۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۹۰۸۵
از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی؛

انتشار 196 کتاب با محوریت سیره معصومان و سرگذشتنامه ها

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون توانسته 196 کتاب با موضوع سیره معصومین و سرگذشتنامه ها را منتشر و روانه بازار نشر کند.
بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این مرکز علمی، پژوهشی، با هدف تامین نیازهای فرهنگی مجموعه عظیم آستان قدس رضوی و زائران غیر ایرانی این آستان مقدس، ترویج معارف اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و تامین نیازهای حوزه علمیه به فعالیت خود ادامه داده و آثار خود را به چاپ رسانده است.

 

همچنین برخی از این آثار نیز در جشنواره های مختلف به ویژه، کتاب سال رضوی، جشنواره فرهنگی هنری اسلامی امام رضا علیه السلام، و... برگزیده و شایسته تقدیر شده است که می توان به کتاب‌هایی از جمله، «هشاد و هشت کلام از هشتمین امام علیه السلام»، «امام حسین و پگاه پیروزی»، « امام باقر علیه السلام جلوه امامت در افق دانش »، « امام علی بن موسی الرضا علیه السلام زندگانی و سیره»، «پرتویی از مکتب عاشورا»، «تجلی عاشورا در هنر ایران» و... اشاره کرد.

 

«آرامگاه های خاندان پاک پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم»، «آینه الفت» به زبان اردو، « اخلاق رضوی، نگاهی به رفتار فردی و اجتماعی امام رضا علیه السلام»، «از علی آموز اخلاص عمل»، «اصحاب کهف در تورات و انجیل و قران»، «امام باقر علیه السلام جلوه امامت در افق دانش» و «امام رضا علیه السلام به روایت اهل سنت» عناوین برخی از این آثار است.

 

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در زمینه های «قرآن و علوم قرآنی»، «حدیث»، «فقه و اصول»، «عقاید، کلام، فلسفه و عرفان، فرق و مذاهب»، «زبان، ادب و هنر اسلامی»، «اسلام، حقوق و علوم اجتماعی»، «اخلاق اسلامی و علوم تربیتی» و.... نیز آثاری را به چاپ رسانده است./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات