۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۹۷۰۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت سبب ترسیم آینده‌ای روشن برای کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: با فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه و همکاری اقشار مختلف مردم با دولت می توان چشم انداز روشنی برای آینده جامعه ترسیم کرد.
پنجمين نشست منطقه‌اي تقويت همکاري‌هاي تخصصي شبکه‌اي سازمان‌هاي مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شهلا تاجفر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ظهر امروز در پنجمین نشست منطقه‌ای و کارگاه‌‌های آموزشی تقویت همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان در عرصه های مختلف موجب توانمندی بیشتر جامعه می شود.

 

وی افزود: با ارتقا توانمندی ها و آگاهی های مردم می توان سطح زندگی آن را بهتر کرده و وضعیت معاش و رفاه و مردم را بهتر کرد.

 

تاجفر با تأکید بر عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در جامعه به ویژه در عرصه تحکیم بنیان خانواده، اعلام کرد: ارتقاء خانواده‌ها با ایجاد روابط منطقی و منسجم در بین اعضای خانواده میسر می شود.

 

وی تأکید کرد: بر اساس رهنمودها و رهبری های مقام معظم رهبری ما در تلاش هستیم تا با ایجاد سازمان های مردم نهاد و سمن ها، سطح فکری و سبک زندگی مردم را به نقطه مطلوب برسانیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت مناسب برای انتقال تجربیات به شمار می‌روند، گفت: باید از طریق راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد همچنین فعال‌سازی آنها برای اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات اقدام شود و این سازمان ها در سراسر استان با یک دیگر مشارکت کنند.

 

این مسوول با تأکید بر لزوم حفظ همدلی و همزبانی بین مردم و مسؤولان، تصریح کرد: با فعالیت سازمان های مردم نهاد در جامعه و همکاری اقشار مختلف مردم با دولت می توان چشم انداز روشنی برای آینده جامعه ترسیم کرد.

 

حل مشکلات داخلی کشور با مشارکت عموم مردم میسر می شود

اطهره نژادی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این نشست با تأکید بر لزوم جذب سرمایه های اجتماعی جهت مشارکت با دولت در سطوح مدیریتی و اجرایی کشور، اظهار داشت: حل مسایل و مشکلات داخلی کشور با مشارکت عموم مردم میسر است و دولت فرصت و توان مقابله با تمام مشکلات و مسایل داخلی را ندارد.

 

وی ادامه داد: در مناطق مختلف کشور لازم است تا سازمان ها و انجمن‌های مردم نهاد تشکیل شوند تا کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

 

نژادی با تأکید بر لزوم همکاری های اساسی بین دولت و مردم، گفت: حل همه معضلات جامعه نباید تنها به عهده دولت و دولتمردان قرار گیرد، بلکه باید خود مردم وارد عرصه های مختلف شده و به حل معضلات و مشکلات جامعه اقدام کنند.

 

وی از مسؤولان درخواست همکاری جدی‌تری با سازمان های مردم‌نهاد کرد و این همکاری را سبب ارتقای کیفیت عملکرد این سازمان‌ها دانست و افزود: توجه مسؤولان به سازمان‌های مردم‌نهاد سبب افزایش اعتماد و همکاری بین مردم و مسؤولان می‌شود.

 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان گفت: با استفاده از شبکه‌های مجازی می‌توان شبکه‌های ارتباطی منسجمی بین سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف در سراسر کشور ایجاد کرد تا با حضور در این فضاها با یکدیگر تبادل نظر و اطلاعات کنند.

 

گفتنی است، پنجمین نشست منطقه‌ای و کارگاه‌‌های آموزشی تقویت همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور از ساعت هشت صبح امروز تا 20 شب در سالن جلسات ساختمان شماره سه استانداری آذربایجان غربی در حال برگزاری است./936/202/ب2

ارسال نظرات