3

ارسال نظرات