۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۹۵۴
آیت الله آملی لاریجانی در جمع علما و روحانیان مازندران:

برخی روشنفکران در جامعه شبهه افکنی می کنند/ وظیفه خطیر روحانیت در پاسخگویی به شبهات

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با اشاره به این که با بیان این که رسالت امروز روحانیت با گذشته متفاوت است، گفت: امروز روحانیت وظیفه استنباط دین و معارف الهی را بر عهده دارد.
 آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی امروز در جمع علما و روحانیان مازندران در ساری، با بیان این که رسالت امروز روحانیت با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت وظیفه استنباط دین و معارف الهی را بر عهده دارد.

 

آیت الله لاریجانی با بیان این که نظام اسلامی بر پایه معارف دینی بنا شده است، ادامه داد: امروز به برکت همین انقلاب معارف و احکام دینی در بخش های مختلف جامعه جاری است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترویج و گسترش برخی شبهات از سوی دشمن در جامعه گفت: برخی از روشنفکران در داخل کشور مطالبی را از روشنفکران غربی ترجمه می‌کنند که دارد فکر و ذهن مخاطب را دارای شبهه می‌کند.

 

رییس قوه قضائیه با تأکید براین که نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم، گفت: باید با پاسخ های مستدل که از معارف دینی استخراج شده، پاسخ شبهات مطرح شده را بدهیم.

 

وی با بیان این که تبلیغ دین یک ضرورت مهم در جامعه امروز است، افزود: بهترین نوع شیوه تبلیغ، تبلیغ مرجع است که البته با شیوه های جدید تبلیغی منافات ندارد.

 

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براین که امروز حضور روحانیت در عرصه های مختلف و مهم کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک تجربه جدیدی به نام مردم سالاری دینی را به دنیا ارائه داده است که حفظ آن نیازمند بصیرت است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که امروز فیلسوفان غربی به این نتیجه رسیدند که دین به زندگی مردم بازگشته است، گفت: این در حالی بود که همین افراد در گذشته جدایی دین از سیاست و زندگی مردم را پیش بینی کرده بودند.

 

رییس قوه قضاییه همچنین با بیان این که سکولاریسم علیرغم همه تلاش و پشتوانه فکری خود به بن بست رسید، افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین نقش بسیار ارزشمند و اثرگذاری در سرنوشت انسان ها دارد.

 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این که انقلاب اسلامی معادلات دنیای غرب را در جهان و منطقه بر هم زد و یک گفتمان جدیدی در جهان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: برپایی حکومت اسلامی ایران برای دنیای غرب یک زلزله بزرگی بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نظام اسلامی توانست مردم را در تصمیم سازی ها مشارکت دهد و آنها را به صحنه بیاورد، ادامه داد: این ویژگی و خاص بودن در دیگر حکومت و انقلاب ها دیده نمی شود و تنها خاص انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این که دشمنان نظام بیش از سی است که از هر روزنه ای برای ضربه زدن به انقلاب و نظام بهره گرفته و در تهاجم خود با بی رحمی دست به ترور زده اند، گفت: علیرغم همه این تلاش ها نظام اسلامی امروز با اقتدار رو پای خود ایستاده است.

 

رییس قوه قضاییه با بیان این که علیرغم همه تلاش ها، آمریکایی ها نتوانستند نظام اسلامی را از پای بنشانند، بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و اثرگذار در عرصه منطقه ای و جهانی است.

 

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، به نقش اثرگذار ایران اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها امروز به نقش ایران در موضوع سوریه پی برده اند و به همین دلیل بر حضور جدی ایران در این خصوص تأکید دارند./950/پ202/ج

ارسال نظرات