۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۸۳۲
مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت سیدالشهدا تهران:

اجرای حکم اعدام شیخ نمر می‌تواند جرقه‌ای برای خشم ملت عربستان باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر می‌تواند جرقه‌ای برای خشم ملت عربستان از ستمگری رژیم خونخوار سعودی و پایانی بر تاریخ سیاه حاکمیت وهابیت بر حجاز و زادگان اسلام باشد.
ولي پور

حجت الاسلام ولی‌الله ولی‌پور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صدور حکم ناجوانمردانه و ناعادلانه حکام آل‌سعود، گفت: شیخ نمرباقرالنمر در تابستان 2012 در العوامیه، شهر مجاور القطیف به دست ماموران آل‌سعود دستگیر شد و دادستان این روحانی انقلابی را متهم به کمک به تروریست‌ها، تحریک اغتشاش و محاربه کرده؛ اتهامی که مجازات آن مرگ و اعدام است.

 

وی افزود: برهمین اساس توطئه‌ای از سوی دستگاه امنیتی سعودی طراحی شد و بر اساس آن درخواست صدور حکم اعدام این مرد بزرگ مطرح گردید.

 

آل سعود از دیرباز دشمنی فراوانی با شیعیان داشته است

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: آیت‌الله نمر همواره تاکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها، آزارها و اذیت‌ها تا سر حد شهادت قرار گیرد، شیخ نمر توهین به کرامت شهروندان شیعی عربستان را رد و تاکید کرده که کرامت و حقوق شهروندان شیعی عربستان حمایت خواهد کرد.

 

وی افزود: آل سعود از دیرباز دشمنی فراوانی با شیعیان داشته و حکم اعدام شیخ نمر در ادامه این دشمنی‌ها است و اعلام کرده که حکم اعدام 14 ماه می(24 اردیبهشت) اجرا خواهد کرد.

 

اعدام شیخ نمر پیامدهای غیر قابل جبران برای عربستان در پی دارد

حجت الاسلام ولی‌پور با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر می‌تواند جرقه‌ای برای خشم ملت عربستان از ستمگری رژیم خونخوار سعودی و پایانی بر تاریخ سیاه حاکمیت وهابیت بر حجاز و زادگان اسلام باشد؟ بیان داشت: اعدام شیخ نمر پیامدهای غیر قابل تحمل برای عربستان در پی دارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اینکه دولت عربستان برای تحقق اهداف آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند، گفت: دولت عربستان برای تحقق اهداف آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند و با این تصور که می‌تواند مخالفان خود را سرکوب کند اقدام به اعدام رهبران مردمی آنان می‌کند تا حرکت‌های خودجوش و مردمی که بر علیه دولت توسط مردم انجام می‌گیرد، ا این طریق مهار شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: ولی تجربه نشان می‌دهد که این سیاست‌ها امری کاملا شکست خورده و باطل است که اهداف آن توهم‌آمیز و اشتباه است و این سیاست‌ها سبب می‌شود اعتراض‌ها و مخالفت‌های مردم بیشتر و گسترده‌تر شود.

 

اعدام شیخ نمر آل‌سعود را تبدیل به آل‌سقوط خواهد کرد

حجت الاسلام ولی‌پور اظهار داشت: اینک عصر ارتباطات است و کوچک‌ترین اتفاقی که در هر جای دنیا رخ می‌دهد مورد تحلیل و اظهار نظر قرار می‌گیرد در نتیجه اگر این حکم اجرا شود بین پیروان اهل بیت(ع) در بین امت‌های اسلامی همبستگی قوی ایجاد می‌شود و به پاس حرمت خون یکی از علما که برای تحکیم و تبلیغ مرام اهل بیت(ع) شهید شده است همبستگی خود را اعلام می‌کنند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اربعین شهدای منا و ضمن تسلیت به این فاجعه غمبار، ابراز کرد: در فاجعه خونین منا پرونده سیاه عربستان با این حادثه غمبار بسته خواهد شد و این حادثه آل‌سعود را تبدیل به آل‌سقوط کرد و اکنون نیز اجرای حکم اعدام شیخ نمر تبعات جبران ناپذیری  برای آل سعود در پی دارد.

 

عربستان با این جنایت تیر خلاصی را به خودش زده

وی افزود: عربستان با این جنایت تیر خلاصی را به خودش زده و اجرای آن برای سعودی‌ها راحت نخواهد بود و این اقدام‌ها تنها زوال زود هنگام آل جنایتکار را رقم خواهد زد ولی اگر حکام سعودی با عقل و منطق تصمیم بگیرند بدون تردید راه‌های دیگری را بر می‌گزینند.

 

حجت الاسلام ولی‌پور بیان داشت: در شرایط کنونی که بسیاری از مجامع بین‌المللی و امت بزرگ اسلامی بر اقدامات ضد بشری عربستان چشم بسته‌اند بخصوص در فاجعه منا که بی‌کفایتی آل سعود بر همگان ثابت شده و به هیچ عنوان نباید کوتاه بیایند و نباید اجازه دهند عربستان آزادانه چنین ظلم‌هایی را بر حجاج روا بدارد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی دیبلماسی و سیاست خارجی کشورهای اسلامی است که مصرانه به بررسی دقیق ابعاد این فاجعه پرداخته و تا کشف کامل حقایق از پا نایستند./813/302/ب3

ارسال نظرات