۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۵۹۸
استاد درس اخلاق حوزه مطرح کرد؛

افزایش بصیرت راه مقابله با تحریف/ فرهنگ عزاداری صحیح بین مردم نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام قائمی از افزایش بصیرت دینی به عنوان تنها راه مقابله با وارد شدن تحریف در عزاداری‌ها نام برد و گفت: رسالت مبلغان فرهنگ‌سازی عزاداری صحیح بین مردم و مقابله با تحریف‌هایی است که از سوی دشمنان، دین را تهدید می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر قائمي، نويسنده و از اساتيد درس اخلاق حوزه علميه قم

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر قائمی از استادان درس اخلاق حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در اهمیت بحث عزاراری برای اهل بیت(ع) اظهار داشت: نکته مهم آن است که عزاداری در نگاه خود اهل بیت(ع) بسیار مورد توجه بوده است، تا جایی که نقل شده امام صادق(ع) وقتی اول محرم می رسید چهره مبارکشان حزن آلود می شد و اشک از چشمان آن بزرگوار جاری بود.

 

اهمیت عزادری در نگاه اهل بیت(ع)

وی ادامه داد: آن قدر گریه و عزاداری بر اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) ارزش دارد که در حدیث نورانی از از امام رضا(ع) هم داریم که خطاب به ریان بن شبیب فرمودند که هرگاه خواستی برای چیزی گریه کنی برای حسین(ع) گریه کن، و یا فرموده اند یک قطره اشک با معرفت گناهان را شسته و بهشت را واجب می کند.

 

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه بقای اسلام و انقلاب ما با امام حسین(ع) گره خورده است، افزود: واقعا بدون امام حسین(ع) اسمی از اسلام باقی نمی ماند چراکه امام خمینی(ره) فرمود «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» بنابراین دشمنان ما که تحمل برپا ماندن اسلام و انقلاب را ندارند از راه عزاداری هم وارد می شوند.

 

وارد کردن تحریفات، دسیسه دشمنان

وی با اشاره به وارد شدن برخی تحریف‌ها در عزاداری بر مصیبت سیدالشهدا(ع) از قبیل عزاداری زنان در میان مردان و یا نذری‌های نامرسوم، افزود: یکی از دسیسه های دشمنان ما وارد کردن خرافه ها در عزاداری بوده است چراکه وقتی بفهمند عزاداری می تواند عامل پویایی و زنده نگاه داشتن دین باشد فورا تحریف‌ها را در آن وارد می کنند، همچنانکه شهید بزرگوار مطهری در کتاب تحریفات عاشورا به این بحث پرداخته است.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابرازداشت: تحریف در عزادای هم به صورت لفظی صورت می گیرد و هم به صورت معنوی؛ مثل وارد کردن روضه های دروغ و ساختگی و شعرهای کم محتوا و تغییر در روش های عزاداری که هدف دشمن از این کار کم کردن عظمت اسلام در نظر مردم است و دشمن هم از راه عزاداری که این قدر در جذب مردم به دین مؤثر است وارد شده و از آن به عنوان راه دور کردن مردم از اسلام و اهل بیت استفاده می کند.

 

وی راه مقابله با این تحریف‌ها را افزایش بصیرت در دین دانست و خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرماید بصیرت خود را افزایش دهید منظور بصیرت همه جانبه است، به گونه ای که بحث عزادای صحیح در میان همه اعم از سخنران و مداحان و مردم عزادار فرهنگ سازی شود.

 

حجت الاسلام قائمی رسالت مبلغان در فرهنگ سازی و مقابله با تحریفات را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: بر مبلغ دینی واجب است تا مردم و به ویژه مداحان را آگاه کنند که یکی از کارهای آن استفاده از کتاب ها و نویسندگان معتبر است که هم خود و هم مداحان را به استفاده از آنها تشویق کنند./1330/ت302/ی

ارسال نظرات