۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۷۷۹
سعید جلیلی:

نامه رهبر انقلاب دشمن را نگران کرده است/ 13 آبان پایانی بر افسانه شکست ناپذیری آمریکا

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهداف دشمن، گفت: یکی از مصادیق نفوذ این است که یک اهرم فشار بر مردم وجود داشته باشد که مردم از دشمن بترسند.
سعيد جليلي سعيد جليلي سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش آمادگی برای مبارزه با استکبار با عنوان«زنده باد مرگ بر آمریکا» که عصر امروز سه شنبه در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که آزادی یکی از دغدغه های مهمی است که بشر خواستار آن است، ابراز داشت: مفاهیمی مانند عدالت و آزادی برای تمامی انسان ها است، باید به آنچه که آزادی را تعالی می بخشد و از تعرض مخالفان آن مصون نگه می دارد توجه شود.


وی افزود: یک سوال بسیار مهم این است که در طول تاریخ افرادی در عرصه های نظری و عملی حاضر بودند، آنها دیکتاتورهایی بودند که شعار آزادی می دادند.

 

جلیلی با بیان این که حقیقت سبب حفظ آزادی خواهد شد، اظهار داشت: بسیاری از افراد برای مبارزه با آزادی و برای اجرای اهداف خود از حقیقت فرار می کنند، این اقدام با سخت افزار یا منطق زور اتفاق افتاده که در طول تاریخ شاهد بوده ایم، افرادی که منطق شان دوری از حقیقت بوده است، آنان ابزار نظامی خود را برای کتمان حقیقت کافی می دانستند.

 

وی ادامه داد: مدعی بودند چون قدرت و امکانات ما بیشتر است نیازی به حقیقت نداریم، اما همیشه اینطور نبوده است زیرا حقیقت را نمی توان راحت انکار کرد، آنان با تئوری های بزک کرده خواستند از حقیقت چیزی را تصویر کنند تا به اهداف خود برسند، تعابیری مانند اینکه حقیقت دست نیافتنی و نسبی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که زورگویان اقدامات خود را در بیان مبانی انجام دادند، گفت: شعار آزادی داده و اقداماتی علیه حقوق بشر انجام می دهند، افرادی که در دو سه قرن پیش سهامداران عمده شرکت های برده داری بودند در کشورها به عنوان پدر آزادی مطرح می شوند.

 

ترساندن ملت ها هدف استکبار است
وی افزود: آنچه که در انکار حقیقت برای مستکبران اهمیت دارد چیست، چه اهرمی را در این عرصه ها دارند، اگر دقت شود زمانی که نرم افزاری و سخت افزاری عمل می کند پایه خود را بر ترساندن قرار می‌دهند، ذالِکُمُ الشَّیْطانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیاءَهُ فَلا تَخافُوهُمْ وَ خافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ.

 

جلیلی با بیان این که بستر برای آنان ترساندن است، خاطرنشان کرد: همان که امروز به عنوان گزینه روی میز می ‌شنویم، آنچه که امروز زیاد مطرح می شود واژه ترور است که در زبان انگلیسی یعنی ترساندن و در عربی نیز ترساندن است.

 

وی ادامه داد: بزرگ ترین تروریست کیست، آن که بیشترین تهدید را دارد، بیشترین ترساندن از سوی کیست، این رفتار دولت آمریکا آیا غیر تروریستی است، ماهیت آن تروریست دولتی است، یک روز می‌گوید گزینه نظامی روز دیگر تحریم و یا قطعنامه، آن رفتارهای استکباری برای نادیده گرفتن حقوق انسان ها برای ترساندن، آیا تروریست جز این است؟

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه داعش پیاده نظام تروریست اصلی هستند، تاکید کرد: آنها با استفاده از همه لوازم درصدد ترساندن مردم هستند و پیاده نظام دیگر افرادی هستند که مردم و دولت را در عرصه های گوناگون از این قدرت بترسانند.

 

افرادی که ملت را از آمریکا می ترسانند پیاده نظام دشمن هستند
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برخی هستند با بزرگ نمایی اینان مردم را می ترسانند، این افراد پیاده نظام تروریسم دولتی امریکا هستند، مردم را از اینکه امریکا می خواهد تحریم یا حمله نظامی انجام دهد می ترسانند.

