۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۹۸۴
مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام رضا:

انقلاب ما انقلاب استکبار ستیز و برگرفته از روش انبیاء است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع)، 13 آبان را نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: بزرگداشت این روز به خاطر این است که این روز نماد استکبار ستیزی، استقلال طلبی، دفاع از مستضعفین و کرامت بخشی به آن ها است.
13 آبان

حجت الاسلام غلام نبی گلستانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، 13 آبان را روز «یوم الله» خواند و گفت: برخی از روزها به خاطر عظمت اتفاق هایی که در آن روز می افتد رنگ و بوی «یوم الله» پیدا می کند و چیزی که «یوم الله» شد فراموشی ندارد، 13 آبان یکی از این روزها است.

 

وی با اشاره به اتفاق هایی که در 13 آبان رخ داده است، تصریح کرد: سه جریان بزرگ تبعید امام خمینی (ره)، شهادت دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سه مقطع زمانی در این روز اتفاق افتاده است.


تبعید امام خمینی (ره)، شهادت دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از وقایع روز یوم الله 13 آبان


حجت الاسلام گلستانی با اشاره به تبعید امام خمینی در 13 آبان سال 1343، خاطرنشان کرد: بعد از اعتراض و سخنرانی شدید ایشان بر علیه شاه امام را به ترکیه تبعید می کند و دلیل انتخاب وی از تبعید به ترکیه این بود که جریانی سوکولار بر ترکیه حاکم بود که دخالت دین را در هر گونه مسائل سیاسی و اجتماعی ممنوع کرده بود و نیز بنیانگذار انقلاب زبان ترکیه نمی دانست که ایشان در زمان حدود 6 ماه زبان ترکیه را فرا گرفته و با مردم ترکیه ارتباط بر قرار کرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) در ادامه به شهادت و ضرب و شتم دانش آموزان پیرو خط امام  در سال 57 اشاره و اظهار کرد: با حضور دانش آموزان در جلو دانشگاه تهران برای حمایت از دانش جویانی که چند روز قبل به شهادت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

 

وی افزود: نسلی که امام را ندیده بودند و حتی ممکن بود در زمان تبعید ایشان به دنیا نیز نیامده بودند و علارغم مخالفت هایی که بر علیه تفکر امام بود به حمایت از دانشجویان رفته به شهادت رسیده و با خون این دانش اموزان و این نسل جدید خط امام تثبیت شد.

 

حجت الاسلام گلستانی تسخیر لانه جاسیوسی آمریکا را به دست دانش جویان پیرو امام در سال 58 را از دیگر رویدادهای 13 ابان عنوان و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب آمریکا به توطئه های مختلف دست می زد از جمله کودتاهایی در نقاط مختلف صورت می گرفت و در 4 نقطه مرزی کشور مدعی حکومت مستقل می شدند بنابراین دانشجویان پیرو خط امام احساس خطر کرده و منبع این ناامنی را آمریکا می دانستند بنابراین به سفارت آمریکا حمله و آن را تصرف کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: علازغم تلاش امریکا برای از بین بردن اسناد، این دانش جویان با از بردیده ها و باقی مانده اسناد 40 جلد کتاب از توطئه های امریکا به چاپ رساندند.

 

انقلاب ما انقلاب استکبار ستیز و برگرفته از روش انبیاء است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع)  با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص نامگذاری 13 آبان به عنوان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» گفت: انقلاب ما انقلاب استکبار ستیز و برگرفته از روش انبیاء است چرا که یکی از وظایف انبیاء استکبار ستیزی بود.

 

وی با اشاره به ایستادگی انبیاء در بابر حکومت های خودکامه، اشاره و اظهار کرد: انبیاء در برابر حکومت های خود کامه ای که بنای دستیابی به دیگر کشورها را داشتند می ایستادند.

 

حجت الاسلام گلستانی با بیان این که در قرآن از نمرود، قارون و فرعون به عنوان جریان استکباری یاد می شود، تصریح کرد: جریان استکباری جریانی است که با تهدید، تطمیع و تهدید ملت ها را تحت سیطه خود در می آورد.


