۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۳۲۹
با صدور بیانیه های مختلف؛

علما و نهادهای مذهبی خراسان شمالی مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان دعوت کردند

خبرگزاری رسا ـ نهادها و مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی با صدور بیانیه های مختلف مردم را به حضور پرشور در مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم الله 13 آبان دعوت کردند.
مسؤولان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی با صدور بیانیه ای مشترک از قشرهای مختلف مردم استان برای شرکت در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه دعوت کردند.

 

در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ماه در آسمان تاریخ معاصر ایران زمین یادآور سه واقعه مهم است که در سه دوره مختلف رخ داده، تبعید امام عزیز به ترکیه در سال 43، کشتار دانش آموزان بی گناه در سال 57 توسط رژیم وابسته شاه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در سال 58 توسط دانشجویان خط امام که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار به ثبت رسیده است.

 

این بیانیه می افزاید: سیزدهم آبان در تاریخ این دیار شهیدپرور، برگی زرین را به خود اختصاص داده و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی می درخشد، سیزدهم آبان درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به ملت ایران آموخت و روحیه ولایی مردم سرافراز ایران و عدالت خواهی و ضد استکباری آنها را به جهانیان نشان داد و این پیام را داد که دیوار ستم شکستنی است و به همه مستضعفان نیز یادآور شد که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: روز سیزدهم آبان به عنوان نمادی از ماهیت ضداستکباری انقلاب اسلامی لازم است هر سال زنده نگاه داشته شود تا مانند چراغی فروزان مسیر آزادی خواهان و عدالت جویان را در تاریخ مشخص سازد.

 

امضاکنندگان این بیانیه در خاتمه با گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی از عموم مردم استان به ویژه دانشگاهیان، طلاب و روحانیت، دبیران، معلمان و دانش آموزان فرهیخته دعوت کرده اند تا در مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان حضوری چشمگیر و گسترده داشته و با تجدید میثاق با آرمان های والای انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند.

 

ملت ایران اسلامی در 13 آبان شعله خشم از آمریکا را افروخته‌تر خواهند ساخت

سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان، با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت این روز بزرگ اعلام کرد: ملت ایران اسلامی در 13 آبان شعله خشم از آمریکا را افروخته‌تر خواهند ساخت.

 

در این بیانیه آمده است: بی‌شک طنین بیزاری ملت ایران اسلامی از شیطان بزرگ در 13 آبان ماه امسال، شعله خشم و اعتراض جهانی علیه سردمداران نظام کفر و حاکمان ظالم، جنایتکار و بی‌لیاقت کاخ سفید و دولت‌های متحد آمریکا را افروخته‌تر خواهد ساخت.

 

این بیانیه می‌افزاید: رخدادهای فراموش ناشدنی تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال 43،‌ کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی در سال 1357 به دست دژخیمان پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 که در 13 آبان ماه رقم خورد، آن را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و الهام‌بخش جریان استکبارستیزی قرار داده است.

 

در بیانیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح شده است: در حوادث 13 آبان ماه مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان رشید و انقلابی ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری وجود دارد که هر یک به تنهایی می‌تواند منشأ تداوم حرکت انقلاب اسلامی و ظلم‌ستیزی و آرمانگرایی نسل متعهد و مومن این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرند.

 

این بیانیه می‌افزاید: پرچم‌داری جبهه مبارزه با آمریکا در سطح جهان، استحکام نظام اسلامی، موقعیت ممتاز و اثرگذار جمهوری اسلامی از جمله پیامدها و دستاوردهای ارزشمندی است که به برکت حماسه‌های 13 آبان و تقابل و ایستادگی ملت ایران برابر دولتمردان جنایتکار کاخ سفید رقم خورده است.

 

در بیانیه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی آمده است: به دلیل برملاشدن بخشی از حقایق پشت پرده ژست‌های بشردوستانه مدعیان صلح و دموکراسی و شعارهای پوشالی آمریکا امروز جهان به ماهیت پلید آنها پی برده است. حمایت و هم‌پیمانی آمریکا با گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک منافقین، نشانه آشکار دروغین بودن شعارهای آنان است.

 

در این بیانیه یادآور شده است: تأمل در واقعیات تلخ امروز منطقه به ویژه در روند فتنه داعش و تکفیری‌ها در کشورهای عراق، سوریه و لبنان بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد، آمریکا بر اساس خوی استکباری و سلطه‌طلبی ذاتی خود مرکز اصلی فتنه و فساد عالم بوده و هرگز با نظامی مردمی و مستقل که مظهر حیات مقتدرانه اسلام عزیز است، سر آشتی و دوستی واقعی ندارد و ملت شجاع ایران در چنین شرایطی همچنان ضمن مطالبه تعقیب، محاکمه و مجازات سران کاخ سفید به سبب جنایات چند دهه اخیر در قبال ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای نیز تنها به رعایت همه‌جانبه حقوق مسلم خود و پایان یافتن تحریم‌های ظالمانه در تمامی سطوح می‌اندیشد.

 

سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ضمن دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت به ویژه نسل جوان و دانشجویان و دانش‌آموزان انقلابی برای حضور پرشور و گسترده در تظاهرات سراسری 13 آبان ماه و طنین‌انداز کردن شعارهای «هیهات مناالذله» ، «مرگ بر آمریکا»، آورده است: این حضور ثابت می‌کند که ملت همچنان پیوند خود را با عاشورا و کربلا حفظ و به تأسی از مولا و رهبر سازش‌ناپذیر خود امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) حفظ و در برابر نظام سلطه ایستاده و آماده است.

 

یوم الله 13 آبان روز حماسه حضور فرزندان انقلاب اسلامی است

همزمان با فرا رسیدن سالروز یوم الله 13 آبان، پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه سازمان دانش‌آموزی نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند: یوم الله 13 آبان روز حماسه حضور فرزندان انقلاب اسلامی و تجلی‌گاه اراده مؤمنان برای سرکوبی استکبار است.

 

در این بیانیه آمده است: یوم الله 13 آبان روز حماسه حضور فرزندان انقلاب اسلامی است؛ 13 آبان تجلی‌گاه اراده مؤمنان برای سرکوبی استکبار است؛ 13 آبان روز ذلتِ آمریکا و عزت ایران اسلامی است؛ 13 آبان روز مردانِ مرد عصر معاصر است؛ 13 آبان روز مرگ همه طاغوت‌ها و ایادی آنان است؛ 13 آبان روز وحدت، صلابت و همدلی و همزبانی یک ملت و دولت بر علیه آمریکای جنایتکار است و و در یک کلام 13 آبان روز بیعت مجدد ملت با ولایت برای نابودی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و در این مسیر الهی هرکسی بر آن است تا با حضور پرشور و انقلابی، دین خود را به اسلام ادا کند.

 

این بیانیه می‌افزاید: از این رو ما پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران استوارتر از گذشته و با بسیج تمامی اعضای پرافتخار این تشکل دانش‌آموزی در راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان حضور جانانه خواهیم داشت.

 

پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه سازمان دانش آموزی با تبعیت کامل از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظه العالی) و همگام با دولت سرافراز تدبیر و امید، حماسه‌ای دیگر از حضور دانش‌آموزان و مربیان در یوم الله 13 آبان را خلق خواهند کرد و به همگان اعلام می‌نمایند مبارزه تمام عیار با استکبار را مقدس شمرده و در راه آن جان و مال خویش را فدا خواهیم کرد و تا ذلت کامل مستکبران و عزت نهایی مؤمنان این نهضت ادامه دارد و ان‌شاء‌الله با ظهور منجی عالم بشریت، تمام آرزوهای مستضعفان عالم به دست با عظمت فرزند عاشورا تحقق یافته و ریشه مستکبران و مستبدان برای همیشه قطع و نابود می‌گردد./9314/203/ب1

ارسال نظرات