۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۹۸۱۴
استاد جامعه المصطفی تبریز:

تداوم روحیه انقلابی گری 13 آبان را آفرید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی گری، گفت: اگر روحیه انقلابی گری جوانان خاموش می شد تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام از انقلاب اول بزرگتر بود شکل نمی گرفت.
مرگ بر آمريکا

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، با اشاره به گسترش پیام ظلم ستیزی در جهان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در حقیقت کلمه انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و جهان را که در تاریکی ظلم استکبار فرو رفته بود روشن کرد.


وی پیروزی انقلاب را امید بخش کشور های مظلوم عالم به ویژه کشور های مسلمان دانست و ابراز داشت: تفکر انقلابی در عمق اندیشه مسلمانان نفوذ کرده است، مسلمانان با رسیدن به خود باوری بیداری اسلامی را در سال های اخیر رقم زدند.


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که انقلاب 57 انقلابی سیاسی بود، خاطرنشان کرد: دومین انقلاب در سال 58 و به دست جوانان شکل گرفت که به تعبیر امام انقلابی بزرگتری و گسترده تر بود، انقلاب سال 58 را می توان انقلاب روشنگرانه دانست.


وی با تأکید بر تداوم روحیه انقلابی گری در میان نسل جوان امروز، ابراز داشت: برای رسیدن به تمام اهداف انقلاب اسلامی ایران لازم است روحیه انقلابی گری حفظ شود، تا رسیدن به قله هدف های انقلاب ایران انقلاب در دیگر حوزه های کشور ضروری است.


حجت الاسلام ریاضی تمدن شکل گرفته غرب را محصول صدها انقلاب عنوان و تصریح کرد: ما برای رسیدن به تمدین نوین اسلامی که محصول فکری و هدایت های رهبر معظم انقلاب است نیازمند تحول و انقلاب در حوزه های دیگر کشور هستیم.


وی با اشاره به تأکیدات رهبری در حفظ روحیه انقلابی گری، یادآور شد: شکی نیست که تداوم حرکت توفنده انقلاب اسلامی تا رسیدن به اهداف و آرمان های متعالی نیز مستلزم حفظ همین روحیه انقلابی نزد ملت و دولتمردان و مسئولان کشور است.


استاد جامعه المصطفی العالمیه تبریز عقب نشینی از آرمان ها و اصول انقلابی در حقیقت کلمه شکست و اضمحلال است، تصریح کرد: ظلم ستیزی، روحیه ضد استکباری، حمایت از مظلومان و استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب جزء اصول اساسی انقلاب است و در تمام شؤون انقلابی موج می زند، دست بر داشتن از روحیه ضد استکباری به معنای شکست است.


وی تسخیر لانه جاسوی را برگرفته از همین روحیه انقلابی گری و تداوم خواند و ابراز داشت: اگر جوانان خط رهبری بعد از انقلاب 57 دست از روحیه انقلابی گری بر می داشتند و تداوم آن را نمی خواستند انقلاب 58 شکل نمی گرفت و هدف انقلاب 57 را به جهان نشان نمی داد.

 

حجت الاسلام ریاضی ادامه داد: انقلاب 58 جوانان در تسخیر لانه جاسوسی انگیزه و هدف انقلاب اسلامی ایران را تبیین کرد و به جهان نشان داد که انقلاب ایران انقلابی ظلم ستیز و ضد شیطان است، سال 58 دست های شرور آمریکا در جاسوسی و تخریب را نمایان کرد.

 

وی افزود: واقعه‌ سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد، درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت، در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.


حجت الاسلام ریاضی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) روحیه‌ استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است.


وی با اشاره به مبارزه مردم مظلوم فلسطین، افزود: مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.


استاد جامعه المصطفی تبریز شعار مرگ بر آمریکا را یک نماد و یک پیام بزرگ عنوان و تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا بعد از گذشته سه دهه از انقلاب کارایی خود را نشان داد، امروز این شعار به مانند نماد مبارزه با شیطان دل ها را بر علیه استکبار شورانده و دل ها را بیدار کرده است.


وی ادامه داد: اگر امروز چهره مخدوش آمریکا در جهان نمایان شده است و نفرت ها در دل های مظلومان و آزادی خواهان جهان علیه دولت شیطانی آمریکا برانگیخته شده است نشئت گرفته از ارزش های انقلابی و شعار «مرگ بر آمریکا» است، این شعار تا زمانی که آمریکای اغواگر، جنایت کار، دروغ گو، مستکبر و شیطان بزرگ را زمین نزدند در جهان شنیده خواهد شد./854/302/ب3

ارسال نظرات