۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۹۶۸
دادستان کل کشور:

دشمن در نفوذ سیاسی به دنبال اثرگذای بر چهره‌های سیاسی است/ مصونیت سند برجام را در گرو عمل به تذکرات رهبری می‌دانیم

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: دشمن در نفوذ سیاسی به دنبال آن است تا با اثرگذای بر چهره‌های سیاسی و تغییر ارزش‌های نظام اسلامی نسبت به سلطه آمریکا حساسیت‌زدایی کنند.
299968 مراسم راهپيمايي 13 آبان در تهران مراسم راهپيمايي 13 آبان در تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دادستان کل کشور امروز در مراسم راهپیمیایی 13 آبان که در مقابل لانه جاسوسی سابق واقع در خیابان طالقانی برگزار شد، گفت: روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است که اجتماع عظیم مردم در هر سال نشان از عظمت آن دارد.
 
وی افزود: استکبار در فرهنگ قرآنی و دینی ما امتناع از فرهنگ غرب است، استکبار به مفهوم استنکاف، کفر و و ظلم است؛ غرور، خودبزرگ‌بینی و عدم باور معاد سبب استکبار انسان می‌شود.
 
امروز مصداق اتم و اکمل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است
دادستان کل کشور عنوان کرد: در قرآن مصداق استکبار شیطان و فرعون شده است که می‌تواند در هر فرد و جمعی مصداق داشته باشد که امروز مصداق اتم و اکمل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به بیانی از امام راحل اظهار داشت: امام راحل می‌فرمودند: رابطه بین ایران و آمریکا در گذشته ارباب و رعیتی بوده است بر همین اساس ایشان فریاد عدالت خواهی و استکبار ستیزی علیه آمریکا داشتند.
 
وی افزود: این فریاد پرخروش امام راحل منجر به تبعیدی ظالمانه علیه ایشان شد و این دومین حقیقت در 13 آبان سال 57 بود، حقیقت دیگر 13 آبان حرکت ضد استکبار ستیزی و دشمن شناسی دانش‌آموزان ما و دانشجویان بسیجی ما است.
 
امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول معرفی کردند
دادستان کل کشور بیان داشت: امام راحل حرکت دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا سال 58 را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول معرفی کردند، استکبارستیزی ما دقیقا رودرویی حق و باطل را نشان می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به پیام رهبری در خصوص برجام، ابراز کرد: در ابتدای نامه و فرمان رهبر معظم انقلاب آمده که اگر بخواهیم جنایات آمریکا را بیان کنیم طومار بلندی خواهد شد.
 
وی با اشاره به برخی از جنایات آمریکا و کیفر‌خواست به عنوان جایگاه حقوق عامه در ارتباط با نظام حاکم این کشور، بیان داشت: امروز در کشور آمریکا پرونده قتل سرخ‌پوستان خاک می‌خورد و کسی به آن توجه ندارد تبعیض نژادی و برده‌داری مدرن و نقض حقوق بشر به آن به وفور دیده می‌شود، وجود پایگاه‌های نظامی و امنیتی در 350 نقطه جهان صدای ملت ها و دولت ها را بلند کرده است در افغانستان و صرفا در عراق 300 هزار کشته و 120 هزار مجروج برجای گذاشته است.
 
دادستان کل کشور افزود: امروز در ابوغریب و زندان‌های کالیفرنیا بیش از 30 هزار زندانی وجود دارد که کسی به فریاد آنها نمی‌رسد، کشتار کودکان، زنان و مظلومان مردم فلسطین توسط اسرائیل و حمایت بیدریغ آمریکا، کشتار مردم یمن توسط آل‌سعود با حمایت آمریکا تنها بخشی از جنایات آمریکا در قرن حاضر است.
 
 
امروز بالاترین نقض حقوق بشر در آمریکا اتفاق می‌افتد
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: نقض حقوق بشر در کشورهایی مانند مصر، تونس، بحرین، لیبی و سایر کشورهای اسلامی و طبق اسناد رسمی مسلم بین‌المللی امروز بالاترین نقض حقوق بشر در آمریکا اتفاق می‌افتد، بنابراین باید بدانیم این تنفر شدید از نظام حاکمه آمریکا از عمق جان برمی‌خیزد.
 