 

جلیلی با اشاره به هنر بزرگ امام راحل(ره) اظهار داشت: هنر امام خمینی(ره) این بود که ترس را شکست و اجازه نداد انسان ها بترسند، ایشان سنت بدون تغییر خداوند را به صحنه اجتماع و سیاست آوردند زیرا یک قدرت دیگری وجود دارد، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، این صراحت آیه قرآن است.


وی افزود: ملت ما این اجابت را انجام داد که یکی از بزرگترین آن همین روز 13 آبان بود، مردم افسانه شکست ناپذیری قدرت ها مانند امریکا را شکستند.


 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول انقلاب شکست دادن قدرت های جهانی مانند امریکا به باور مردم تبدیل شده است، تاکید کرد: اگر یک زمانی فقط به این سنت الهی باور داشتیم هم اکنون به آن عمل کرده ایم.

 

وی ادامه داد: در این 36 سال جبهه ملت در مبارزه با امریکا غنی سازی شد، این مهم است و آنچه که امام(ره) برای ما به ارمغان آورد این اقدام را رقم زد، آنها می خواهند ترس باور مردم شود و در خیال خود دنبال کننده این هستند که سایه تهدید را بر سر مردم ایجاد کنند.

 

جلیلی افزود: پس از ایجاد ترس در میان مردم می خواهند پیاده نظام آنان نیز در اینجا از سایه آنان ترسیده و مردم را بترسانند، اینکه گفته می شود مراقب باشید نفوذ نشود یکی از مصادیق این اقدام است، نفوذ این است که یک اهرم فشار بر مردم وجود داشته باشد که مردم بترسند.

 

راهکار مقابله با نفوذ همدلی دولت و ملت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهکار های مقابله با نفوذ، ابراز داشت: راهکار مقابله با آن همدلی دولت و مردم برای نترسیدن از دشمن است، آن ایمانی که تا امروز داریم این است که نگذاریم ملت با ترسیدن از پیشرفت خویش بایستند.

 

آمریکا از اندیشه انقلاب اسلامی هراس دارد نه برنامه هسته ای ما

وی ادامه داد: چرا آنها برای مقابله با مردم ایران اصرار دارند، 18 ماه می آیند و مذاکره می کنند، آیا نگران چند سانتریفیوژ هستند، آنها که بیش از  5 هزار کلاهک  هسته ای دارند، چرا برایشان مهم است، آنها می بینند یک اندیشه ای در مدت 36 سال در این کشور شکل گرفته و می فهمند و این اندیشه ثمره این انقلاب است.

 

جلیلی با بیان این که دشمن می داند اندیشه انقلاب اسلامی می تواند نگاه خود را محقق کند، گفت: می‌بینند یک مردم سالاری شکل گرفته که البته آنها به بهانه دموکراسی اهداف خود را اجرا می کنند، آنها می‌دانند این مردم سالاری در برابر دموکراسی آنان قرار دارد.

 

وی افزود: در همین روند آنها می خواستند با بهانه هسته ای توان هسته ای ما را مختل کرده، انقلاب را مهار کنند و وحدت مردم را نشانه رود، چه موفقیتی به دست آوردند، با یک مردم سالاری دینی و راس آن رهبری مواجه شدند که سرانجام نامه رهبری بود که نقشه های آنان را ناکام کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رشد و آگاهی جامعه نسبت به اقدامات دشمن ایجاد شده، اظهار داشت: دشمن دید آزادی در ایران اسلامی وجود دارد زیرا این ارتقای فکری سبب حمایت از انقلاب اسلامی شده است.

 

وی افزود: آنچه حافظ نظام است دستگاه اداری نیست، وقتی جنگ را آغاز می کنند یک دفاع مردمی شکل می گیرد، هنگامی که تحریم اقتصادی انجام می دهد یک دفاع اقتصادی شکل می گیرد، این حرکت با بروکراسی اداری شکل نمی گیرد، در عرصه دیپلماسی نیز می بینند دفاع همه جانبه در برابر آنان وجود دارد.

 

دشمن از نامه رهبری نگران است
جلیلی با بیان اینکه دشمن از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگران است، تصریح کرد: امریکا می داند این نامه فصل الخطاب است، این نامه برای ایستادگی در برابر هر اقدامی که بخواهند به حقوق انقلاب لطمه بزند نگاشته شده است، این همدلی چیست، این جا است که این موضوع در شکل واقعی معنا پیدا می کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور، تاکید کرد: در این عرصه نیز همه باید فعال شوند و در این جبهه وظیفه خویش را ابراز کنند، اگر برخی بخواهند غافل بمانند بیش از 70 میلیون با رصد خویش اجازه ندهند، آنها می دانند جامعه ای  که امربه معروف را مانند نماز بر خود واجب می داند ساکت نخواهد بود.


 نفوذ دشمن از بزرگ ترین منکرات است

جلیلی با بیان این که جامعه یکی از بزرگ ترین منکرات را نفوذ دشمن می داند، گفت: اگر جامعه ای با مساله نفوذ دشمن آگاه باشد آنها از این موضوع می ترسند، این که می فرمایند همدلی، یعنی حل ضعف ها  و نه برای پوشاندن ضعف ها.

 

وی با بیان این که نامه مقام معظم رهبری ضامن امنیت و پیشرفت ایران اسلامی است، ابراز داشت: یک نامه مبنایی است برای اینکه برجام در جهت احقاق حقوق ملت فرجام پیدا کند، اینجا مقابله و هوشیای وظیفه فرماندهان نیست بلکه وظیفه همه سربازان است که مراقب نفوذ دشمن باشند.

 

آمریکا با جبهه ای روبرو است که توان ایستادگی در مقابل آن ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این نامه سنگر های را باز کرده تا همگان نقش خویش را باز کنند، وقتی دشمن وجود دارد این جبهه بزرگ را نمی توان با درگیری خودی ها اداره کرد، امریکا بداند امروز با یک جبهه ای روبروست که نمی‌تواند مقابل آن بایستد و اگر این جبهه را باز کند برای او به گورستان تبدیل خواهد شد.

 

جلیلی با بیان این که پس از برجام آن حقانیت منطق اسلامی و غیر قابل اعتماد بودن امریکا قابل مشاهده خواهد بود، اظهار داشت: رهبری فرمودند؛ امریکا رویه ای جز خصومت ندارد، ایشان بارها در فرمایشات خود می‌فرمایند؛ امریکا قابل اعتماد نیست و این مدعی پس از برجام ثابت شد، سنت الهی و توصیف الهی می گوید آنها به قول های خویش عمل نمی کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن امریکا، ابراز داشت: امریکا باید لغو کلیه تحریم ها را اعلام کند، در پیوست 5 برجام بحث شد روز توافق 26 مهرماه است، بحث هایی که در برجام پذیرفتند، روز 26 مهر سه سند در امریکا منتشر شد.

 

وی افزود: آنها نه تنها اعلام لغو را بیان نمی کنند بلکه می گویند آمادگی برای شروع کاهش تحریم ها، این سخنان را رییس جمهور امریکا بیان می کند، دستور می دهد به وزرا آماده شوند برخی از تحریم ها را که لغو آنان را پذیرفتند 120 روزه اغماض شود، به وزیر خارجه دستور می دهد که کدام را می خواهید اغماض کنید.

 

نقض برجام از سوی امریکا
جلیلی با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا، تاکید کرد: در سند برجام مواردی را گفتند که اغماض خواهیم کرد، در سندی که وزارت خارجه امریکا منتشر کرده که 9 صفحه است، امروز دانشگاه ها، منتقدان و موافقان باید حداقل خواسته که در برجام پذیرفته شده  را مطالبه کنند، امریکا لغو 4 مورد اصلی را از قلم انداخته است.

 

وی تاکید کرد: امروز بر مبنای این نامه دولت با بدعهدی امریکا مقابله کند، این سنت گویا بر حقانیت شعار مرگ برامریکا است.

 

شعار «مرگ بر امریکا» نتیجه اقدامات خصمانه آنان است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امریکا بداند «مرگ بر امریکا» نتیجه اقدامات خصمانه آنان است، گفت: آنها ملت ما را مصمم می‌کنند که مسیر مبارزه را ادامه دهند، ان‌شاءالله ملت روز به روز موفقیت هایی را رقم خواهد زد.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان این که وقتی ملتی به سنت الهی عمل کنند آینده ای درخشان در پیش دارند، ابراز داشت: آنها می‌دانند هر صحنه ای رخ دهد ملت می تواند اراده خود را اجرایی کند، با اندیشه اسلام ناب این کار انجام خواهد پذیرفت، لذا کمک می کنند به پیاده نظام خود تا ملت را از مبارزه و مقابله منصرف کنند، اصل مبارزه برای ملت ما موفقیت های بزرگ را رقم زده و تلاش می کنند دست آوردهای مبارزه را کوچک کرده و هزینه های مبارزه را افزایش دهند./811/پ200/ج


 

ارسال نظرات