۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۸۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

سوء‌ مدیریت آل سعود هرگز فراموش نخواهد شد/ سکوت سازمان‌های بین‌المللی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که فاجعه منا بی لیاقتی رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج را به اثبات رساند، گفت: سوء‌ مدیریت آل سعود هرگز فراموش نخواهد شد و قابل پذیرش نیست و این لکه ننگی است که اگر دولت عربستان هزاران بار آن را با آب زمزم بشوید پاک نمی‌شود.
آيت‌ الله دري نجف آبادي مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک مراسم اربعين جان باختگان حادثه منا که در در مسجد الزهرا(س) اراک

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در مراسم اربعین جان باختگان حادثه منا که در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد، بیان کرد: کشورهای اسلامی باید در راستای ساماندهی و مدیریت بیت الله الحرام به ویژه در مراسم حج چاره اندیشی کنند تا این اماکن و مناسک مقدس به صورت جمعی مدیریت شود.

 

وقوع حادثه منا در تاریخ 1400 ساله اسلام بی‌سابقه است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که وقوع این حادثه در تاریخ 1400 ساله اسلام بی‌سابقه است، گفت: حجاج بیت‌الله‌الحرام به طور مظلومانه با لباس احرام و لب تشنه  بسیار جای تأسف و تأثر به شهادت رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تآکید بر این که باید تمام زوایای حادثه روشن شود، خاطرنشان کرد: این فاجعه بیش از سه ساعت به طول انجامیده و ماموران سعودی حتی از رساندن آب به مصدومان خودداری کرده اند و بسیاری از مشکلات پیش روی حاجیان، ناشی از کوتاهی ماموران سعودی است.

 

فاجعه منا بی لیاقتی رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج را به اثبات رساند

امام جمعه اراک با بیان این که اگر ماموران سعودی به مصدومان آب رسانده بودند تعداد کشته شدگان حتی به یکصد نفر هم نمی رسید، گفت: دولت عربستان ادعا می‌کند در مدیریت حج امسال کوتاهی نکرده و فاجعه منا یک اتفاق پیش‌بینی نشده بوده است ولی این پاسخ قابل قبول نیست چرا که اگر در دقایق اولیه خیابان‌های اصلی را باز می‌کردند این تعداد جنازه روی هم انباشته نمی‌شد و عده زیادی زنده می‌ماندند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که فاجعه منا بی لیاقتی رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج را به اثبات رساند، گفت: سوء‌ مدیریت آل سعود هرگز فراموش نخواهد شد و قابل پذیرش نیست و این لکه ننگی است که اگر دولت عربستان هزاران بار آن را با آب زمزم بشوید پاک نمی‌شود.

 

مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایت های آل سعود هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: آل‌ سعود با توجیهات بی‌اساس خود و اجازه ندادن به رسانه‌ها برای پرداختن به این فاجعه بر این هدف بود که از هرگونه کمک از سوی دولت ایران نسبت به نجات جان زائران جلوگیری به عمل آورد.

 

امام جمعه اراک با اشاره به این که مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایت های آل سعود هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند و در این راستا سکوت سازمان‌های بین‌المللی پذیرفتنی نیست، گفت: کشور‌های اسلامی، مجامع بین‌المللی، سازمان حج و زیارت کشور، بعثه مقام معظم رهبری، وکلای ملت، خود مردم و خانواده‌ شهدای منا باید نسبت به عوامل بروز این حادثه بطور مستمر پیگیر شوند.

 

شایان ذکر است، اقشار مختلف مردم اراک و مدیران کل دستگاه های اجرایی در مراسم اربعین جان باختگان حادثه منا که در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد، حضور داشتند./842/202/ب1

ارسال نظرات