 در این هنگام مردم شعارهای نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا سر دادند.
 وی با اشاره به عاشورای اباعبدالله‌الحسین(ع) عنوان کرد: امام حسین(ع) به عنوان رهبر آزادگان جهان دست به تسلیم و سازش نزد ملت ما نیز قصد کوتاه آمدن در مقابل ظلم و ستم را ندارند امروز همه دنیا این منطق الهی را شنیده و به جان خریدند.
 
دادستان کل کشور گفت: امروز ملجا و پناه منافقین در آمریکا است و آنها از هر گونه فتنه و اغتشاش در در هر جای دنیا حمایت دارند در کشور ما نیز در فتنه 78 و 88 دخالت کامل داشتند، در ترور دانشمندان هسته‌ای و بسیاری از جنایاتی که انجام دادند اگر بخواهیم کیفر خواستی تهیه کنیم بسیار بلندبالا خواهد بود.
 
روزی آمریکا پای میز محاکمه کشیده می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: ما این نوید را می‌دهیم که روزی آمریکا پای میز محاکمه کشیده می‌شود زیرا امروز در افکار عمومی بالاترین نفرت نسبت به آمریکا وجود دارد.
 
وی افزود: امروز با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی عزت و اقتدار ایران اسلامی بیش از هر زمان در سراسر عالم خود را نشان داده است، امرزو هر کس در هر جای دنیا اگر صدای حق طلبی دارد از صدای ایران است.
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز نظام آل‌سعود امتداد نظام سلطه است که جنگ نیابتی از طرف آمریکایی‌ها انجام می‌دهد آنچه بلا و مشکل در منطقه وجود دارد از نظام‌های دست‌نشانده آمریکا به خصوص آل سعود است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: بعد از انقلاب اسلامی دست آمریکا از ذخایر و منافع ایران قطع شد آمریکا باید بداند مجبور است که روزی در مقابل ملت‌های مظلوم و مسلمان سر تعظیم فرود آورد.
 
وی با اشاره به اینکه ایرانی پیروز است و ذلت و نمی‌پذیرد، گفت: امرزو خطر، خطر نفوذ فرهنگی است آنچنان که رهبری فرمودند برخی نفوذ فرهنگی و حساسیت‌زدایی مردم در مقابل آمریکا را می‌خواهند بنابراین بعد از قضیه برجام آنچه باید در حوزه فرهنگی و اقتصادی مراقبت کرد جلوگیری از ورود کالا‌های آمریکایی در ترویج سبک زندگی آمریکای است که در برنامه و دستور کار آمریکایی‌ها قرار دارد.
 
 
دشمن در نفوذ سیاسی به دنبال اثرگذای بر چهره‌های سیاسی است
دادستان کل کشور بیان داشت: دشمن در نفوذ سیاسی به دنبال آن است تا با اثرگذای بر چهره‌های سیاسی و تغییر ارزش‌های نظام اسلامی نسبت به سلطه آمریکا حساسیت‌زدایی کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دشمن دشمن است و ما سر سازش با دشمن و استکبار جهانی نخواهیم داشت، چند روز پیش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی چند عنصر و جاسوس آمریکایی را دستگیر کردند که شب گذشته از طریق سپاه اطلاع‌رسانی شد.
 
وی در ادامه گفت: پیام همه مسئولان و مردم ما است که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم نفوذ آمریکایی‌ها در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور رخنه کند.
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: آمریکا اوایل انقلاب از تثبیت آن هراس داشت؛ امروز از توسعه و پیشرفت انقلاب هراس دارد زیرا توسعه و پیشرفت ایران اسلامی سبب بیداری ملت‌ها در منطقه شده است و این هوشیاری و بصیرت به برکت خون شهدا است مستضعفان ملت‌های مسلمان بیداره شده می‌خواهند استکبار را به زیر بکشند.
 
ما ملت ایران مصونیت سند برجام را در گرو عمل به تذکرات رهبری می‌دانیم
حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی عنوان کرد: ما ملت ایران مصونیت سند برجام را در گروه عمل به تذکرات رهبری می‌دانیم دشمن دنبال این بود که نفوذ خود را با سند برجام دنبال کند اما رهبر آگاه ما راه نفوذ دشمن را بست.
 
وی افزود: ملت بزرگ ایران به پیروی از رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای اجازه هیچ گونه نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به دشمن نخواهد داد.
 
دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی استکبارستیزی در منطق و ذات انقلاب اسلامی است و ما آن را ترک نخواهیم کرد ملت ایران با همه وجود هیهات من الذله را سر می‌دهند./807/پ201/ج
ارسال نظرات