 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به ویژگی هایی که قرآن برای فرعون در قرآن بیان می کند، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید:« فرعون جامعه را به دو بخش برخوردار و بی بهده تقسیم کرده و نیزوهای انقلابی را سرکوب می کند از نیروی زن استفاده ابزرای برای گسترش فساد و فحشا کرده و با شکنجه مردم قدرت خود را تثبیت می کند.»


 

ویژگی های استکباری فرعونی که در قرآن توصیف شده است در آمریکا مطرح است

وی با بیان این که ویژگی های فرعونی که در قرآن توصیف شده است در آمریکا مطرح است، اظهار کرد: آمریکا تهدید، کشتار وسیع، جنایت و رضالت های بسیار در منطقه دارد.

 

حجت الاسلام گلستانی در ادامه برخی از رضالت ها و جنایت های آمریکا را از قرن 21 برشمرد و اظهار کرد: از قرن 21 حداقل 20 حمله نظامی به کشورهای مختلف از جمله کوبا، یوگوسلاوی، عراق، یمن و ایران داشته است و موجب کشته شدن بیش از 1 و نیم میلیون نفر در عراق  و یمن شده است که از خصوصیات استکباری است و خود به آن مقر است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع)  به توطئه های آمریکا در برابر ایران اشاره و خاطر نشان کرد: آمریکا در ایران با توطئه های مختلف، تحریم های جنایتکارانه و ظالمانه بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلام داشته است و مانع تراشی برای پیشرفت این کشور داشته است.


13آبان نماد استکبار ستیزی است

وی 13 ابان را  نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: بزرگداشت این روز به خاطر این  است که این روز نماد استکبار ستیزی، استقلال طلبی، دفاع از مستضعفین و کرامت بخشی به آن ها است.

 

تفکر حل مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا ساده لوحانه و خوشبینانه است

حجت الاسلام گلستانی با بیان این که انقلاب ما بر علیه آمریکا باشد، اظهار کرد: انقلاب ما به خاطر استقلال، کرامت و شرف انسانی بود تا مقرارت اسلامی بر کشور حاکم شود و نیز اعتراض به آمریکا که حکومت های دست نشانده را بر مدرم تحمیل می کرد از جمله این که با جنبش نفت شاه از کشور فرار کرد اما آمریکا با کودتای 28 مرداد وی را به کشور باز گرداند تا سال ها بی ارداده در برابر آمریکا در صدر حکومت قرار گیرد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به این که آیا آمریکا از اعمال خود دست برداشته است؟، تصریح کرد: آیا هر روز توطئه نمی کند؟ در برجام در صدد نابودی علمی کشور بر آمد و دست از حمایت رژیم نامشروع و جنایتکار اسرائیل بر نداشته است.

 

وی با بیان این که برخی خوشبینانه و ساده لوحانه فکر می کنند که مشکل با آمریکا حل شده است، خاطرنشان کرد: آیا آمریکا با حضور در عراق، سوریه و افغانستان در این کشورها امنیت ایجاد شده است؟اگر مشکل در آن کشورها بر طرف می شد در کشور ما نیز بعد از ارتباط با آمریکا تحول ایجاد وی شد.

 

حجت الاسلام گلستانی با اشاره به این که آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی با جمهوری اسلامی ایران قطع رابطه کرده است، بیان داشت: اکنون نیز اگر بنا به رابطه باشد آمریکا باید تغییرات ایجاد کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به شروطی که امریکا برای رابطه به جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده اند، اشاره و خاطرنشان کرد: آن ها گفتند که برای ارتباط با ایران باید نظام جمهوری اسلامی برداشته شود، از مقاومت حمایت نداشته باشیم و کاری به اسرائیل نداشته باشیم حال کدام انسان عاقلی این شروط را می پذیرد؟

 

وی با بیان این که آمریکا به عنوان نظام سلطه مطرح است، گفت: بر اساس آموزه های قرآن تا وقتی که نظام سلطه باشد، اسلام و انقلاب در برابر آن می ایستد./1310/301/ب3

ارسال نظرات