۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۲۹۸۹۹۹
مدیر حوزه علمیه امام خمینی:

تمام تلاش حوزه‌های علمیه بر این است که امربه معروف و نهی از منکر را احیا کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی گفت: پیروی از دین است که راه نفوذ دشمنان به کشور و افکار فرزندان ما را مصدود می‌نماید و تمام تلاش حوزه‌های علمیه بر این است که این واجب فراموش شده را احیاء نموده و از همه طلاب انتظار می‌رود تا در حفاظت از دین در برابرنفوذ فرهنگی دشمن تلاش کنند.
حوزه امام خميني

افتخار اصغری مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر که به عنوان واجب فراموش شده مطرح است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام همانند نماز واجب است و از اراکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است.

 

وی افزود: این واجب فراموش شده باید در سطح جامعه احیا شود و تک‌تک مسلمانان باید خود را نسبت به گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی، گمراهی و فساد مسؤول بدانند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه بیان داشت: امروز تنها جنگ نظامی دشمن برای مسلمانان تهدید محسوب نمی‌شود بلکه تلاش در بعد فرهنگی جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار حائز اهمیت است.

 

اصغری با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع)، ابراز کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیاء دین اسلام، امربه معروف و نهی از منکر و همچنین احیاء سیره پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در سطح جامعه اسلامی بود.

 

وی افزود: اینکه دشمن تا به امروز نتوانسته به کشور ما کوچک‌ترین تعرضی داشته باشد به دلیل حضور زنان و مردان مسلمانی است که با دفاع از ایمان، اسلام و انقلاب تا پای جان ایستاده‌ و هرگز یک قدم از عقاید اسلامی خود عقب نشینی نکرده‌اند مردم مسلمان ایران امید ملت‌های مسلمانان محسوب می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه گفت: این نقش آفرینی در عرصه اسلام، در گرو امر به معروف و نهی از منکر است و ما باید بدانیم زمانی که در جامعه گناه منتشر شود و مردم با گناه خو بگیرند کار کسی که در راس جامعه قرار دارد و می‌خواهد مردم را به خیر و صلاح و امر به نیکی سوق دهد با مشکل مواجه خواهد شد.

 

اصغری اظهار داشت: تمسک به دین، تقوا و پاکدامنی دژ محکم در برابر نفوذ بیگانگان در افکار فرزندان این آب و خاک است با احیاء امر به معروف و نهی از منکر و یادآوری ارکان دین به تک‌تک افراد جامعه در مقابل حجمه فرهنگی بیمه می‌شوند.

 

وی افزود: پیروی از دین است که راه نفوذ دشمنان به کشور و افکار فرزندان ما را مصدود می‌نماید و تمام تلاش حوزه‌های علمیه بر این است که این واجب فراموش شده را احیاء نموده و از همه طلاب انتظار می‌رود تا در حفاظت از دین در برابر نفوذ فرهنگی دشمن تلاش کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: در عصر حاضر دیندار ماندن یک اصل عملی می‌باشد و امید است خداوند زمان فرج امام عصر(عج) را هر چه سریع‌تر محقق نماید تا دل مظلومان عالمام و عموم مسلمانان به وجود نورانی ایشان روشن شود./813/302/ب3

ارسال نظرات